Visos sėkmės istorijos icon

Standartinį produktą iškeitė į unikalų sprendimą

icon

Didžiausia energijos gamintoja Vakarų Lietuvoje ir pagrindinė energijos tiekėja Klaipėdoje – bendrovė „Klaipėdos energija“ ilgai naudojo „Microsoft Navision“ (dabar – „Microsoft Dynamics NAV“) verslo valdymo sprendimą. Keičiantis technologijoms ir augant bendrovės poreikiams, toks pasirinkimas ėmė kelti sunkumų. „Klaipėdos energija“ žengė drąsų žingsnį ir perėjo prie unikalios sistemos, kurią, atsižvelgdama į visus bendrovės poreikius, sukūrė IT įmonė „Blue Bridge Code“.

Situacija

Ilgą laiką teikdama šilumos tiekimo ir apskaitos paslaugas „Klaipėdos energija“ dirbo su „Microsoft Navision“ („Navision“) sąskaitų valdymo produktu. Visgi, 2012 m. iškilo būtinybė atnaujinti šią verslo valdymo platformą dėl technologinio nesuderinamumo su naujausiomis duomenų bazėmis ir operacinėmis sistemomis.

Renkantis tolesnį sistemos vystymo kelią, bendrovė turėjo kelis pasirinkimus. Ji galėjo įsigyti naujas „Navision“ licencijas ir perkelti turimus funkcionalumus į atnaujintą programą.

 

Pasirinkus šį kelią, būtų reikėję toliau derintis prie standartinių „Navision“ galimybių, o esant poreikiui jas išplėsti – pirkti atskiras licencijas. Tačiau net papildomų licencijų supirkimas negalėtų garantuoti, kad gautas sprendimas idealiai atitiks visus augančius „Klaipėdos energija“ poreikius. Be to, toks „Navision“ modernizavimas būtų kainavęs labai brangiai.

Antrasis kelias, kuriuo „Klaipėdos energija“ ir nusprendė žengti – visiškai naujo ir unikalaus sprendimo, skirto konkrečiai šios bendrovės procesų ir veiklų valdymui, sukūrimas.

„Nepaisant apsvarstytų „Navision“ sistemos minusų, ši sąskaitų ir paslaugų valdymo platforma rinkoje gyvuoja jau daug metų, tad jos pakeitimą nauja, unikalia sistema matėme kaip galimai rizikingą. Juk sprendimas bus kuriamas nuo nulio, o mes būsime pirmieji, kurie juo naudosis. Tai, žinoma, neramino, bet tuo pačiu supratome, kad sėkmės atveju mūsų darbas taps lengvesnis ir tolimesnės investicijos mažesnės. Įvertinus visus už ir prieš nusprendėme surizikuoti ir išlošėme“, – pastebi „Klaipėdos energijos“ Klientų aptarnavimo centro vadovas Virginijus Zutkis

Sprendimas

Bendrovei „Klaipėdos energija“ padėjo UAB „Blue Bridge Code“. „Pradėjus dirbti su klientu, didžiausią dėmesį skyrėme buvusios sistemos analizei – siekėme suvokti turėto įrankio trūkumus bei privalumus, gilinomės į veiklos procesus, nagrinėjome, kaip šie procesai atitiko „Navision“ funkcionalumą – viso to pagrindu dėliojome naujos sistemos architektūrą. Po šios analizės, įžvelgėme galimybę ne tik technologiškai atnaujinti informacinę sistemą, bet ir iš esmės pagerinti visą bendrovės kasdienį darbą– optimizuoti vidinius procesus, greitaveiką ir paslaugų teikimą klientams“, – pasakoja „Blue Bridge Code“ analitikas Artūras Petrutis.

 

Tarp itin svarbių patobulintų funkcijų „Blue Bridge Code“ sukurtoje paslaugų valdymo informacinėje sistemoje – šilumos paskirstymo ir apskaitos funkcionalumas. „Pirmą kartą įdiegta galimybė aprašyti įvairiausio sudėtingumo šilumos paskirstymo ir apskaitos būdus. Realizuotos priemonės klaidų nustatymui ir pašalinimui visame procese. Anksčiau, jei įrašant duomenis buvo suklystama, ši klaida būdavo pastebima tik daug vėliau, o dabar, netyčia įrašius nelogiškai didelę arba mažą sumą, sistema reaguoja ir nurodo, kad galimai padaryta klaida“, – pasakoja Artūras Petrutis.

 Naujai sukurta paslaugų valdymo informacinė sistema standartinį sprendimą pranoksta ne tik dėl jau minėtų galimybių sutaupyti licencijoms ir vystyti sprendimą, atsižvelgiant į unikalius veiklos procesus. Nauja technologija taip pat leido ženkliai pagerinti sistemos greitaveiką, buvo sukurtas naujausias tendencijas atitinkanti vartotojo sąsaja, sukurti nauji funkcionalumai.

Rezultatas

Šiandien AB „Klaipėdos energija“ nebemoka licencijų atnaujinimo mokesčių ir turi visas galimybes tobulinti ir toliau pagal savo poreikius vystyti naująją sistemą. „Naujoje sistemoje buvo atnaujintos ir integracijos su išorinėmis sistemomis. Tai leidžia greičiau ir nedubliuojant darbų pateikti ir gauti informaciją iš Valstybinės mokesčių inspekcijos, savivaldybių, bankų informacinių sistemų. Taip pat sukurtos naujos sąsajos su dokumentų valdymo sistema ir Klaipėdos vandenų informacine sistema, „Rubisofta“, – pasakoja Virginijus Zutkis.

Sukurtos priemonės, taupančios laiką ir reikalaujančios mažiau pastangų valdant skolas – atsirado galimybė patogiai nustatyti skolininkus, administruoti ir išieškoti jų skolas, bendradarbiauti su teismais, skolų išieškojimo įmonėmis.

 

Sėkmingai įgyvendinti tokį svarbų projektą pavyko dėl AB "Klaipėdos energija" drąsos pasirinkti naujus sprendimus įsisenėjusioms problemoms spręsti. „Džiaugiamės, kad mūsų analitikų įžvalgos buvo maksimaliai pritaikytos ir sukurta sistema daug geriau atliepia visus kliento poreikius nei brangus standartinis sprendimas, kuris buvo naudojamas anksčiau.“ – sako Antanas Daukantas, UAB "Blue Bridge Code" projektų vadovas.

arrow Visos sėkmės istorijos Kita istorija arrow
„Blue Bridge“ IT žinių centras

Veiklos pradžia su pažangia dokumentų valdymo sistema: iššūkiai ir laimėjimai

Skaitykite