2015 m. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) žengė svarbų žingsnį – nusprendė įprastą „Microsoft Office“ paketą pakeisti pažangesniu sprendimu – debesų kompiuterija paremtu „Microsoft Office 365“. Taip IVPK sumažino išlaidas licencijoms, sutrumpino programų administravimo laiką ir padidino savo darbuotojų našumą.
Nuo pat savo įkūrimo 2001 m. IVPK orientuojasi į informacinių technologijų naudojimą kuriant atvirą ir išsilavinusią visuomenę. Nors ši valstybinė įstaiga nėra didelė ir turi apie 30 darbuotojų, jos veikla aprėpia daug sričių, o tenkanti atsakomybė – itin didelė, todėl kokybiškas svarbiausių kompiuterinių programų veikimas turi didelę įtaką efektyviai įstaigos veiklai.
Ilgą laiką savo darbui IVPK naudojo „Microsoft“ atvirosios vertės prenumeratą (angl. Open Value Subscription), kurios trukmė – treji metai. Tokiu būdu buvo
administruojamos „Windows“ operacinės sistemos, tvarkomos „Office“, „Windows Server“ ir „Exchange Server“ licencijos. Tačiau vienas didžiausių iššūkių, susijęs su tokiu būdu tvarkomomis programomis, buvo vidinės „Exchange 2010“ paslaugos administravimas. Iškilus problemoms su šia paslauga, ne visada būdavo kreipiamasi į „Microsoft“, o tai sukeldavo papildomų sunkumų, tad pastebėta, kad išsipirkus dalį licencijų, pavyktų ne tik sutaupyti, bet ir palengvinti informacinių išteklių valdymą.
Kadangi IVPK dalyvauja formuojant politiką informacinių ir komunikacinių technologijų plėtros srityse, įstaiga norėjo išbandyti pažangiausią, bet ekonomiškai priimtiną sprendimą, bei taip padrąsinti kitas valstybines institucijas ryžtis pažangai IT srityje. Po konsultacijų su IT partneriu „Blue Bridge“, IVPK nusprendė įgyvendinti seniai puoselėtą idėją įsigyti „Office 365“. „Kartu su „Microsoft Office 365 Midsize Business“ paketu gaunamas „Exchange“ pagrindu veikiantis el. paštas, privatus socialinis tinklas verslui „Yammer“ dalijimuisi informacija ir IP pagrindu veikianti „SharePoint“ bendravimo platforma, skirta bendradarbiavimui per „Skype“ verslui ir pakeičianti fiksuotos linijos skambučius.
„Blue Bridge“ taip pat atliko paketo tiesioginę sinchronizaciją su „Office 365 Exchange Online“ ir vidiniu „Exchange Server 2010“, – pasakoja „Blue Bridge“ Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Povilas Kaminskas.
Rinkdamasi sprendimą IVPK taip pat atsižvelgė į saugumo garantijas, įtakos institucijos pasirinkimui turėjo ir tai, kad „Microsoft“ yra pirmas stambus debesų kompiuterijos paslaugų teikėjas, kuris laikosi pirmojo pasaulyje tarptautinio debesijos privatumo standarto. Be to, „Microsoft“ vieną pirmųjų priėmė ir svarbiausius Europos privatumo standartus.
Skaičiuojama, kad per 3 metus „Office 365“ padės IVPK sutaupyti 10 proc. licencijų kainos. Ženkliai sumažės ir programų administravimo išlaidos.
„Įdiegta patikima ir daug išlaidų nereikalaujanti el. pašto platforma, organizacijos svetainei kurti naudojamas „Yammer“, vidinei komunikacijai – „Skype“ verslui. Iš esmės pagerintas bendras darbuotojų darbas – jie gali drauge dirbti su tais pačiais dokumentais „SharePoint“ programoje, jiems daug paprasčiau kurti ataskaitas. Iškilus sunkumams, profesionali „Microsoft“
pagalba teikiama greitai ir efektyviai“, – pasakoja P. Kaminskas.
Tikimasi, kad IVPK pavyzdys paskatins kitas valstybines organizacijas pereiti prie technologijų, kurios didina efektyvumą, mažina išlaidas ir modernizuoja IT aplinką. „Kadangi mūsų misija – skatinti moderniausių technologijų naudojimą ir siekti išlaidų mažinimo, labai džiaugiamės įsigiję „Office 365“ paketą“, – sako IVPK direktoriaus pavaduotojas Rytis Kalinauskas.