Visos sėkmės istorijos icon

Naujos paslaugų teikimo ir aptarnavimo galimybės pacientams

icon

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos yra didžiausia Lietuvoje gydymo įstaiga, kurioje nuolat dirba daugiau nei 4500 gydytojų ir slaugos darbuotojų, o kasmet įstaiga aptarnauja daugiau nei 1 mln. pacientų. „Mastai išties neeiliniai, todėl norint kokybiškai teikti paslaugas buvo nuspręsta sukurti išskirtinį sprendimą – elektroninių paslaugų portalą, kuris apimtų ne tik daugelyje įstaigų egzistuojančią išankstinę registraciją pas gydytoją, tačiau taip pat būtų priemonė visos pacientų dokumentacijos kaupimui ir valdymui, ligų prevencijai ir edukacijai, nuotoliniam pacientų būklės stebėjimui“, – pasakoja Kauno klinikų Informacinių technologijų tarnybos vadovas Giedrius Leimonas. „Blue Bridge Code“ ėmėsi šio iššūkio ir sukūrė didžiausią pacientų portalą Lietuvoje.

 

Situacija

Anksčiau Kauno klinikų pacientų aptarnavimo praktikos niekuo nesiskyrė nuo įprasto gydymo įstaigų darbo proceso. Pavyzdžiui, norint gauti medicininės istorijos išrašus arba užsiregistruoti pas gydytoją neretai tekdavo atvykti į raštinę ar registratūrą. Dėl dokumentų kopijų tekdavo grįžti net keletą kartų, o laukiant eilėje registratūroje – sugaišti ne vieną valandą.

„Liga yra nemaloni patirtis, kurią dažnai dar labiau sustiprina organizaciniai procesai gydymo įstaigose. Nuolatinis laukimas eilėse, važinėjimas į gydymo įstaigas dėl įvairių išrašų ir klausimų gaišindavo gydytojų ir pacientų laiką“, – teigia direktoriaus valdymui ir plėtrai pavaduotojas Tomas Kuzmarskas.

 

Be to, seniai buvo galvojama, kaip sustiprinti pacientų sąmoningumą ir plėsti žinias apie jų ligas ar diagnozes. Kaip pastebi Kauno klinikų gydytojai, dažnai pacientai gydytojo kabinete išgirdę diagnozę ir neturėdami jokios išankstinės informacijos apie ją, neužduoda visų rūpimų klausimų, nes tiesiog nežino, ko klausti. Vėliau tenka kartoti vizitus arba pacientai savarankiškai bando surinkti informaciją, todėl ji ne visuomet būna kokybiška ir patikima. „Norėjome, kad pacientai apie gydytojo nustatytą diagnozę daugiau sužinotų dar būdami namuose ir pas gydytojus ateitų pasiruošę rūpimus klausimus, o vėliau nuolat gautų kokybiškos informacijos apie ligą ir jos gydymo būdus“, – teigia profilaktinių programų koordinavimo tarnybos vadovė Rugilė Ivanauskienė.

Sprendimas

Panaudojant UAB „Blue Bridge Code“ sukurtą elektroninėms paslaugoms skirtą komponentą, sistema buvo paleista pabrėžtinai greitai – mažiau nei per metus. Visą elektroninių paslaugų portalą sudaro 4 išorinės elektroninės paslaugos, kurių funkcionalumas apima ir vidinį dokumentų valdymą – taip užtikrinamas proceso integralumas, nuoseklumas ir greitis.

 

Portale kiekvienas pacientas turi individualizuotą paskyrą, kurioje kaupiama ir valdoma visa su pacientu susijusi informacija. Sukurtos galimybės registruotis pas gydytojus, matyti savo ligos istoriją, pateikti ir gauti dokumentus elektroniniu būdu, įdiegtas ir teisiškai įformintas pacientų atstovavimo funkcionalumas. Be to, pacientai gauna priminimus apie reikalingus atlikti vizitus, o atsilaisvinus apsilankymo pas gydytoją laikui – jiems pasiūloma užimti laisvą vietą.

Greta supaprastintų kasdienių procedūrų, buvo sukurtos priemonės pacientų švietimui. Pagal paciento ligos pobūdį automatiškai parenkama tik jam aktuali mokomoji medžiaga, savikontrolės testai ar klausimynai. Naudodamasis šiomis priemonėmis, pacientas gali išsamiau susipažinti su savo liga, gauti informacinio pobūdžio patarimus.

Portale veikia funkcija, leidžianti pacientų būklę stebėti nuotoliniu būdu. Pacientas turi galimybę reguliariai pateikti matuojamus duomenis iš jam skirto prietaiso. Pavyzdžiui, cukrinio diabeto atveju pacientas gauna iš gydytojo prietaisą, gebantį nuskaityti duomenis iš paciento poodiniame sluoksnyje įtvirtinto jutiklio ir reguliariai juos sukelti į portalą. Pacientas išvengia kelionės pas gydytoją, bet tuo pačiu metu – juo visapusiškai pasirūpinta.

Rezultatas

Sprendimas pradėtas naudoti visai neseniai tačiau jau šiandien yra pastebima, kad administracijos darbuotojai ir gydytojai dirba efektyviau ir patogiau. „Sistemoje registruojami gauti ir siunčiami dokumentai, vyksta įsakymų, sutarčių derinimas, vizavimas. Taip yra sutaupomi kaštai popieriui, išsaugomas dokumentų konfidencialumas, darbuotojai greičiau ir paprasčiau yra supažindinami su vidaus teisės aktais“,– pasakoja dokumentų valdymo tarnybos vadovė Rūta Antanaitienė.

Tikima, kad su kiekviena diena elektroninių paslaugų portalas bus aktyviau naudojamas ir pacientų. Kuriant sistemą ypatingas dėmesys buvo skiriamas patogumui naudotis, intuityvumui. „Didelė dalis besiskundžiančių sveikatos problemomis yra vidutinio ar vyresnio amžiaus, o šie žmonės natūraliai yra mažiau imlūs naujoms technologijoms, dėl to sistemos kūrimo metu atlikome tyrimus su Kauno Klinikų pacientais, ko rezultate, sukūrėme sprendimą, atsižvelgdami į realių pacientų informacijos ieškojimo ir naudojimosi sistema įpročius. Esame tikri, kad elektroninių paslaugų portalas padės paprasčiau tvarkyti su paciento sveikata susijusius reikalus.“– sako Giedrius Karaliūnas, UAB „Blue Bridge Code“ vartotojo sąsajos architektas.

Sprendimas pradėtas naudoti visai neseniai tačiau jau šiandien yra pastebima, kad administracijos darbuotojai ir gydytojai dirba efektyviau ir patogiau. „Sistemoje registruojami gauti ir siunčiami dokumentai, vyksta įsakymų, sutarčių derinimas, vizavimas. Taip yra sutaupomi kaštai popieriui, išsaugomas dokumentų konfidencialumas, darbuotojai greičiau ir paprasčiau yra supažindinami su vidaus teisės aktais.“ – pasakoja dokumentų valdymo tarnybos vadovė Rūta Antanaitienė.

arrow Visos sėkmės istorijos Kita istorija arrow
„Blue Bridge“ IT žinių centras

Veiklos pradžia su pažangia dokumentų valdymo sistema: iššūkiai ir laimėjimai

Skaitykite