IT valdymas ir priežiūra
„Blue Bridge“ debesų kompiuterija
Serveriai ir duomenų saugyklos
Infrastruktūros valdymas
Duomenų perdavimo įranga
Kibernetinis saugumas
Partnerių debesų kompiuterija
Bendradarbiavimo sprendimai
Techninės įrangos tiekimas ir aptarnavimas
„Microsoft Sharepoint“ sprendimai
„CargoRail“ sprendimas
Paslaugų apskaitos sprendimas
Techninės įrangos tiekimas ir aptarnavimas Apie paslaugas plačiau
„CargoRail“ sprendimas
Paslaugų apskaitos sprendimas

Informacinė sistema Krovinys

Krovinių vežimą lydinčių dokumentų tvarkymo ir apskaitos kontrolės informacinė sistema, jungianti visą krovinio vežimo ciklą nuo sutarties su klientu kroviniui vežti sudarymo iki PVM sąskaitos faktūros už suteiktas paslaugas išrašymo.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra didžiausia krovinių vežimo ir logistikos įmonė Lietuvoje, gabenanti apie pusę visų Lietuvos krovinių. „Blue Bridge Code“ ir „Lietuvos Geležinkeliai" bendradarbiavimas tobulinant krovinių vežimo veiklą prasidėjo daugiau nei prieš dešimtmetį, sukūrus informacinę sistemą Krovinys. Nuo to laiko, sistema nuolatos tobulinama kuriant patogesnius įrankius, o 2014 m. įgyvendintas vienas svarbiausių IS Krovinys tobulinimo projektų – sukurtas elektroninių paslaugų portalas klientams.

Lietuvos geležinkeliai

Situacija

Pirmieji žingsniai kompiuterizuojant krovinių vežimo procesą žengti prieš dvidešimtmetį. Tuomet buvo sukurtos pavienės programos, kurių pagalba buvo bandoma užtikrinti vežamo krovinio dokumentų apdorojimą, jų apskaitą, rezultatų analizę.

„Žinoma, praeityje naudotų įrankių mes niekaip negalime sulyginti su dabartinėmis technologijomis ir šiandieniniu IS Krovinys. Nors ir turėjome keletą programų, krovinius lydintys dokumentai buvo tvarkomi rankomis ir tik vėliau jų duomenys įvedami į lokalias sistemas. Dokumentų apdorojimas buvo lėtas, į centrinę duomenų bazę informacija patekdavo pavėluotai, nebuvo galimybės operatyviai ją analizuoti.

Stotyse dirbantys darbuotojai naudojamoje programoje neturėjo duomenų apie klientų apmokėjimus bei kitos informacijos reikalingos operatyviam darbui. Vystantis technologinėms galimybėms buvo akivaizdu, kad reikalinga integrali, visą procesą apimantį informacinė sistema.” – teigia Krovinių vežimo direkcijos informacinių technologijų skyriaus viršininkas Darius Pranka.

Sprendimas

IS Krovinys kūrimo pradžia – 2004 m.  Šiandien – tai centrinė AB „Lietuvos geležinkeliai” Krovinių vežimo direkcijos sistema, apimanti daugiau nei 15 tarpusavyje apjungtų modulių, automatizuojančių įvairius procesus, nuo krovinio vežimo užsakymo, iki klientų apmokestinimo ar krovinio vietos nustatymo.

Dažnai krovinių vežėjams Lietuvos geležinkeliais gabenama atkarpa yra tik dalelė krovinio gabenimo grandinėje. Užtikrinti nuosekliam, pilnai kompiuterizuotam ir nepertraukiamam procesui, buvo sukurtos integracinės sąsajos su visomis grandinėje dalyvaujančiomis šalimis –Klaipėdos uosto informacinėmis sistemos iš vienos pusės, užsienio šalių geležinkelių sistemomis iš kitos pusės, taip pat muitinės informacinėmis sistemomis, bankais, vidinėmis AB „Lietuvos geležinkeliai” sistemomis.

2014 m. žengtas dar vienas itin svarbus žingsnis – sukurtas elektroninių paslaugų portalas. „Portalas buvo kurtas atsižvelgiant į mūsų klientų poreikius ir orientuotas į greitesnį ir patogesnį darbą valdant krovinių vežimo užsakymus. Klientų portale realizuotas vieno langelio principas, kurio pagrindu galima pasiekti ir valdyti visą reikalingą informaciją. ”– teigia Darius Pranka.

Sukūrus elektroninių paslaugų portalą, AB „Lietuvos Geležinkeliai“ klientams buvo suteikta galimybė derinti vežimo planus, užsakyti vagonus, pildyti ir pateikti važtaraščius geležinkelio stočiai, formuoti muitinės deklaracijas, derinti dokumentus su geležinkelio stotimi, stebėti vagonų dislokaciją Lietuvos Respublikos teritorijoje, sekti AB „Lietuvos Geležinkeliai“ skelbiamą aktualią, su krovinio vežimu susijusią, informaciją.

Rezultatas

Šiandienine sistema kasdien naudojasi daugiau nei 1500 „Lietuvos geležinkeliai” vidinių naudotojų, o elektroninio paslaugų portalo funkcijomis daugiau nei 2500 partnerių bei klientų. Pradėjus naudoti IS Krovinys sumažėjo darbuotojų laiko sąnaudos, operatyviau atliekami su krovinio pervežimu susiję dokumentų apiforminimo darbai, greičiau ir patogiau galima rasti reikalingą informaciją. Integracija su kaimyninių šalių informacinėmis sistemomis, klientų savitarnos funkcijos pagreitino muitinės procedūrų apiforminimą, krovinių pervežimą per pasienio stotis, kas leidžia kroviniams greičiau pasiekti paskirties taškus.

Sukurtas elektroninių paslaugų portalas pasiteisino su kaupu. Sukurta ir nuolat tobulinama AB „Lietuvos Geležinkeliai” klientų poreikius tenkinantis įrankis, todėl, nenuostabu, kad klientai sistemą vertina teigiamai– ji tapo patikimu ir patogiu procesų valdymo įrankiu, per kurį pateikiama daugiau nei 90% visų su krovinio vežimu susijusių dokumentų.

„IS Krovinys viena iš tokių sistemų, kurių sustojimas reiškia tiesioginius kaštus. Tai suvokėme nuo pat pradžių, todėl kurdami sprendimą ir šiandien jį vystydami pasitelkiame naujausias ir patikimiausias technologijas bei mūsų kurtus sprendimus, garantuojančius nepertraukiamą sistemos darbą. O kad klientas jaustųsi visiškai ramus, sistemą prižiūrime 24/7.“ – teigia UAB „Blue Bridge Code“ aptarnavimo ir vystymo grupės vadovas Valdas Laučys.

Darius Pranka

AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos IT skyriaus viršininkas

Kliento atsiliepimas

Džiaugiamės ne tik mes, bet ir mūsų klientai

Mūsų uždavinys ir iššūkis – visuomet žengti koja priekyje savo klientų ir proaktyviai siūlyti jų poreikius tenkinančius sprendimus. Džiaugiamės, kad įgyvendindami savo misiją turėjome galimybę dirbti su UAB „Blue Bridge Code“. Įmonė pasižymi aukščiausio lygio kompetencija, puikiai išmano mūsų ir mūsų klientų veiklą, turi patirties įgyvendinant sudėtingus IT projektus. Šių sąvybių komplektas leido palengvinti ne tik mūsų, bet ir mūsų klientų darbą organizuojant krovinių vežimo veiklą.

Kitų klientų istorijos

Paslaugų apskaitos sistema

Unikalus paslaugų apskaitos (angl. Billing) sprendimas energetikos sektoriuje veikiančioms įmonėms, savo galimybėmis pranokstantis standartinių paslaugų apskaitos sprendimų funkcionalumą.

Tapatybės valdymo informacinė sistema

Microsoft Identity Manager produktu paremta tapatybės valdymo sistema, leidžianti greičiau ir paprasčiau valdyti darbuotojų prisijungimus prie įvairių informacinių sistemų.

Žalų bylų valdymo informacinė sistema

Veiklos ir dokumentų valdymo sprendimas, skirtas vienam svarbiausių draudimo bendrovės procesų valdymui.

Pacientų aptarnavimo portalas

Elektroninių paslaugų portalas, apimantis išankstinės registracijos, dokumentų pateikimo ir valdymo, nuotolinio pacientų stebėjimo bei e-mokymų modulius.

Nacionalinė biblioteka pasikliauna VDI technologija

Laimėjusi viešąjį konkursą teikti Nacionalinei Martyno Mažvydo bibliotekai VDI reikalingą infrastruktūrą – serverius, virtualią duomenų saugyklą, licencijas, plonus klientus bei diegimo paslaugas – „Blue Bridge“ projektą įgyvendino per 3 mėnesius.

„OXON Tech“ savo duomenis perkėlė į „Blue Bridge“ duomenų centrą

2018 m. gegužės 25 d. įsigaliojęs Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) paskatino „OXON Tech“ perkelti įmonės duomenis iš užsienio į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje.

Nacionanaliniam egzaminų centrui įdiegta IT stebėjimo sistema

Siekdami užtikrinti sklandžią Nacionalinio egzaminų centro (NEC) IT veiklą, „Blue Bridge“ įdiegė IT sistemų stebėjimo sistemą, bei nuolat atlieka rezervinio duomenų kopijavimo sistemos priežiūros darbus.

GET Baltic informacinės sistemos perkėlimui iš kitos šalies užteko dienos

2017 m. pavasarį Baltijos šalių gamtinių dujų biržos GET Baltic administruojama elektroninė prekybos sistema perkelta iš Suomijos į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje.

„DOJUS“ įmonių grupės išsikėlimo į debesis patirtis

Prieš kelerius metus žemės ūkio technikos prekybos ir aptarnavimo veiklą vykdanti „DOJUS“ įmonių grupė susidūrė su keliais IT infrastruktūros iššūkiais – reikėjo ne tik daugiau resursų, bet ir didesnio patikimumo IT sistemoms. Be to, plečiantis verslui, teko spręsti papildomos IT infrastruktūros įsigijimo klausimą.

„DNB“ (dabar – „Luminor“) IT ūkio priežiūrą patikėjo „Blue Bridge“

„Blue Bridge“ ir didžiausiai Norvegijos finansinių paslaugų grupei priklausanti DNB (dabar – „Luminor“) banko grupė 2017 m. pasirašė 3 metų IT infrastruktūros priežiūros sutartį.

Institucija, perkėlusi sistemas į išorinį duomenų centrą (LVPA)

Ūkio ministerijos įsteigta Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) tapo viena pirmųjų valstybinių institucijų, perkėlusių visas savo informacines sistemas į IT paslaugų tiekėjo duomenų centrą.

NT įmonė, pasirinkusi išorinį duomenų centrą (UAB „Baltisches Haus“)

Besiplečiant „Baltisches Haus“, sparčiai augo ir įmonės IT ūkis - didėjo ne tik naudojamų informacinių sistemų skaičius, bet ir duomenų kiekiai.

Kai projekto mastas reikalauja ypatingų IT resursų ir sprendimų (UAB „Tilde IT“)

Nacionaliniam konkursui – galinga sistema, veikianti mėnesį.

Pažangus el. pašto sistemos sprendimas – saugesnis ir pigesnis (UAB „Verslo Žinios“)

Prieš keletą metų viena įtakingiausių žiniasklaidos įmonių Lietuvoje – „Verslo žinios“ – susidūrė su el. pašto sistemos problemomis. Sistema ne tik nebeatitiko veiklos poreikių, bet ir kėlė techninių nepatogumų.

Nuo klasikinio „Microsoft Office“ – prie debesijos technologijų

2015 m. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) žengė svarbų žingsnį – nusprendė įprastą „Microsoft Office“ paketą pakeisti pažangesniu sprendimu – debesų kompiuterija paremtu „Microsoft Office 365“.

E. mokslo vartų sistema pasiekiama iš debesies (MITA)

„Blue Bridge“ savo duomenų centre nuo 2015 m. talpina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) pagrindinę Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros informacinę sistemą.

Strateginis šalies projektas - greitesniam ir visus pasiekiančiam internetui (VĮ „Plačiajuostis Internetas“)

Iki 2013 m. dalyje kaimiškų vietovių nebuvo kokybiško plačiajuosčio ryšio, nes tokio ryšio paslaugoms teikti reikalingas tinklas nebuvo pakankamai išplėstas.

„MICROSOFT“ SPRENDIMAS SUTAUPO IKI 25 PROC. IŠLAIDŲ

Verslo įmonės ir valstybinės institucijos, kurių darbas neatsiejamas nuo IT sistemų, susiduria su galvosūkiu – kokio dydžio reikia IT ūkio ir kiek fizinių serverių užsisakyti, jei sistema intensyviai dirba tik kelis mėnesius?

Debesų kompiuterijos sprendimas LEIDO SUTAUPYTI ŠIMTUS TŪKSTANČIŲ EURŲ (UAB „Vilniaus Vandenys“)

Didžiausia Lietuvoje vandentiekio bendrovė „Vilniaus vandenys“ tiekia geriamąjį vandenį ir tvarko nuotekas beveik 600 tūkst. vartotojų, tad bendrovės IT infrastruktūra – labai svarbi kokybiškų paslaugų teikimui ir jų stebėjimui.

„Blue Bridge“ IT žinių centras

Į kokias „Office 365“ programas pataria atkreipti dėmesį IT sprendimų kūrėjai?

Skaitykite