IT valdymas ir priežiūra
„Blue Bridge“ debesų kompiuterija
Serveriai ir duomenų saugyklos
Infrastruktūros valdymas
Duomenų perdavimo įranga
Kibernetinis saugumas
Partnerių debesų kompiuterija
Bendradarbiavimo sprendimai
Techninės įrangos tiekimas ir aptarnavimas
„Microsoft Sharepoint“ sprendimai
„CargoRail“ sprendimas
Paslaugų apskaitos sprendimas
Techninės įrangos tiekimas ir aptarnavimas Apie paslaugas plačiau
„CargoRail“ sprendimas
Paslaugų apskaitos sprendimas

Tapatybės valdymo informacinė sistema

Microsoft Identity Manager produktu paremta tapatybės valdymo sistema, leidžianti greičiau ir paprasčiau valdyti darbuotojų prisijungimus prie įvairių informacinių sistemų.

Viena didžiausių institucijų Lietuvoje – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba („Sodra“) dirba su keliolika informacinių sistemų. 2014 m. nuspręsta modernizuoti šių sistemų valdymą, kad jis būtų ne tik taupesnis, bet ir leistų geriau apsaugoti „Sodroje“ kaupiamą informaciją. Institucijoje, padedant UAB „Blue Bridge Code“, įdiegtas vienas iš nedaugelio tokio didelio masto IT sprendimų šalyje – „Microsoft Identity Manager“ (MIM) platforma paremta tapatybės valdymo sistema, kuri automatizuoja naudotojų prieigos teisių prie informacinių sistemų administravimą.

Sodra

Situacija

Kasdien beveik 1 000 Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos darbuotojų naudojasi keliolika informacinių sistemų, kurių kiekviena ilgą laiką buvo administruojama atskirai. Kiekvienas informacinių sistemų administratorius rūpinosi ne tik tinkamu sistemos veikimu, bet ir administruodavo darbuotojų prieigos teises.

„Per dieną administratoriai gaudavo apie 15 elektroninių laiškų su užklausomis. Vieniems darbuotojams reikėjo sukurti teises prieiti prie sistemų, kitiems – panaikinti, nes pasikeitė jų pareigos. Administratoriai taip pat sulaukdavo nemažai klausimų, kodėl vienas ar kitas darbuotojas negali prieiti prie kokios nors informacijos, nors jo pareigos tokią teisę numato. Tad didelę dienos dalį administratoriai tiesiog spręsdavo šias problemas – aiškindavosi, kokios teisės priklauso kuriems darbuotojams, po to, rankiniu būdu suteikdavo arba kitaip keisdavo darbuotojų teises sistemoje ir t. t.“, – pasakoja „Blue Bridge Code“ sistemų analitikas Valerij Jurgo.

Valdant sistemų administravimą tokiu būdu, natūralu, kad ne visada pavykdavo išvengti klaidų – darbuotojams ne tik būdavo nepriskiriamos priklausančios teisės, bet ir nepanaikinamos nebepriklausančios. Išsiaiškinti, kam kokios teisės priklauso, užtrukdavo, todėl nukentėdavo saugumas. Kasdien vis labiau buvo juntama, kad administravimo procesui trūksta nuoseklumo, jis reikalauja per daug lėšų ir laiko. Organizacijai akivaizdžiai reikėjo efektyvesnio sprendimo.

Sprendimas

„Rinkdamiesi naują sprendimą žinojome, kad MIM technologija yra vienas pažangiausių įrankių tapatybės valdymo srityje. Taip pat žinojome, kad jis skirtas išties didelio masto organizacijoms, kurių Lietuvoje ne tiek ir daug, todėl nerimavome, ar atsiras specialistų, išmanančių šią technologiją. Laimei, pradėjome bendradarbiauti su UAB „Blue Bridge Code“ ir visos abejonės išsisklaidė – kartu sukurtas galutinis sprendimas pranoko pirminius lūkesčius“, – pasakoja „Sodros“ atstovas.

Sukurti ir įdiegti informacinių sistemų naudotojų tapatybės valdymo sistemą prireikė vos 6 mėnesių.

„Šios sistemos esmė – vienos centralizuotos vietos sukūrimas. Iš jos automatiškai valdomos darbuotojų prieigos prie visų sistemų. Iš viso buvo sukurta 13 integracinių sąsajų su kritinėmis „Sodros“ informacinėmis sistemomis. Taip pat buvo peržiūrėti ir optimizuoti darbo procesai, sutvarkyti personalo duomenys bei informacija „Active Directory“ sistemoje“, – pasakoja Valerij Jurgo.

Rezultatas

Įdiegus centralizuotą tapatybių valdymą buvo žengtas ne tik svarbus technologinis, bet ir organizacinis žingsnis – konkretizuotos „Sodros“ darbuotojų pareigybių specifikacijos. Naujoji sistema leido prieigos prie sistemų teises suteikti ne konkrečiam asmeniui, o pareigybei. „Kai sutvarkėme duomenis, nebeliko beatsirandančios painiavos. Besitvarkydami išsprendėme ir saugumo spragą – radome buvusių darbuotojų prisijungimų, kurių prieigos prie sistemos teisėmis naudojosi kiti darbuotojai“, – sako „Sodros“ atstovas.

Modernizuota infrastruktūra apčiuopiamai sumažino darbo laiko kaštus bei leido darbuotojams koncentruotis į tiesiogines užduotis, o ne spręsti prisijungimo prie sistemų problemas.

„Sukūrus centralizuotą tapatybės valdymą, darbas su sistemomis tapo daug efektyvesnis ir saugesnis. Šis sprendimas darbą su sistemomis supaprastino ir darbuotojams – nuo šiol jie turi vieną slaptažodį prie visų sistemų, kurį pamiršus, siunčiama elektroninė užklausa ir netrukus gaunamas atsakymas.“ – pastebi „Sodros“ atstovas.

Sistemų administratorių darbas taip pat tapo daug efektyvesnis. Kiekvienas administratorius iš ryto gauna vieną elektroninį laišką, kuriame nurodyta, kas per dieną pasikeitę – t. y. kam automatiškai buvo sukurtos arba panaikintos teisės prieiti prie sistemos. Turėdamas šią informaciją, jis gali didžiąją dalį laiko dalį skirti svarbesniems darbams – nuolatiniam sistemos veikimo užtikrinimui, incidentų sprendimui, vystymo poreikių aiškinimuisi.

Sistemų administratorių darbas tapo daug efektyvesnis. Kiekvienas administratorius iš ryto gauna vieną elektroninį laišką, kuriame nurodyta, kas per dieną pasikeitę – t. y. kam automatiškai buvo sukurtos arba panaikintos teisės prieiti prie sistemos. Turėdamas šią informaciją, jis gali didžiąją dalį laiko dalį skirti svarbesniems darbams – nuolatiniam sistemos veikimo užtikrinimui, incidentų sprendimui, vystymo poreikių aiškinimuisi.Sistemų administratorių darbas tapo daug efektyvesnis. Kiekvienas administratorius iš ryto gauna vieną elektroninį laišką, kuriame nurodyta, kas per dieną pasikeitę – t. y. kam automatiškai buvo sukurtos arba panaikintos teisės prieiti prie sistemos. Turėdamas šią informaciją, jis gali didžiąją dalį laiko dalį skirti svarbesniems darbams – nuolatiniam sistemos veikimo užtikrinimui, incidentų sprendimui, vystymo poreikių aiškinimuisi.

Kitų klientų istorijos

Paslaugų apskaitos sistema

Unikalus paslaugų apskaitos (angl. Billing) sprendimas energetikos sektoriuje veikiančioms įmonėms, savo galimybėmis pranokstantis standartinių paslaugų apskaitos sprendimų funkcionalumą.

Žalų bylų valdymo informacinė sistema

Veiklos ir dokumentų valdymo sprendimas, skirtas vienam svarbiausių draudimo bendrovės procesų valdymui.

Pacientų aptarnavimo portalas

Elektroninių paslaugų portalas, apimantis išankstinės registracijos, dokumentų pateikimo ir valdymo, nuotolinio pacientų stebėjimo bei e-mokymų modulius.

Informacinė sistema Krovinys

Krovinių vežimą lydinčių dokumentų tvarkymo ir apskaitos kontrolės informacinė sistema, jungianti visą krovinio vežimo ciklą nuo sutarties su klientu kroviniui vežti sudarymo iki PVM sąskaitos faktūros už suteiktas paslaugas išrašymo.

Nacionalinė biblioteka pasikliauna VDI technologija

Laimėjusi viešąjį konkursą teikti Nacionalinei Martyno Mažvydo bibliotekai VDI reikalingą infrastruktūrą – serverius, virtualią duomenų saugyklą, licencijas, plonus klientus bei diegimo paslaugas – „Blue Bridge“ projektą įgyvendino per 3 mėnesius.

„OXON Tech“ savo duomenis perkėlė į „Blue Bridge“ duomenų centrą

2018 m. gegužės 25 d. įsigaliojęs Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) paskatino „OXON Tech“ perkelti įmonės duomenis iš užsienio į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje.

Nacionanaliniam egzaminų centrui įdiegta IT stebėjimo sistema

Siekdami užtikrinti sklandžią Nacionalinio egzaminų centro (NEC) IT veiklą, „Blue Bridge“ įdiegė IT sistemų stebėjimo sistemą, bei nuolat atlieka rezervinio duomenų kopijavimo sistemos priežiūros darbus.

GET Baltic informacinės sistemos perkėlimui iš kitos šalies užteko dienos

2017 m. pavasarį Baltijos šalių gamtinių dujų biržos GET Baltic administruojama elektroninė prekybos sistema perkelta iš Suomijos į „Blue Bridge“ duomenų centrą Lietuvoje.

„DOJUS“ įmonių grupės išsikėlimo į debesis patirtis

Prieš kelerius metus žemės ūkio technikos prekybos ir aptarnavimo veiklą vykdanti „DOJUS“ įmonių grupė susidūrė su keliais IT infrastruktūros iššūkiais – reikėjo ne tik daugiau resursų, bet ir didesnio patikimumo IT sistemoms. Be to, plečiantis verslui, teko spręsti papildomos IT infrastruktūros įsigijimo klausimą.

„DNB“ (dabar – „Luminor“) IT ūkio priežiūrą patikėjo „Blue Bridge“

„Blue Bridge“ ir didžiausiai Norvegijos finansinių paslaugų grupei priklausanti DNB (dabar – „Luminor“) banko grupė 2017 m. pasirašė 3 metų IT infrastruktūros priežiūros sutartį.

Institucija, perkėlusi sistemas į išorinį duomenų centrą (LVPA)

Ūkio ministerijos įsteigta Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) tapo viena pirmųjų valstybinių institucijų, perkėlusių visas savo informacines sistemas į IT paslaugų tiekėjo duomenų centrą.

NT įmonė, pasirinkusi išorinį duomenų centrą (UAB „Baltisches Haus“)

Besiplečiant „Baltisches Haus“, sparčiai augo ir įmonės IT ūkis - didėjo ne tik naudojamų informacinių sistemų skaičius, bet ir duomenų kiekiai.

Kai projekto mastas reikalauja ypatingų IT resursų ir sprendimų (UAB „Tilde IT“)

Nacionaliniam konkursui – galinga sistema, veikianti mėnesį.

Pažangus el. pašto sistemos sprendimas – saugesnis ir pigesnis (UAB „Verslo Žinios“)

Prieš keletą metų viena įtakingiausių žiniasklaidos įmonių Lietuvoje – „Verslo žinios“ – susidūrė su el. pašto sistemos problemomis. Sistema ne tik nebeatitiko veiklos poreikių, bet ir kėlė techninių nepatogumų.

Nuo klasikinio „Microsoft Office“ – prie debesijos technologijų

2015 m. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) žengė svarbų žingsnį – nusprendė įprastą „Microsoft Office“ paketą pakeisti pažangesniu sprendimu – debesų kompiuterija paremtu „Microsoft Office 365“.

E. mokslo vartų sistema pasiekiama iš debesies (MITA)

„Blue Bridge“ savo duomenų centre nuo 2015 m. talpina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) pagrindinę Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros informacinę sistemą.

Strateginis šalies projektas - greitesniam ir visus pasiekiančiam internetui (VĮ „Plačiajuostis Internetas“)

Iki 2013 m. dalyje kaimiškų vietovių nebuvo kokybiško plačiajuosčio ryšio, nes tokio ryšio paslaugoms teikti reikalingas tinklas nebuvo pakankamai išplėstas.

„MICROSOFT“ SPRENDIMAS SUTAUPO IKI 25 PROC. IŠLAIDŲ

Verslo įmonės ir valstybinės institucijos, kurių darbas neatsiejamas nuo IT sistemų, susiduria su galvosūkiu – kokio dydžio reikia IT ūkio ir kiek fizinių serverių užsisakyti, jei sistema intensyviai dirba tik kelis mėnesius?

Debesų kompiuterijos sprendimas LEIDO SUTAUPYTI ŠIMTUS TŪKSTANČIŲ EURŲ (UAB „Vilniaus Vandenys“)

Didžiausia Lietuvoje vandentiekio bendrovė „Vilniaus vandenys“ tiekia geriamąjį vandenį ir tvarko nuotekas beveik 600 tūkst. vartotojų, tad bendrovės IT infrastruktūra – labai svarbi kokybiškų paslaugų teikimui ir jų stebėjimui.