Prieš kelerius metus žemės ūkio technikos prekybos ir aptarnavimo veiklą vykdanti „DOJUS“ įmonių grupė susidūrė su keliais IT infrastruktūros iššūkiais – reikėjo ne tik daugiau resursų, bet ir didesnio patikimumo IT sistemoms. Be to, plečiantis verslui, teko spręsti papildomos IT infrastruktūros įsigijimo klausimą. Bendradarbiaujant su „Blue Bridge“, bendrovei pavyko optimaliau paskirstyti savo resursus, užtikrinti nepertraukiamą IT sistemų veikimą ir sumažinti IT paslaugų kaštus.

Daugiau laiko sau, mažiau – IT

Kelis kartus turėjusi padidėti duomenų bazė ir galimybės greitai diegti naujas informacines sistemas – tai pagrindiniai poreikiai, padiktavę „DOJUS“ grupės IT infrastruktūros atnaujinimo būtinybę. Be to, IT ūkio plėtra reikalavo ir brangiai kainuojančių papildomų patalpų įrengimo – ankstesnė įmonės serverinė nebegalėjo sutalpinti visų reikalingų įrenginių.

„DOJUS“ įmonių grupės vadovas Donatas Dailidė pasakoja, kad susidūrus su šiais iššūkiais, pradėta svarstyti apie IT ūkio ir išlaidų optimizavimą. Kaip ir daugelis šiuolaikinių organizacijų, „DOJUS“ įmonių grupė turėjo atsakyti į klausimą: plėsti nuosavą IT infrastruktūrą ir užtikrinti jos priežiūrą ar pasitelkti išorinio tiekėjo paslaugas? „Atlikę skaičiavimus supratome, kad įsigiję nuosavą įrangą ir skyrę lėšų jos priežiūrai, per 5 metus išleistume keliais procentais daugiau, nei tuomet, jei paslaugas pirktume iš išorinio tiekėjo. Išorinio tiekėjo naudai buvo ir tai, kad pirkdami IT paslaugas, daugiau laiko ir resursų galėtume skirti savo tiesioginei veiklai“, – pasakoja D. Dailidė.

Dar vienas svarbus klausimas, kurį reikėjo spręsti – patikimas informacinių sistemų veikimas, mat sutrikus verslo, užsakymų, atsargų ir klientų valdymo sistemų bei aptarnavimo paslaugų valdymo modulio veikimui, jį atkurti buvo galima tik rankiniu būdu. Toks atkūrimas galėjo užtrukti nuo kelių valandų iki kelių dienų.

Dinamiškiau ir pigiau

Sprendimą, leidusį „DOJUS“ grupei atsisakyti papildomų IT infrastruktūros išlaidų, optimaliau paskirstyti jau turimą IT įrangą ir dalį jos išnaudoti verslo plėtrai, „Blue Bridge“ ekspertai pasiūlė po išsamios analizės.

„Blue Bridge“ IT paslaugų valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Maraulas pasakoja, kad informacinių sistemų perkėlimas į išorinio tiekėjo duomenų centrą šiuo atveju ne tik leido sumažinti IT infrastruktūrai skirtus kaštus, bet ir užtikrino aukštą informacinių sistemų veikimo patikimumą.

„Blue Bridge“ IT paslaugų valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Maraulas

„Blue Bridge“ IT paslaugų valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Maraulas

„Mūsų debesų kompiuterijos paslaugos pasiekiamos 99,9 % laiko, o tai yra kur kas aukštesnis rodiklis, nei dauguma įmonių gali užtikrinti nuosavame duomenų centre“, – sako M. Maraulas. Jis prideda, jog „DOJUS“ grupės atveju taip pat labai pasitarnavo ir kitas debesų kompiuterijos paslaugų privalumas – diegiant naujas IT sistemas bei didėjant duomenų bazei itin aktualu dinamiškai keisti IT infrastruktūros resursus bei mokėti tik už tuos išteklius, kurie iš tikrųjų yra naudojami.

„Blue Bridge“ pasiūlė „DOJUS“ grupei prieš priimant galutinį sprendimą dėl informacinių sistemų iškėlimo, išbandyti  „Blue Bridge“ debesų kompiuterijos paslaugas ir tokiu būdu realiai įvertinti visus teigiamus bei neigiamus aspektus. Po bandomojo laikotarpio „DOJUS“ įmonių grupė apsisprendė perkelti visas savo IT sistemas į „Blue Bridge“ duomenų centrą.

Debesyje auga toliau

„DOJUS“ įmonių grupės vadovas D. Dailidė pasakoja, kad per pastaruosius metus pasiekti rezultatai – nenuvylė. „Jie visiškai atitinka tuos skaičiavimus, kuriuos drauge su „Blue Bridge“ atlikome prieš priimdami šį sprendimą. Džiugina ir tai, kad dirbant kartu nekilo konfliktų, įmonės veikla nebuvo sustojusi dėl IT problemų. Apie galimus incidentus esame perspėjami iš anksto ir tiekėjas rūpinasi, kad jie būtų iškart išspręsti“, – sako D. Dailidė.

Kalbėdamas apie ateities planus, „DOJUS“ įmonių grupės vadovas neslepia, kad įmonės sistemos toliau aktyviai vystomos, diegiami nauji sprendimai. Šiuo metu jau įdiegti verslo analitikos įrankiai. Ateityje planuojama pradėti naudoti ir dokumentų valdymo sistemą.