IT žinių centras
užsisakykite naujienas!

Patvirtinkite prenumeratą

Jūsų nurodytu el. pašto adresu nusiuntėme laišką. Paspauskite jame esančią nuorodą, kad patvirtintumėte prenumeratą.

Eksperto įžvalgos

Automatizuoti įrankiai ir jų vystymas IT paslaugų teikime: „Blue Bridge Bond“ patirtis

Viena pirmųjų Lietuvoje pradėjusi naudoti automatizuotą kompiuterinių darbo vietų priežiūros įrankį, „Blue Bridge Bond“ komanda savarankiškai sukūrė daugiau nei 60 įvairiausių rašmenų (angl. script), palengvinančių darbą ir automatizuojančių didelę dalį užduočių. Šiandien 7 metų darbas adaptuojant sprendimą savo veiklai pasiteisina su kaupu – sprendimas leidžia aptarnauti 50 proc. daugiau klientų turint tuos pačius resursus, automatizuoti tokius sudėtingus darbus kaip programinės įrangos diegimas, pagelbėti klientams formuoti IT ūkio strategiją.

Įprastą įrankį pavertė unikalia sistema

Įvairias IT infrastruktūros priežiūros paslaugas „Blue Bridge Bond“ teikia jau daugiau nei dešimtmetį. Kaip pasakoja „Blue Bridge Bond“ direktorius Artūras Šriupša, kreipiniai, susiję su kliento kompiuterinių darbo vietų priežiūra, iškart išsiskyrė savo skaitlingumu.

„Iš visų kreipinių, kuriuos gauname prižiūrėdami klientų IT infrastruktūrą, 70 proc. susiję su vartotojų kompiuteriais, t. y. tokių kreipinių sprendimui buvo skirta didžioji dalis mūsų IT inžinierių darbo valandų. Pamatę šią tendenciją, nusprendėme ieškoti būtų, kaip padaryti šį darbą efektyvesnį. Taip gimė idėja pasitelkti automatizaciją, kuri ne tik padėtų sutaupyti laiko, bet ir pagerintų paslaugų kokybę“, – pasakoja A. Šriupša.

Pasak pašnekovo, priežiūros agentus, diegiamus į kompiuterius ir leidžiančius nuotoliniu būdu atlikti įvairius darbus, siūlo daugybė gamintojų, tad išsirinkti tinkamiausią pagal kokybės ir kainos santykį nebuvo sunku, o vienas svarbiausių atrankos kriterijų buvo tai, kad įrankis veiktų debesų kompiuterijos pagrindu ir jam nereikėtų nuosavos IT infrastruktūros.

„Startavę su gamintojo siūlomomis funkcijomis, jau žinojome, kad investuosime į papildomą įrankio tobulinimą ir pritaikymą mūsų paslaugoms. Galime drąsiai sakyti, kad šį įrankį pavertėme unikalia sistema. Skaičiuojame, kad šiandien pusė visų įrankio automatizacijos funkcijų – sukurtos mūsų komandos“, – pasakoja „Blue Bridge Bond“ vadovas.

Paslaugų kokybę užtikrina įvairių užduočių automatizacija

Nuo kompiuterio šifravimo paslaugos, kuri „Blue Bridge Bond“ klientams teikiama jau dvejus metus, iki naujausių funkcijų, tokių kaip C disko vietos patikra ir operacinės sistemos „Windows 10“ atnaujinimas išsaugant kliento duomenis, nustatymus ir programas – šiandien „Blue Bridge Bond“ komanda naudoja platų itin sudėtingų, automatizuotų užduočių spektrą. Tačiau, kaip pastebi A. Šriupša, ne mažiau svarbus lieka ir rutininių darbų automatizavimas.

„Sėkmingą įrankio naudojimą ir tiesioginę naudą klientams lemia visuma. Pavyzdžiui, paslaugų kokybei svarbios funkcijos, leidžiančios paruošti naują darbo vietą per 1-2 valandas, priklausomai nuo kliento poreikių: automatiškai įdiegti standartinę ir nestandartinę programinę įrangą, suteikti naudotojui prieigos teises prie sistemų ir atlikti kitas reikalingas konfigūracijas. Klientų apklausos duomenimis, daugelis naudotojų taip pat ypač vertina funkciją, suteikiančią galimybę vienu pelės paspaudimu suformuoti kreipinį „Blue Bridge Bond“ pagalbos tarnybai su prisegta ekrano nuotrauka. Taip naudotojai išvaduojami nuo būtinybės detaliai aprašyti problemą, o IT inžinieriai gali greičiau ir paprasčiau išspręsti kylančius nesklandumus“, – komentuoja pašnekovas ir atkreipia dėmesį, kad šias funkcijas puikiai papildo sudėtingesnės, tokios kaip automatinis rezervinis duomenų kopijavimas, antivirusinės programos priežiūra ir interneto turinio filtravimas, leidžiantis apriboti naudotojo prieigą prie tam tikrų svetainių.

„Kurdami savo funkcijas ir aktyviai naudodami tas, kurias siūlo gamintojas, siekiame vieno rezultato – sklandžiai, greitai ir kokybiškai išspręsti didžiąją dalį bet kokių su kompiuterine darbo vieta susijusių problemų“, – apibendrina A. Šriupša.

Padeda taupyti klientų pinigus

Priežiūros agentas ir automatizuotos užduotys padeda ne tik užtikrinti sklandų kasdienių iššūkių sprendimą, bet ir pagelbėti klientui ilgalaikėje perspektyvoje.

„Nuo automatiškai suformuojamų ataskaitų iki žaibiško aktualiausių duomenų surinkimo apie turimą programinę įrangą – agentas padeda klientui taupyti laiką ir pinigus. Taip pat gauti iš mūsų faktais grįstas, kompleksines konsultacijas dėl tolimesnio programinės ir fizinės įrangos atnaujinimo, geriausių licencijavimo variantų ir viso IT ūkio formavimo ateityje“, – sako A. Šriupša.


Norite efektyvios Jūsų IT ūkio kompiuterizuotų darbo vietų ir mobiliųjų įrenginių priežiūros?

Susisiekime:  Sarunas.Ruksa@bluebridge.lt, +370 65210901

Šarūnas Rukša – „Blue Bridge Bond“ IT paslaugų pardavimų vadybininkas