BDAR kelia nerimą daugeliui Lietuvos įmonių, tačiau kai kurios iš jų duomenų apsaugos pokyčiuose įžvelgia ne tik iššūkius, bet ir galimybes. Viena iš tokių įmonių – jau daugiau nei metus skaičiuojantis startuolis „OXON tech“, kuriantis kontaktų valdymo sistemas. Nepaisant to, kad pasirengimas BDAR įsigaliojimui sutapo su naujų klientų atėjimu, „OXON tech“ Produkto vadovas Mantas Gineitis patikina: BDAR leido jaunai įmonei pelnyti daugiau pasitikėjimo ir rasti patikimą IT partnerį, kuriuo tapo IT įmonė „Blue Bridge“.
Vienas svarbiausių užduočių, kurią „OXON tech“ užsibrėžė įgyvendinti – savo duomenų perkėlimas iš duomenų centrų užsienyje į Lietuvą. Šį sprendimą paskatino dvi svarbios priežastys. Pirmiausia, po visą pasaulį išsibarstę didžiųjų „debesijos“ paslaugų tiekėjų duomenų centrai, kuriais įmonė naudojosi anksčiau, turi mažiau galimybių atitikti BDAR reikalavimus, nes nustatyti, kuriame pasaulio taške saugomi konkrečios organizacijos duomenys – daug sudėtingiau, nei tuo atveju, kai duomenų centras – ES teritorijoje.
Antroji priežastis – tai šansas geriau įsiklausyti į klientų lūkesčius. Kadangi „OXON Tech“ yra lietuviška kompanija ir daugiausiai dirba su Lietuvos įmonėmis, ne visi klientai suprasdavo, kodėl jų duomenis laikome užsienyje. Perkėlus įmonės valdomus duomenis į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje, klientai į šį pokytį sureagavo teigiamai, atsirado daugiau psichologinio komforto.
Duomenų perkėlimas iš užsienio į Lietuvą nebuvo vien technologijų klausimas – ieškota kompetentingo IT partnerio. „Renkantis debesų kompiuterijos tiekėją Lietuvoje, svarbų vaidmenį vaidino BDAR reikalavimai, priverčiantys naujomis akimis pažvelgti į lūkesčius, kuriuos mes keliame savo IT paslaugų tiekėjui. Ieškojome ne tik patrauklios kainos, bet ir profesionalios komandos, kuri galėtų padėti atremti įvairius iššūkius. Daugiausiai dėmesio sau, kaip klientui, sulaukėme būtent iš „Blue Bridge“, todėl šią įmonę ir pasirinkome iš kitų 8 kandidatų“, – pasakoja M. Gineitis, „OXON Tech“ produkto vadovas.
Duomenų perkėlimo procesas turėjo griežtus terminus, todėl buvo įgyvendintas itin sparčiai – vos per kelias dienas. „Anksčiau nebuvome dirbę su savitarnos sistema, kurią naudoja „Blue Bridge“, tačiau sulaukėme
visos reikiamos pagalbos ir sėkmingai savarankiškai perkėlėme duomenis“, – sako pašnekovas.
„Blue Bridge“ komanda operatyviai suteikė reikiamus resursus naujajam klientui ir, atlikus duomenų perkėlimą, pagelbėjo atsakant į visus kilusius klausimus.
„OXON tech“ ketina sustiprinti duomenų apsaugą pasitelkdama ir serverių priežiūros paslaugas. „Žinoma, galėtume prižiūrėti savo infrastruktūrą duomenų centre patys, tačiau suprantame, kad bendradarbiavimas su „Blue Bridge“ leistų mums greičiau optimizuoti tam tikrus procesus, išsamiau pamatyti įvairias su infrastruktūra susijusias rizikas ir galimybes“, – pasakoja pašnekovas.