2013 m. „Vilniaus vandenys“ susidūrė su rimta problema – nuosavas bendrovės duomenų centras nebeatitiko tokios svarbios paskirties objektams keliamų reikalavimų ir įmonės sistemų naudotojų poreikių. Ši problema išspręsta padedant IT įmonei „Blue Bridge“, kuri perkėlė bendrovės IT infrastruktūrą į „debesį“. Toks sprendimas leido ne tik optimizuoti IT ūkį ir užtikrinti didesnį saugumą, bet ir sutaupyti lėšų.
Nusidėvėjusi techninė įranga ir per mažai vietos duomenų saugojimui buvo tik dalis problemų, su kuriomis susidūrė „Vilniaus vandenys“. „Rezervinės duomenų kopijos buvo saugomos toje pačioje patalpoje kaip ir darbiniai duomenys. Įrangai buvo reikalingos papildomos licencijos ir jų palaikymo atnaujinimas“, – pasakoja tuometinis bendrovės „Vilniaus vandenys“ Informacinių sistemų skyriaus vadovas Arūnas Cijūnaitis.
Bendrovė galėjo ryžtis senojo duomenų centro atnaujinimui ir išplėtimui, tačiau tai būtų brangiai kainavę. „Būtų tekę atnaujinti ir išplėsti visus įmonės „Vilniaus vandenys“ serverius, atnaujinti šaldymo, gesinimo sistemas, renovuoti patalpas naujam bendrovės duomenų centrui, įsigyti papildomas ir pratęsti turimas programinės įrangos licencijas“, – pasakoja Arūnas Cijūnaitis.
Preliminariais skaičiavimais, toks projektas kainuotų beveik 600 tūkst. eurų. Tačiau infrastruktūros sutvarkymas nebūtų išsprendęs žmogiškųjų išteklių klausimo. „Nuosavas duomenų centras reikalauja atitinkamos kompetencijos IT specialistų, nuolatinio jų mokymo, išlaikymo, motyvavimo“, – pastebi Arūnas Cijūnaitis.
Apsvarsčius visus variantus, buvo nuspręsta duomenų centro neatnaujinti, o perkelti visas bendrovės informacines sistemas į debesų kompiuterijos paslaugų teikėjo duomenų centrą ir tokiu būdu sutaupyti beveik 350 tūkst. eurų. Tiekti debesų kompiuterijos paslaugas konkurso būdu buvo išrinkta „Blue Bridge“.
„Blue Bridge“ į savo duomenų centrą perkėlė 24 serveriuose veikusias įmonės „Vilniaus vandenys“ informacines sistemas, atnaujino vartotojų atpažinimo ir el. pašto sistemas, konsolidavo failų ir duomenų bazių serverius“, – pasakoja „Blue Bridge“ direktorius Dalius Butkus.
Ne mažiau svarbus buvo ir greitas tokio didelio masto projekto įgyvendinimas. „Blue Bridge“ specialistų patirtis ir kompetencija leido daugumą įmonės „Vilniaus vandenys“ IT sistemų saugiai atnaujinti bei perkelti į „debesį“ per maksimaliai trumpą laiką – vos 2 mėnesius. Nuosavo duomenų centro įrengimas būtų užtrukęs daugiau nei pusmetį. Be to, norint įsirengti nuosavą duomenų centrą, būtų reikėję skelbti dar kelis papildomus viešuosius pirkimus“, – sako Arūnas Cijūnaitis.
Pasiūlytos debesų kompiuterijos paslaugos suteikė didelį duomenų apsaugos ir paslaugų pasiekiamumo lygį, galimybę lanksčiai keisti paslaugų apimtis, mokant pagal poreikį ir nepermokant už perteklinius išteklius. „Be to, dirbdama su bendrove „Vilniaus vandenys“, „Blue Bridge“ teikia techninės ir programinės įrangos priežiūros ir tarnybų atnaujinimo paslaugas bei prisiima visą operacinę ir finansinę duomenų valdymo riziką“, – pastebi „Blue Bridge“ direktorius Dalius Butkus.
A. Cijūnaičio teigimu, duomenų centro iškėlimas į „debesį“ padėjo perorientuoti įmonės informacines sistemas ir visą veiklą į kokybiškų paslaugų teikimą. „IT specialistai, išlaisvinti nuo rutininių veiklų ir atsakomybių, susijusių su įrangos įsigijimu, diegimu, priežiūra ir atnaujinimu, koncentruojasi į strateginius tikslus“, – sako jis.