IT specialistams

HCI – nebūtinai pigiausias būdas atnaujinti duomenų centrą

Podcast’ai Spotify platformoje

Hiperkonverguotos infrastruktūros (angl. Hyper-converged infrastructure, HCI) sprendimus galima vadinti IT pasaulio roko žvaigždėmis – jų gerbėjų būrys sparčiai auga, o liaupsės – tik garsėja. Tiesa, vis dažniau atkreipiamas dėmesys, kad HCI nėra vaistas nuo visų nuosavo duomenų centro problemų. Pavyzdžiui, „Gartner“ analitikai perspėja, kad HCI, kaip ir kiekvienas sprendimas, turi nemažai apribojimų. Apie tai, kokie gi svarbiausi šios technologijos privalumai bei trūkumai ir kokius HCI sprendimus siūlo rinka, pasakoja „Blue Bridge“ Duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas Miroslav Chvoinicki.

Kas yra HCI?

Hiperkonvergencija – tai architektūra, leidžianti pasitelkus programinę įrangą apjungti kelias standartines duomenų centro komponentes (pvz. skaičiavimo resursus, diskinę erdvę ir virtualizuotus resursus) į vieną – lengviau valdomą.

„Programinė įranga į standartinius serverius „sutalpina“ duomenų saugojimo, virtualizavimo bei kitokią įrangą. Kiek komponenčių „sutalpinama“ į serverius, priklauso nuo HCI gamintojų“, – pasakoja M. Chvoinicki.

„Ko gero, svarbiausias dalykas, kurį būtina žinoti apie HCI – kad tai sprendimas, kuris kiek kitokiu būdu realizuoja dabar turimą IT infrastruktūrą ir pateikia iš esmės tą patį rezultatą. Tai svarbu įsidėmėti, nes pastaruoju metu HCI galimybės dažnai pervertinamos“, – akcentuoja „Blue Bridge“ atstovas.

IT specialistų reikės mažiau, bet tai – kainuos

Paprastesnis duomenų centro valdymas, kurį sukuria HCI, vis dėlto turi vieną nenuginčijamą privalumą – tai mažesnis IT specialistų poreikis.

„Kadangi sumažėja infrastruktūros komponenčių, reikia mažiau IT specialistų ir jų darbo valandų, o tai –  svarbus privalumas ne tik dėl IT darbuotojų trūkumo, bet ir todėl, kad dabartiniai IT darbuotojai galės skirti daugiau laiko svarbesniems darbams, nei nuolatinė duomenų centro priežiūra“, – pabrėžia M. Chvoinicki.

Kitas svarbus HCI pranašumas yra tai, kad ši programinė įranga leidžia duomenų centrą iš esmės atnaujinti supaprastinant jo operacijas bei padidinant duomenų prieinamumą. „Na, o jeigu dalį savo duomenų jau iškėlėte į „debesį“, HCI sprendimai lengvai integruojami su debesų kompiuterija“, – pasakoja „Blue Bridge“ Duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas.

Tarp svarbiausių HCI iššūkių „Blue Bridge“ atstovas įvardija svarių pradinių investicijų poreikį. „Nors gali susidaryti įspūdis, kad HCI kainuoja mažiau nei tradicinė duomenų centro infrastruktūra, siekis sutaupyti neturėtų tapti pagrindiniu motyvu įsigyti HCI. Pirmiausia, atsisakius techninės įrangos ne visada sutaupoma, nes senųjų serverių gali nepavykti pernaudoti kaip HCI bazės, o tai reiškia, kad reikės įsigyti ne tik HCI programinę įrangą, bet ir naujus serverius“, – pastebi M. Chvoinicki.

Nuo ko pradėti HCI sprendimų atranką?

Taigi – į kuriuos gamintojus verta atkreipti dėmesį, jei nusprendėte pasirinkti HCI? M. Chvoinicki pataria susipažinti su naujausiu HCI „Gartner“ kvadrantu, kuriame pirmaujančias pozicijas užėmė 6 žinomi gamintojai.

„Patys pirmieji HCI gamintojai buvo startuoliai, pavyzdžiui, šiandien rinkos lyderiu laikomas „Nutanix“. Po to šio sprendimo potencialą įžvelgė ir gerai žinomi vardai –  „VMware“, „HPE“  „Cisco“ ir  „Microsoft“, – pasakoja M. Chvoinicki.

„Tai, kurį iš gamintojų pasirinkti, priklauso nuo to, kokiu keliu norime eiti – evoliucijos ar revoliucijos. Jei duomenų centre naudojote „Microsoft“ ar „VMware“, migracija į šių gamintojų ar jų tradicinių partnerių HCI sprendimus bus lengvesnė ir greitesnė ir labiau primins evoliuciją. O jei nuspręsite pasirinkti kitą gamintoją, nei tas, kuriuo paremta dabartine virtualizacijos platforma, tai labiau primins revoliuciją – jai įgyvendinti prireiks daugiau planavimo, testavimo ir laiko migracijai“, – pasakoja „Blue Bridge“ atstovas.

Kas gali turėti lemiamą įtaką apsisprendimui?

Organizacijos poreikių nustatymas turėtų tapti kelrode žvaigžde priimant galutinį sprendimą dėl HCI naudojimo, pabrėžia M. Chvoinicki.

„HCI – tik vienas iš įrankių, padedančių geriau valdyti duomenų centrą. Realistiškas požiūris į HCI dabartiniame liaupsių kontekste – labai svarbus“, – sako pašnekovas.

Šiuo metu Lietuvoje galima įsigyti visų pirmaujančių HCI gamintojų produktus ir gauti profesionalias konsultacijas.


Norite sužinoti apie HCI sprendimų galimybes Jūsų IT ūkyje?

Susisiekime: miroslav.chvoinicki@www.bluebridge.lt

Miroslav Chvoinicki – „Blue Bridge“  Duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas

IT infrastruktūtra|serveriai

Įvertink šį straipsnį

    Prenumeruokite ir gaukite žinias pirmieji

    Taip pat skaitykite

    Skaityti daugiau
    Skaityti daugiau