Prieš keletą metų viena įtakingiausių žiniasklaidos įmonių Lietuvoje – „Verslo žinios“ – susidūrė su el. pašto sistemos problemomis. Sistema ne tik nebeatitiko veiklos poreikių, bet ir kėlė techninių nepatogumų. Šią problemą pasiūlyta spręsti pasitelkus debesų kompiuteriją ir įsigyjant el. pašto sistemą kaip paslaugą.
„Verslo žinios“ leidžia to paties pavadinimo nacionalinį verslo dienraštį, konsultacinius žinynus, knygas verslui, žurnalus „Verslo klasė“, „Iliustruotasis mokslas“, „Iliustruotoji istorija“. Įmonė taip pat organizuoja konferencijas ir administruoja naujienų portalą vz.lt, darbo paieškos ir karjeros patarimų portalą cv.lt, internetinę parduotuvę parduotuve.vz.lt.
Viena svarbiausių sistemų tiesioginei įmonės veiklai – el. paštas. Ši sistema laikui bėgant pradėjo nebeatitikti augančių įmonės mobilaus darbo ir bendradarbiavimo poreikių. Be to, jos nebepalaikė gamintojas, todėl iškilus suderinamumo problemoms, jų išspręsti buvo nebeįmanoma. Vienintelė išeitis buvo arba sistemą pakeisti, arba atnaujinti.
Renkant tinkamiausią sprendimą įvertintas el. pašto paslaugos kritiškumas, būsimos el. pašto sistemos suderinamumas su esama infrastruktūra, taip pat patikimumas ir funkcinės savybės. Galiausiai pasiūlyta „Blue Exchange“ paslauga, veikianti „Microsoft Exchange“ el. pašto sistemos pagrindu.
Pasiūlyti tokį sprendimą nuspręsta įvertinus kliento veiklos specifiką, kuri reikalauja, kad el. paštas veiktų nuolat. Be to, atsižvelgta ir į tai, kad pati paslauga ir jos įdiegimas turėjo būti greitas, sklandus ir negaišinantis darbo valandų. Debesijos kompiuterijos principais veikianti paslauga leido greitai sukurti pašto dėžutes ir paslaugai veikti reikalingas funkcijas. Įdiegus naują el. pašto sistemą, beliko vartotojus supažindinti su jos funkcijomis ir galimybėmis.
Vienas svarbiausių išspręstų iššūkių – nerimą kėlusios senosios el. pašto sistemos ir atnaujinimų nesuderinamumo problemos. Tarp didžiausių laimėjimų – didesnis darbuotojų mobilumas bei sutaupytos lėšos, kurias būtų tekę investuoti į naują techninę arba programinę įrangą.
Svarbu ir tai, kad nauja el. pašto sistema įsigyjama kaip paslauga, tad įmonė neberizikuoja patirti neplanuotų IT sistemos priežiūros išlaidų. Paslauga taip pat leidžia lanksčiai reguliuoti IT išteklius – pašto dėžučių skaičių galima keisti kiekvieną mėnesį, tad netenka permokėti už nenaudojamus išteklius.
„Su „Blue Bridge“ grupe dirbame jau labai seniai – esame jiems patikėję viso mūsų IT ūkio priežiūrą. Jau kuris laikas norėjome išspręsti el. pašto sistemos keliamas problemas ir galiausiai ryžomės atsisakyti senosios ir pereiti prie MS „Exchange“ bendradarbiavimo sistemos. Visuomet ieškome kaštus taupančių sprendimų, todėl pasiūlytas paslaugos variantas mums pasirodė patrauklus – dabar galime patys kontroliuoti paslaugos apimtis ir taip būti tikri, kad nepermokame. Neabejojame, kad partnerių pasiūlytas sprendimas yra geriausias, kurį galėjome pasirinkti ir iki šiol esame patenkinti savo sprendimu, nes galime efektyviai bendrauti ir organizuoti įmonės veiklą bei jaustis saugiai, nes paslauga veikia duomenų centre ir patikėta profesionalams“, – pasakoja Ugnius Jankauskas, „Verslo žinių“ direktorius.