Visos sėkmės istorijos icon

Visą krovinio vežimo ciklą apimanti platforma

icon

AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra didžiausia krovinių vežimo ir logistikos įmonė Lietuvoje, gabenanti apie pusę visų Lietuvos krovinių. „Blue Bridge Code“ ir „Lietuvos Geležinkeliai” bendradarbiavimas tobulinant krovinių vežimo veiklą prasidėjo daugiau nei prieš dešimtmetį, sukūrus informacinę sistemą Krovinys. Nuo to laiko, sistema nuolatos tobulinama kuriant patogesnius įrankius, o 2014 m. įgyvendintas vienas svarbiausių IS Krovinys tobulinimo projektų – sukurtas elektroninių paslaugų portalas klientams.

 

Situacija

Pirmieji žingsniai kompiuterizuojant krovinių vežimo procesą žengti prieš dvidešimtmetį. Tuomet buvo sukurtos pavienės programos, kurių pagalba buvo bandoma užtikrinti vežamo krovinio dokumentų apdorojimą, jų apskaitą, rezultatų analizę.


„Žinoma, praeityje naudotų įrankių mes niekaip negalime sulyginti su dabartinėmis technologijomis ir šiandieniniu IS Krovinys. Nors ir turėjome keletą programų, krovinius lydintys dokumentai buvo tvarkomi rankomis ir tik vėliau jų duomenys įvedami į lokalias sistemas. Dokumentų apdorojimas buvo lėtas, į centrinę duomenų bazę informacija patekdavo pavėluotai, nebuvo galimybės operatyviai ją analizuoti. Stotyse dirbantys darbuotojai naudojamoje programoje neturėjo duomenų apie klientų apmokėjimus bei kitos informacijos reikalingos operatyviam darbui. Vystantis technologinėms galimybėms buvo akivaizdu, kad reikalinga integrali, visą procesą apimantį informacinė sistema.” – teigia Krovinių vežimo direkcijos informacinių technologijų skyriaus viršininkas Darius Pranka.

Sprendimas

IS Krovinys kūrimo pradžia – 2004 m.  Šiandien – tai centrinė AB „Lietuvos geležinkeliai” Krovinių vežimo direkcijos sistema, apimanti daugiau nei 15 tarpusavyje apjungtų modulių, automatizuojančių įvairius procesus, nuo krovinio vežimo užsakymo, iki klientų apmokestinimo ar krovinio vietos nustatymo.

Dažnai krovinių vežėjams Lietuvos geležinkeliais gabenama atkarpa yra tik dalelė krovinio gabenimo grandinėje. Užtikrinti nuosekliam, pilnai kompiuterizuotam ir nepertraukiamam procesui, buvo sukurtos integracinės sąsajos su visomis grandinėje dalyvaujančiomis šalimis –Klaipėdos uosto informacinėmis sistemos iš vienos pusės, užsienio šalių geležinkelių sistemomis iš kitos pusės, taip pat muitinės informacinėmis sistemomis, bankais, vidinėmis AB „Lietuvos geležinkeliai” sistemomis.

 

2014 m. žengtas dar vienas itin svarbus žingsnis – sukurtas elektroninių paslaugų portalas. „Portalas buvo kurtas atsižvelgiant į mūsų klientų poreikius ir orientuotas į greitesnį ir patogesnį darbą valdant krovinių vežimo užsakymus. Klientų portale realizuotas vieno langelio principas, kurio pagrindu galima pasiekti ir valdyti visą reikalingą informaciją. ”– teigia Darius Pranka.

Sukūrus elektroninių paslaugų portalą, AB „Lietuvos Geležinkeliai“ klientams buvo suteikta galimybė derinti vežimo planus, užsakyti vagonus, pildyti ir pateikti važtaraščius geležinkelio stočiai, formuoti muitinės deklaracijas, derinti dokumentus su geležinkelio stotimi, stebėti vagonų dislokaciją Lietuvos Respublikos teritorijoje, sekti AB „Lietuvos Geležinkeliai“ skelbiamą aktualią, su krovinio vežimu susijusią, informaciją.

Rezultatas

Šiandienine sistema kasdien naudojasi daugiau nei 1500 „Lietuvos geležinkeliai” vidinių naudotojų, o elektroninio paslaugų portalo funkcijomis daugiau nei 2500 partnerių bei klientų. Pradėjus naudoti IS Krovinys sumažėjo darbuotojų laiko sąnaudos, operatyviau atliekami su krovinio pervežimu susiję dokumentų apiforminimo darbai, greičiau ir patogiau galima rasti reikalingą informaciją. Integracija su kaimyninių šalių informacinėmis sistemomis, klientų savitarnos funkcijos pagreitino muitinės procedūrų apiforminimą, krovinių pervežimą per pasienio stotis, kas leidžia kroviniams greičiau pasiekti paskirties taškus.

 

Sukurtas elektroninių paslaugų portalas pasiteisino su kaupu. Sukurta ir nuolat tobulinama AB „Lietuvos Geležinkeliai” klientų poreikius tenkinantis įrankis, todėl, nenuostabu, kad klientai sistemą vertina teigiamai– ji tapo patikimu ir patogiu procesų valdymo įrankiu, per kurį pateikiama daugiau nei 90% visų su krovinio vežimu susijusių dokumentų.

„IS Krovinys viena iš tokių sistemų, kurių sustojimas reiškia tiesioginius kaštus. Tai suvokėme nuo pat pradžių, todėl kurdami sprendimą ir šiandien jį vystydami pasitelkiame naujausias ir patikimiausias technologijas bei mūsų kurtus sprendimus, garantuojančius nepertraukiamą sistemos darbą. O kad klientas jaustųsi visiškai ramus, sistemą prižiūrime 24/7.“ – teigia UAB „Blue Bridge Code“ aptarnavimo ir vystymo grupės vadovas Valdas Laučys.

Darius Pranka

AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos IT skyriaus viršininkas

Kliento atsiliepimas

Džiaugiamės ne tik mes, bet ir mūsų klientai

Mūsų uždavinys ir iššūkis – visuomet žengti koja priekyje savo klientų ir proaktyviai siūlyti jų poreikius tenkinančius sprendimus. Džiaugiamės, kad įgyvendindami savo misiją turėjome galimybę dirbti su UAB „Blue Bridge Code“. Įmonė pasižymi aukščiausio lygio kompetencija, puikiai išmano mūsų ir mūsų klientų veiklą, turi patirties įgyvendinant sudėtingus IT projektus. Šių sąvybių komplektas leido palengvinti ne tik mūsų, bet ir mūsų klientų darbą organizuojant krovinių vežimo veiklą.

arrow Visos sėkmės istorijos Kita istorija arrow
„Blue Bridge“ IT žinių centras

Veiklos pradžia su pažangia dokumentų valdymo sistema: iššūkiai ir laimėjimai

Skaitykite