IT valdymas ir priežiūra
„Blue Bridge“ debesų kompiuterija
DevOps paslaugos
Serveriai ir duomenų saugyklos
Infrastruktūros valdymas
Duomenų perdavimo įranga
Kibernetinis saugumas
Partnerių debesų kompiuterija
Bendradarbiavimo sprendimai
Techninės įrangos tiekimas ir aptarnavimas
„Microsoft Sharepoint“ sprendimai
„CargoRail“ sprendimas
Paslaugų apskaitos sprendimas
Techninės įrangos tiekimas ir aptarnavimas Apie paslaugas plačiau
„CargoRail“ sprendimas
Paslaugų apskaitos sprendimas

Nacionalinė biblioteka pasikliauna VDI technologija

Kai 2016 m. Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka atvėrė duris po 8 metus trukusios rekonstrukcijos, skaityklose lankytojus pasitiko 140 naujų kompiuterinių darbo vietų, parengtų naudojant virtualaus darbastalio infrastruktūros (VDI) technologiją. Laimėjusi viešąjį konkursą teikti Nacionalinei Martyno Mažvydo bibliotekai VDI reikalingą infrastruktūrą – serverius, virtualią duomenų saugyklą, licencijas, plonus klientus bei diegimo paslaugas – „Blue Bridge“ projektą įgyvendino per 3 mėnesius.

Kompiuterinėms darbo vietoms įdiegta VDI technologija

Nors skaitytojai galėjo pastebėti, kad naujos skaityklų kompiuterinės darbo vietos yra mažesnės, skleidžia mažiau triukšmo ir turi mažiau laidų, didžiausią skirtumą pajuto bibliotekos IT specialistai – administruoti VDI infrastruktūrą kur kas paprasčiau nei įprastus kompiuterius.

Įprastos darbo vietos reikalauja nuolatinių programinės įrangos atnaujinimų, jei norima užtikrinti jų saugumą, patikimumą ar siekiant didinti funkcionalumą. Kartais atnaujinimus reikia atlikti ir kasdien. IT administratorių laiką gaišina ir pavienių kompiuterių problemos.

Todėl „Blue Bridge“ pasiūlė bibliotekos specialistams pasidomėti centralizuotais valdymo sprendimais, vienas jų – VDI, kurio svarbiausias privalumas – programų pakeitimai ir atnaujinimai centralizuotame šablone automatizuotai įgyvendinami visose darbo vietose.

Vienas iš techninių iššūkių įgyvendinat šį projektą buvo būtinybė pasirūpinti, kad duomenys po vieno naudotojo darbo sesijos būtų visiškai ištrinti ir nebeprieinami naujai prisijungusiam naudotojui, kuris rastų visiškai „švarią“ darbo vietą. Kadangi paprastai tokie sprendimai orientuoti kaip tik į duomenų išsaugojimą, teko įgyvendinti atvirkštinį scenarijų mokant kompiuterizuotas darbo vietas pamiršti duomenis.

Duomenų centrą pakeitė virtuali duomenų saugykla

Martyno Mažvydo bibliotekos VDI sprendimo duomenų centro virtualizacijos infrastruktūros realizacijai puikiai tiko šiuo metu populiarus virtualios duomenų saugyklos sprendimas (angl. Software Defined Storage). Jo esmė – pagrindinius duomenų centro resursus – procesorinius, operatyviosios atminties ir diskinę talpą – užtikrina tik serveriai, be centralizuotos fizinės duomenų saugyklos.

Tai infrastruktūros pokyčių padiktuota tendencija, kai duomenų saugyklos funkcijos sugrąžinamos į serverius panaudojant papildomą programinę įrangą – virtualią duomenų saugyklą, kuri leidžia užtikrinti duomenų dubliavimą tarp serverių ir jų prieinamumą virtualiems serveriams net jei sugenda vienas iš fizinių serverių. Šis sprendimas bibliotekos atveju leido efektyviai naudoti duomenų centro vietą ir ženkliai sumažinti kainą neprarandant našumo ir patikimumo.

Efektyvesnė darbo vietų priežiūra

„Skaičiuojama, kad įprastos kompiuterinės darbo vietos parengimas užtrunka apie 3,5 valandos. Dar apie valandą trunka senosios darbo vietos duomenų utilizavimas. Naujos VDI darbo vietos paruošimas trunka iki pusės valandos. Tereikia naują kompiuterį išpakuoti ir prijungti prie tinklo. Visi nustatymai gaunami automatiškai. Duomenų centre esanti sistema pati sugeba identifikuoti, kada reikalinga sukurti papildomą virtualią darbo vietą ir tai atlieka be administratorių įsikišimo. Vartotojui atsijungus nuo virtualios darbo vietos sistema atlaisvina naudojamus serverių resursus, taip užtikrindama ir mažesnį elektros suvartojimą“, – pasakoja S. Klimas.

„VDI sprendimai pasižymi tuo, kad laikui bėgant jų išlaikymo kaštai mažėja. Be to, vadinamieji ploni klientai (angl. thin client), skirti VDI technologijai, ilgaamžiškesni nei „klasikiniai“ kompiuteriai. Juos reikia atnaujinti ne kas 3-5 metus, o rečiau. Praktika rodo, kad VDI tarnavimo laikas siekia 8 ir daugiau metų“, – vardija  S. Klimas.

Laimėjusi viešąjį konkursą teikti Nacionalinei bibliotekai VDI reikalingą infrastruktūrą – serverius, virtualią duomenų saugyklą, licencijas, plonus klientus bei diegimo paslaugas – „Blue Bridge“ projektą įgyvendino per 3 mėnesius.

Martyno Mažvydo bibliotekos IT valdymo skyriaus vadovas neslepia, kad projekto pabaiga buvo numatyta iš anksto ir negalėjo būti keičiama: „Kadangi kompiuterizuotų vietų atnaujinimas turėjo sutapti su visos bibliotekos atnaujinimo pabaiga, terminas buvo griežtas ir mes džiaugiamės, kad viską, kas numatyta, pavyko įgyvendinti laiku.“

Rezultatas

VDI Martyno Mažvydo bibliotekoje veikia jau beveik pusantrų metų. M. Janavičius tarp svarbiausių projekto rezultatų įvardija lengvesnę kompiuterizuotos darbo vietos priežiūrą ir administravimą – šiuo metu visas VDI darbo vietas prižiūri vienas IT administratorius.

„Žinoma, VDI priežiūrai reikia daugiau kompetencijų, tačiau šis iššūkis yra ir privalumas – mūsų specialistai turi unikalią galimybę mokytis prižiūrėti pažangiausius sprendimus“, – sako Nacionalinės bibliotekos IT valdymo skyriaus vadovas.

S. Klimas, apibendrindamas svarbiausius projekto rezultatus, pastebi, kad VDI galima įgyvendinti įvairiais būdais ir technologijomis, o Martyno Mažvydo bibliotekai parinktas modelis pasiteisino, nes, viena vertus, leidžia efektyviai išnaudoti infrastruktūros resursus, taupyti kaštus, supaprastinti valdymą, kita vertus, bibliotekos skaityklos lankytojai gauna pilnavertę, patikimą kompiuterinę darbo vietą.

Kitų klientų istorijos

IT infrastruktūra kuria visiškai naujas galimybes

Prekybos tinklo „Maxima“ vykdytas vienas didžiausių IT infrastruktūros atnaujinimų projektų Lietuvoje, kurį įgyvendino kompanija „Hewlett Packard Enterprise“ (HPE), kartu su „Blue Bridge“.

Licencinio turto įvertinimas leido sumažinti išlaidas

Lietuvos paštui „Microsoft“ licencinio turto įvertinimas leido įsitikinti naudojamos programinės įrangos legalumu ir pasirinkti licencijavimo strategiją, leidusią ateityje numatytoms licencijoms išleisti 30 proc. mažiau lėšų.

Paslaugų apskaitos sistema

Unikalus paslaugų apskaitos (angl. Billing) sprendimas energetikos sektoriuje veikiančioms įmonėms, savo galimybėmis pranokstantis standartinių paslaugų apskaitos sprendimų funkcionalumą.

Tapatybės valdymo informacinė sistema

Microsoft Identity Manager produktu paremta tapatybės valdymo sistema, leidžianti greičiau ir paprasčiau valdyti darbuotojų prisijungimus prie įvairių informacinių sistemų.

Žalų bylų valdymo informacinė sistema

Veiklos ir dokumentų valdymo sprendimas, skirtas vienam svarbiausių draudimo bendrovės procesų valdymui.

Pacientų aptarnavimo portalas

Elektroninių paslaugų portalas, apimantis išankstinės registracijos, dokumentų pateikimo ir valdymo, nuotolinio pacientų stebėjimo bei e-mokymų modulius.

Informacinė sistema Krovinys

Krovinių vežimą lydinčių dokumentų tvarkymo ir apskaitos kontrolės informacinė sistema, jungianti visą krovinio vežimo ciklą nuo sutarties su klientu kroviniui vežti sudarymo iki PVM sąskaitos faktūros už suteiktas paslaugas išrašymo.

„OXON Tech“ savo duomenis perkėlė į „Blue Bridge“ duomenų centrą

2018 m. gegužės 25 d. įsigaliojęs Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) paskatino „OXON Tech“ perkelti įmonės duomenis iš užsienio į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje.

Nacionaliniam egzaminų centrui įdiegta IT stebėjimo sistema

Siekdami užtikrinti sklandžią Nacionalinio egzaminų centro (NEC) IT veiklą, „Blue Bridge“ įdiegė IT sistemų stebėjimo sistemą, bei nuolat atlieka rezervinio duomenų kopijavimo sistemos priežiūros darbus.

GET Baltic informacinės sistemos perkėlimui iš kitos šalies užteko dienos

2017 m. pavasarį Baltijos šalių gamtinių dujų biržos GET Baltic administruojama elektroninė prekybos sistema perkelta iš Suomijos į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje.

„DOJUS“ įmonių grupės išsikėlimo į debesis patirtis

„DOJUS“ įmonių grupė susidūrė su keliais IT infrastruktūros iššūkiais – reikėjo ne tik daugiau resursų, bet ir didesnio patikimumo IT sistemoms. Be to, plečiantis verslui, teko spręsti papildomos IT infrastruktūros įsigijimo klausimą.

„DNB“ (dabar – „Luminor“) IT ūkio priežiūrą patikėjo „Blue Bridge“

„Blue Bridge“ ir didžiausiai Norvegijos finansinių paslaugų grupei priklausanti DNB (dabar – „Luminor“) banko grupė 2017 m. pasirašė 3 metų IT infrastruktūros priežiūros sutartį.

LVPA perkėlė sistemas į išorinį duomenų centrą

Ūkio ministerijos įsteigta Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) tapo viena pirmųjų valstybinių institucijų, perkėlusių visas savo informacines sistemas į IT paslaugų tiekėjo duomenų centrą.

NT įmonė, pasirinkusi išorinį duomenų centrą

Besiplečiant „Baltisches Haus“, sparčiai augo ir įmonės IT ūkis - didėjo ne tik naudojamų informacinių sistemų skaičius, bet ir duomenų kiekiai.

Kai projekto mastas reikalauja ypatingų IT resursų ir sprendimų

Nacionaliniam konkursui – galinga sistema, veikianti mėnesį.

Pažangus el. pašto sistemos sprendimas – saugesnis ir pigesnis

Prieš keletą metų viena įtakingiausių žiniasklaidos įmonių Lietuvoje – „Verslo žinios“ – susidūrė su el. pašto sistemos problemomis. Sistema ne tik nebeatitiko veiklos poreikių, bet ir kėlė techninių nepatogumų.

Nuo klasikinio „Microsoft Office“ – prie debesijos technologijų

2015 m. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) žengė svarbų žingsnį – nusprendė įprastą „Microsoft Office“ paketą pakeisti pažangesniu sprendimu – debesų kompiuterija paremtu „Microsoft Office 365“.

MITA E. mokslo vartų sistema pasiekiama iš debesies

„Blue Bridge“ savo duomenų centre nuo 2015 m. talpina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) pagrindinę Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros informacinę sistemą.

Strateginis šalies projektas - greitesniam ir visus pasiekiančiam internetui

Iki 2013 m. dalyje kaimiškų vietovių nebuvo kokybiško plačiajuosčio ryšio, nes tokio ryšio paslaugoms teikti reikalingas tinklas nebuvo pakankamai išplėstas.

„Microsoft“ sprendimas sutaupo iki 25 proc. išlaidų

Verslo įmonės ir valstybinės institucijos, kurių darbas neatsiejamas nuo IT sistemų, susiduria su galvosūkiu – kokio dydžio reikia IT ūkio ir kiek fizinių serverių užsisakyti, jei sistema intensyviai dirba tik kelis mėnesius?

Debesų kompiuterijos sprendimas leido sutaupyti šimtus tūkstančių eurų

Didžiausia Lietuvoje vandentiekio bendrovė „Vilniaus vandenys“ tiekia geriamąjį vandenį ir tvarko nuotekas beveik 600 tūkst. vartotojų, tad bendrovės IT infrastruktūra – labai svarbi kokybiškų paslaugų teikimui ir jų stebėjimui.