Praėjusį mėnesį paaiškėjo, kad „Blue Bridge“ pelnė 3-ąją vietą tarp geriausiai vertinamų įmonių Lietuvoje. Tai atskleidė kasmetinis Verslo reputacijos indeksas. Didžiausią vaidmenį „Blue Bridge“ pelnant aukštą vietą Bendrame indekse suvaidino Nuomonės formuotų segmentas, kurio reitinge ši įmonė užėmė penktąją vietą. Kaip pastebi vienos iš Verslo reputacijos tyrimą atlikusios įmonės – „Socialinės informacijos centras“ (SIC) – strategijos vadovė Rūta Gaudiešienė, verslui dažnai svarbi ne tik vieta Bendro indekso reitinge, bet ir Nuomonės formuotojų nuomonė, nes ši grupė vertindama verslą reiklesnė, dažniau tiesiogiai susiduria su kitais verslais, jai didelę reikšmę turi tokie kriterijai kaip etiškas elgesys su darbuotojais ir inovatyvumas.

Nuomonės formuotojų segmente, kuris atskleidžia, kaip Lietuvos įmones vertina nuomonės lyderiai (pvz., ekspertai) ir sprendimų priėmėjai (pvz., didžiausių Lietuvos įmonių vadovai), „Blue Bridge“ pelnė 5-ąją vietą.

„Nuomonės formuotojų segmento reitingas parodo bendrą nuomonės lyderių ir sprendimų priėmėjų nuomonę ir santykį su įmonėmis. Šiose grupėse esantys respondentai yra reiklesni verslui nei visuomenė, didesnį svorį vertinant turi tokie reputacijos atributai kaip etiškas verslo elgesys su darbuotojais ir kitais rinkos dalyviais, sąžiningas kainos ir kokybės santykis, geras verslo valdymas“, – paaiškina SIC strategijos vadovė R. Gaudiešienė.

Bendras Verslo reputacijos indeksas išvedamas ištyrus visų trijų visuomenės grupių: plačiosios visuomenės, nuomonės lyderių ir sprendimų priėmėjų vertinimus. „Įdomu tai, kad šiemet atotrūkis tarp nuomonės formuotojų ir visuomenės segmento sumažėjo. Ankstesniais metais visuomenė buvo linkusi vertinti visus verslus palankiau, o šiemet tapo kritiškesnė, tačiau šis kritiškumas pirmiausia susijęs su emociniu atsaku į viešojoje erdvėje pasirodančias naujienas“, – pabrėžia ekspertė, pastebėdama, kad kai kurie verslo segmentai patyrė mažiau dramatiškų pokyčių nei kiti – technologijų centai ir IT įmonės išliko geriausią reputaciją turinčiu verslo segmentu.

„Nuo pat Verslo indekso tyrimo pradžios 2016 m. technologijų centrai ir IT įmonės yra vertinamos geriausiai. To priežasčių – kelios. Viena vertus, šis sektorius atliepia pažangios Lietuvos viziją ir tai, kaip norėtume matyti savo verslą. Antra vertus, plačioji visuomenė nesusiduria su šiuo sektoriumi kasdien, todėl turi jam mažiau pastabų. Būtent todėl daugeliui įmonių svarbus būtent Nuomonės formuotojų reitingas, nes jis atskleidžia ir tai, kaip verslą vertina kiti verslai“, – pasakoja Rūta Gaudiešienė.


 

Atliekant Verslo reputacijos tyrimą apklausta 140 sprendimų priėmėjų, 231 nuomonės lyderių ir 1000 šalies gyventojų. Tyrimo dalyviai vertino savo pasitikėjimą verslu bei reputacijos atributus: produktus ir paslaugas, klientų poreikių tenkinimą, elgesį su darbuotojais, vadovavimą verslui, verslo sėkmę, etiką, socialinę atsakomybė ir inovatyvumą. Verslo reputacijos indeksą kasmet atlieka rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė SIC, Investuotojų forumas ir komunikacijos įmonė „Fabula Hill + Knowlton Strategies“.