Šiuolaikiniai CRM produktai padeda susikalbėti skirtingiems įrenginiams, palengvina duomenų perkėlimą iš vienos platformos į kitą, taip leisdami laisvai šuoliuoti per išmaniųjų programėlių, interneto formų ir nukreipimo puslapių (angl. landing page) prerijas, taip pat – išvengti klaidų ir laiko gaišimo rutininiams, būtiniesiems darbams. To nauda akivaizdi – greičiau priimami ir taiklesni sprendimai, prasmingesni pardavimų pokalbiai ir, žinoma, sėkmingesnė šaltųjų kontaktų „žvejyba“. Bet apie viską nuo pradžių: kaip CRM gali palengvinti pardavimų procesą ir padėti „susidainuoti“ rinkodarai ir pardavimams?

Smarketingas arba pažintis su tiksline auditorija

Smarketingo sąvoka kilusi iš dviejų angliškų žodžių, reiškiančių pardavimą (angl. sales) ir rinkodarą (angl. marketing). Taigi – smarketingas apjungia pardavimo ir rinkodaros procesus, ir leidžia sukurti bendresnį požiūrį į pardavimus. Kaip tai veikia praktiškai? Tarkime, pardavimo komandos tikslas – surinkti daugiau šaltųjų kontaktų. Pardavimo komanda turi aiškiai apibrėžti, kokių šaltųjų kontaktų ieško, ir tai paaiškinti rinkodaros komandai. Ši komanda, žinodama, ko ieškoma, gali sukurti tikslines rinkodaros kampanijas, kurių metu bus surinkta daugiau tinkamų šaltųjų kontaktų.

Vėliau rinkodaros komanda, naudodama CRM, gali stebėti rinkodaros kampanijų pasisekimą, organizuoti ir sekti naujienlaiškių efektyvumą. Pavyzdžiui, naudojant „Temagate“ tokį sekimą palengvina integracija su naujienlaiškių siuntimo sistema „MailChimp“.

Kodėl tai svarbu? Kuo daugiau informacijos apie šaltuosius kontaktus, tuo naudingesni ir tikslingesni bus pardavimo pokalbiai. Be to, gautos įžvalgos padės analizuoti, kurios priemonės padeda surinkti daugiausiai šaltųjų kontaktų. Taigi – vienas bendras įrankis gali palengvinti pardavimo ir rinkodaros komandų komunikaciją.

Procesą galima automatizuoti

Automatizavus bendrus darbus žymiai patogiau rinkti šaltuosius kontaktus. CRM gali padėti sutaupyti laiko – šaltųjų kontaktų nereikės įvesti rankiniu būdu. Juos galima importuoti iš suvestinių, įvairių kontaktų sąrašų ar net iš socialinių tinklų paskyrų.

Pavyzdžiui, „Teamgate-LinkedIn Shuttle“, paprastas integracijos įrankis, vos vienu spustelėjimu leidžia importuoti naujus šaltuosius kontaktus iš LinkedIn paskyros.

Darbų automatizavimas taip pat gali pagelbėti šaltųjų kontaktų vertės didinimo procese. CRM padeda stebėti bendravimo istoriją, planuoti veiksmus ir užduotis, pridėti priminimus, automatizuoti šaltųjų kontaktų vertinimą. Turint šias priemones – ramiau, nes tiksliai žinoma, kad nepraleista nė viena galimybė susisiekti su potencialiu pirkėju kaip tik tuo metu, kai jis yra labiausiai susidomėjęs siūloma preke ar paslauga.

Kuo efektyvesnės interneto formos

Siekiant gauti daugiau duomenų apie šaltuosius kontaktus, neišvengiamai tenka susidurti su pildomomis interneto formomis. Jos taip pat turi būti patrauklios (kai kada verta išlaisvinti vaizduotę ir sukurti formą, kuri net nebūtų panaši į formą…) ir patikimos – t. y. užtikrinančios duomenų saugumą bei aiškiai informuojančios apie taikomą privatumo politiką.

Interneto formas integravus su CRM, surinktus duomenis galima lengvai panaudoti dar kartą. Pavyzdžiui, susikurti formas galima populiarioje „WordPress“ platformoje, o naudojant CRM sistemą „Teamgate“ jas patalpinsite savo nukreipimo puslapiuose.

Jeigu paprastos formos netenkina, kaip alternatyvą galima naudoti pažangios technologijos platformos „Zapier“ siūlomus unikalius įrankius. Na, o jeigu ieškoma kažko labai specifiško, galinga API sąsaja leidžia integruoti dar daugiau „šaltiesiems“ kontaktams rinkti reikalingų sistemų.

Daugiau dėmesio išmaniųjų pasauliui

Pastaraisiais metais išaugo mobiliųjų įrenginių naudojimas. „Yahoo Flurry Analytics“ duomenys rodo, kad vartotojai 90 proc. laiko praleidžia mobiliosiose programėlėse. Tai reiškia, kad pats laikas pasirūpinti strategijomis, orientuotomis į išmaniųjų naudotus. Pirmiausia tai reiškia, kad nukreipimo puslapiai ir interneto formos turi būti pritaikytos mobiliesiems. Antra – verta apsvarstyti ir savo verslo mobiliosios aplikacijos kūrimą.

Rekomenduojama pagalvoti ir apie pardavimo komandos galimybes greitai dirbti su naujausiais duomenimis. Dauguma CRM, įskaitant ir „Teamgate“, turi mobiliąsias programėles, kurios leidžia įvesti naujus duomenis bet kuriuo metu ir bet kurioje vietoje.

Ir pabaigai – nepamiškite, kad rinka didelė, o Jūs turite būti ten, kur yra potencialūs pirkėjai. Būkite mobiliuosiuose įrenginiuose, ieškokite tinkamiausių priemonių ir tobulinkite savo pardavimo procesus. Pradėkite nuo CRM sistemos, kuri automatizuodama šaltųjų kontaktų generavimo procesą, sutaupys nemažai laiko.