IT valdymas ir priežiūra
„Blue Bridge“ debesų kompiuterija
Serveriai ir duomenų saugyklos
Infrastruktūros valdymas
Duomenų perdavimo įranga
Kibernetinis saugumas
Partnerių debesų kompiuterija
Bendradarbiavimo sprendimai
Techninės įrangos tiekimas ir aptarnavimas
„Microsoft Sharepoint“ sprendimai
„CargoRail“ sprendimas
Paslaugų apskaitos sprendimas
Techninės įrangos tiekimas ir aptarnavimas Apie paslaugas plačiau
„CargoRail“ sprendimas
Paslaugų apskaitos sprendimas

INFORMACINIŲ SISTEMŲ PERKĖLIMAS Į „DEBESĮ“ LEIDO SUTAUPYTI ŠIMTUS TŪKSTANČIŲ EURŲ

Didžiausia Lietuvoje vandentiekio bendrovė „Vilniaus vandenys“ tiekia geriamąjį vandenį ir tvarko nuotekas beveik 600 tūkst. vartotojų, tad bendrovės IT infrastruktūra – labai svarbi kokybiškų paslaugų teikimui ir jų stebėjimui.

2013 m. „Vilniaus vandenys“ susidūrė su rimta problema – nuosavas bendrovės duomenų centras nebeatitiko tokios svarbios paskirties objektams keliamų reikalavimų ir įmonės sistemų naudotojų poreikių. Ši problema išspręsta padedant IT įmonei „Blue Bridge“, kuri perkėlė bendrovės IT infrastruktūrą į „debesį“. Toks sprendimas leido ne tik optimizuoti IT ūkį ir užtikrinti didesnį saugumą, bet ir sutaupyti lėšų.

UAB „Vilniaus vandenys“

2016-03-07

Situacija

Nusidėvėjusi techninė įranga ir per mažai vietos duomenų saugojimui buvo tik dalis problemų, su kuriomis susidūrė „Vilniaus vandenys“. „Rezervinės duomenų kopijos buvo saugomos toje pačioje patalpoje kaip ir darbiniai duomenys. Įrangai buvo reikalingos papildomos licencijos ir jų palaikymo atnaujinimas“, – pasakoja tuometinis bendrovės „Vilniaus vandenys“ Informacinių sistemų skyriaus vadovas Arūnas Cijūnaitis.

Bendrovė galėjo ryžtis senojo duomenų centro atnaujinimui ir išplėtimui, tačiau tai būtų brangiai kainavę. „Būtų tekę atnaujinti ir išplėsti visus įmonės „Vilniaus vandenys“ serverius, atnaujinti šaldymo, gesinimo sistemas, renovuoti patalpas naujam bendrovės duomenų centrui, įsigyti papildomas ir pratęsti turimas programinės įrangos licencijas“, – pasakoja Arūnas Cijūnaitis.
Preliminariais skaičiavimais, toks projektas kainuotų beveik 600 tūkst. eurų. Tačiau infrastruktūros sutvarkymas nebūtų išsprendęs žmogiškųjų išteklių klausimo. „Nuosavas duomenų centras reikalauja atitinkamos kompetencijos IT specialistų, nuolatinio jų mokymo, išlaikymo, motyvavimo“, – pastebi Arūnas Cijūnaitis.

„Specialistų patirtis ir kompetencija leido daugumą įmonės „Vilniaus vandenys“ IT sistemų saugiai atnaujinti bei perkelti į „debesį“ per maksimaliai trumpą laiką – vos 2 mėnesius“

– Arūnas Cijūnaitis, buvęs „Vilniaus vandenys“ Informacinių sistemų skyriaus vadovas

Sprendimas

Apsvarsčius visus variantus, buvo nuspręsta duomenų centro neatnaujinti, o perkelti visas bendrovės informacines sistemas į debesų kompiuterijos paslaugų teikėjo duomenų centrą ir tokiu būdu sutaupyti beveik 350 tūkst. eurų. Tiekti debesų kompiuterijos paslaugas konkurso būdu buvo išrinkta „Blue Bridge“.
„Blue Bridge“ į savo duomenų centrą perkėlė 24 serveriuose veikusias įmonės „Vilniaus vandenys“ informacines sistemas, atnaujino vartotojų atpažinimo ir el. pašto sistemas, konsolidavo failų ir duomenų bazių serverius“, – pasakoja „Blue Bridge“ direktorius Dalius Butkus.

Ne mažiau svarbus buvo ir greitas tokio didelio masto projekto įgyvendinimas. „Blue Bridge“ specialistų patirtis ir kompetencija leido daugumą įmonės „Vilniaus vandenys“ IT sistemų saugiai atnaujinti bei perkelti į „debesį“ per maksimaliai trumpą laiką – vos 2 mėnesius. Nuosavo duomenų centro įrengimas būtų užtrukęs daugiau nei pusmetį. Be to, norint įsirengti nuosavą duomenų centrą,  būtų reikėję skelbti dar kelis papildomus viešuosius pirkimus“,  – sako Arūnas Cijūnaitis.

„Blue Bridge“ teikia techninės ir programinės įrangos priežiūros ir tarnybų atnaujinimo paslaugas bei prisiima visą operacinę ir finansinę duomenų valdymo riziką“

– Dalius Butkus, „Blue Bridge“ direktorius

Rezultatas

Pasiūlytos debesų kompiuterijos paslaugos suteikė didelį duomenų apsaugos ir paslaugų pasiekiamumo lygį, galimybę lanksčiai keisti paslaugų apimtis, mokant pagal poreikį ir nepermokant už perteklinius išteklius.

„Be to, dirbdama su bendrove „Vilniaus vandenys“, „Blue Bridge“ teikia techninės ir programinės įrangos priežiūros ir tarnybų atnaujinimo paslaugas bei prisiima visą operacinę ir finansinę duomenų valdymo riziką“, – pastebi „Blue Bridge“ direktorius Dalius Butkus.

A. Cijūnaičio teigimu, duomenų centro iškėlimas į „debesį“ padėjo perorientuoti įmonės informacines sistemas ir visą veiklą į kokybiškų paslaugų teikimą. „IT specialistai, išlaisvinti nuo rutininių veiklų ir atsakomybių, susijusių su įrangos įsigijimu, diegimu, priežiūra ir atnaujinimu, koncentruojasi į strateginius tikslus“, – sako jis.

„IT specialistai, išlaisvinti nuo rutininių veiklų ir atsakomybių, susijusių su įrangos įsigijimu, diegimu, priežiūra ir atnaujinimu, koncentruojasi į strateginius tikslus“

– Arūnas Cijūnaitis, buvęs „Vilniaus vandenys“ Informacinių sistemų skyriaus vadovas

Kitų klientų istorijos

Paslaugų apskaitos sistema

Unikalus paslaugų apskaitos (angl. Billing) sprendimas energetikos sektoriuje veikiančioms įmonėms, savo galimybėmis pranokstantis standartinių paslaugų apskaitos sprendimų funkcionalumą.

Tapatybės valdymo informacinė sistema

Microsoft Identity Manager produktu paremta tapatybės valdymo sistema, leidžianti greičiau ir paprasčiau valdyti darbuotojų prisijungimus prie įvairių informacinių sistemų.

Žalų bylų valdymo informacinė sistema

Veiklos ir dokumentų valdymo sprendimas, skirtas vienam svarbiausių draudimo bendrovės procesų valdymui.

Pacientų aptarnavimo portalas

Elektroninių paslaugų portalas, apimantis išankstinės registracijos, dokumentų pateikimo ir valdymo, nuotolinio pacientų stebėjimo bei e-mokymų modulius.

Informacinė sistema Krovinys

Krovinių vežimą lydinčių dokumentų tvarkymo ir apskaitos kontrolės informacinė sistema, jungianti visą krovinio vežimo ciklą nuo sutarties su klientu kroviniui vežti sudarymo iki PVM sąskaitos faktūros už suteiktas paslaugas išrašymo.

Nacionalinė biblioteka pasikliauna VDI technologija

Laimėjusi viešąjį konkursą teikti Nacionalinei Martyno Mažvydo bibliotekai VDI reikalingą infrastruktūrą – serverius, virtualią duomenų saugyklą, licencijas, plonus klientus bei diegimo paslaugas – „Blue Bridge“ projektą įgyvendino per 3 mėnesius.

„OXON Tech“ savo duomenis perkėlė į „Blue Bridge“ duomenų centrą

2018 m. gegužės 25 d. įsigaliojęs Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) paskatino „OXON Tech“ perkelti įmonės duomenis iš užsienio į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje.

Nacionanaliniam egzaminų centrui įdiegta IT stebėjimo sistema

Siekdami užtikrinti sklandžią Nacionalinio egzaminų centro (NEC) IT veiklą, „Blue Bridge“ įdiegė IT sistemų stebėjimo sistemą, bei nuolat atlieka rezervinio duomenų kopijavimo sistemos priežiūros darbus.

GET Baltic informacinės sistemos perkėlimui iš kitos šalies užteko dienos

2017 m. pavasarį Baltijos šalių gamtinių dujų biržos GET Baltic administruojama elektroninė prekybos sistema perkelta iš Suomijos į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje.

„DOJUS“ įmonių grupės išsikėlimo į debesis patirtis

Prieš kelerius metus žemės ūkio technikos prekybos ir aptarnavimo veiklą vykdanti „DOJUS“ įmonių grupė susidūrė su keliais IT infrastruktūros iššūkiais – reikėjo ne tik daugiau resursų, bet ir didesnio patikimumo IT sistemoms. Be to, plečiantis verslui, teko spręsti papildomos IT infrastruktūros įsigijimo klausimą.

„DNB“ (dabar – „Luminor“) IT ūkio priežiūrą patikėjo „Blue Bridge“

„Blue Bridge“ ir didžiausiai Norvegijos finansinių paslaugų grupei priklausanti DNB (dabar – „Luminor“) banko grupė 2017 m. pasirašė 3 metų IT infrastruktūros priežiūros sutartį.

Institucija, perkėlusi sistemas į išorinį duomenų centrą (LVPA)

Ūkio ministerijos įsteigta Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) tapo viena pirmųjų valstybinių institucijų, perkėlusių visas savo informacines sistemas į IT paslaugų tiekėjo duomenų centrą.

NT įmonė, pasirinkusi išorinį duomenų centrą (UAB „Baltisches Haus“)

Besiplečiant „Baltisches Haus“, sparčiai augo ir įmonės IT ūkis - didėjo ne tik naudojamų informacinių sistemų skaičius, bet ir duomenų kiekiai.

Kai projekto mastas reikalauja ypatingų IT resursų ir sprendimų (UAB „Tilde IT“)

Nacionaliniam konkursui – galinga sistema, veikianti mėnesį.

Pažangus el. pašto sistemos sprendimas – saugesnis ir pigesnis (UAB „Verslo Žinios“)

Prieš keletą metų viena įtakingiausių žiniasklaidos įmonių Lietuvoje – „Verslo žinios“ – susidūrė su el. pašto sistemos problemomis. Sistema ne tik nebeatitiko veiklos poreikių, bet ir kėlė techninių nepatogumų.

Nuo klasikinio „Microsoft Office“ – prie debesijos technologijų

2015 m. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) žengė svarbų žingsnį – nusprendė įprastą „Microsoft Office“ paketą pakeisti pažangesniu sprendimu – debesų kompiuterija paremtu „Microsoft Office 365“.

E. mokslo vartų sistema pasiekiama iš debesies (MITA)

„Blue Bridge“ savo duomenų centre nuo 2015 m. talpina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) pagrindinę Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros informacinę sistemą.

Strateginis šalies projektas - greitesniam ir visus pasiekiančiam internetui (VĮ „Plačiajuostis Internetas“)

Iki 2013 m. dalyje kaimiškų vietovių nebuvo kokybiško plačiajuosčio ryšio, nes tokio ryšio paslaugoms teikti reikalingas tinklas nebuvo pakankamai išplėstas.

„MICROSOFT“ SPRENDIMAS SUTAUPO IKI 25 PROC. IŠLAIDŲ

Verslo įmonės ir valstybinės institucijos, kurių darbas neatsiejamas nuo IT sistemų, susiduria su galvosūkiu – kokio dydžio reikia IT ūkio ir kiek fizinių serverių užsisakyti, jei sistema intensyviai dirba tik kelis mėnesius?