Dar 2009 m. viena didžiausių verslo konsultavimo kompanijų pasaulyje – „McKinsey & Company“ – atkreipė dėmesį, kad IT infrastruktūra kuria vis didesnę pridėtinę vertę verslui, nes leidžia sparčiau augti ir didinti produktyvumą. Tiesa, įsigyti galingą serverį ar duomenų centrą nebeužtenka. Itin svarbų vaidmenį vaidina mokėjimas integruoti tarpusavyje programinę įrangą, IT infrastruktūrą ir IT aptarnavimą. Svarbus išlieka ir tinkamas kainos bei patikimumo derinys.

„Verslas visame pasaulyje supranta, kad naujos kartos IT infrastruktūra – tai ne tik galingi įrenginiai, užtikrinantys sklandų ir saugų svarbiausių organizacijos sistemų veikimą. Tai ir patirtis bei ekspertinės žinios jungiant skirtingus IT komponentus į darnią visumą, kuri atitinka verslo poreikius, ir tuo pat metu nereikalauja milžiniškų investicijų“, – sako IT įmonės „Blue Bridge“ Duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas Miroslav Chvoinicki, prisidėjęs prie vieno didžiausių IT infrastruktūros atnaujinimų projektų Lietuvoje, kurį įgyvendino kompanija „Hewlett Packard Enterprise“ (HPE), kartu su „Blue Bridge“. Projektas buvo vykdomas mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“, kuris veikia 5 šalyse, kasdien dirba su tiekėjais iš 60 šalių ir apima daugiau kaip 500 parduotuvių, kurių lentynose – 64 tūkst. pavadinimų produktai.

Paskatino ir plėtros perspektyvos

Kelis kartus našesnis verslo valdymo sistemos (VVS) SAP veikimas, mažesni IT kaštai, du duomenų centrai, leidžiantys per mažiau nei valandą atkurti verslo operacijas, 5 ateinantiems plėtros metams ir sistemos atnaujinimui paruošta IT infrastruktūra – tokie buvo pagrindiniai tikslai, atnaujinant „Maxima“ IT infrastruktūrą. Be to, ankstesnė infrastruktūra jau skaičiavo 8 gyvavimo metus, tad atnaujinimą diktavo pakitę verslo poreikiai ir tolimesnės plėtros planai.

„Nuolat ieškome inovatyvių ir naudingų sprendimų, nes nuo to priklauso mūsų klientų aptarnavimas ir darbuotojų, kurių turime per 30 tūkst., darbas. Įrangos, skirtos valdyti bendrovės pagrindinę verslo sistemą, atnaujinimas buvo labai svarbus projektas. Todėl rengdami konkursą tiekėjams, turėjome nemažai reikalavimų. Vienas svarbiausių – kuo trumpesnis sistemos neveikimo laikas vykdant sistemos perkėlimą. Kiti reikalavimai buvo tiesiogiai susiję su VVS SAP specifika“, – pasakoja UAB „Franmax“ IT centro vadovas Mažvydas Stundžia. „Franmax“ – tai „Maxima“ tinklui franšizę ir agentavimo paslaugas teikianti bendrovė, kur taip pat atsakinga už mažmeninės prekybos verslui reikalingų IT priemonių diegimą, plėtrą ir palaikymą.

„Maxima“ naudojama SAP – viena žymiausių pasaulyje sistemų, skirtų valdyti tokius verslo procesus kaip personalo ir finansų valdymas, prekių apskaita, tiekimo grandinės užtikrinimas, veiklos ataskaitų parengimas, analitinės informacijos pateikimas ir t. t.

Pasiūlyti sprendimą padėjo patirtis

Stanislovas Globis, HPE pardavimų vadovas pasakoja, kad rengiant pasiūlymą „Maxima“ projektui svarbios buvo ne tik dalykinės kompetencijos, bet ir ankstesnė bendro darbo patirtis.

S. Globis

Stanislovas Globis, HPE pardavimų vadovas

„Turime daug patirties diegiant analogiškus sprendimus visame pasaulyje. Taigi klientui galėjome sukurti visą atnaujintos SAP platformos dizainą, pasiūlyti didelę patirtį ir aukščiausio lygio ekspertines žinias ir infrastruktūros, ir programinės įrangos srityje. Būtent tokia sinergija šiandien sukuria pridėtinę vertę klientui. Be to, tai nebe pirmas mūsų projektas su „Maximos grupe“ – anksčiau drauge esame sėkmingai įgyvendinę kelis didelius projektus. Tą patį galima pasakyti ir apie darbą su „Blue Bridge“ – tai ilgametis HPE partneris. Ši įmonė vienintelė Lietuvoje gali ne tik prekiauti HPE įranga, bet ir diegti jos pagrindu sukurtus sudėtingiausius sprendimus“, – pasakoja S. Globis.

„Blue Bridge“ Duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas M. Chvoinicki pastebi, kad rengiant pasiūlymą daug dėmesio skirta sprendimų pagrindimui. „Šiandien planuojant IT infrastruktūros atnaujinimą, svarbu padėti klientui suvokti, kokios technologijos ir sprendimai labiausiai atitinka jo poreikius, ko galima tikėtis iš vienos ar kitos sistemos, įrangos, bei kokias naujas galimybes suteikia technologinė pažanga. Be abejo, svarbų vaidmenį vaidina kainodara. Net jei projektas – didelio masto, pasiūlymas turi būti patrauklus finansiškai“, – sako M. Chvoinicki.

Įgyvendino per rekordiškai trumpą laiką

Miroslav Chvoinicki, „Blue Bridge“ Duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas

„Maxima“ IT infrastruktūros atnaujinimo projektas įgyvendintas per 8 mėnesius. „Pirmasis etapas apėmė įrangos atvežimą, sumontavimą, paruošimą. Antrasis etapas – tai SAP sistemos perkėlimas į naująją įrangą. Šis etapas buvo ypatingai svarbus ir reikalavo gero planavimo, nes pats migracijos procesas turėjo būti visiškai nepastebimas ir organizacijos darbui nedaryti jokios įtakos. Paprastai panašios apimties ir sudėtingumo projektai įgyvendinami maždaug vienerius metus ar daugiau. Džiaugiamės, kad mums pavyko viską atlikti per žymiai trumpesnį laiką“, – pasakoja „Blue Bridge“ Duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas M. Chvoinicki.

HPE pardavimų vadovas S. Globis pabrėžia, kad sklandžiai įgyvendinti sprendimą pavyko  ir dėl darnaus specialistų darbo: „Prie šio projekto dirbo maždaug 8 žmonių komanda, kurią sudarė įvairių IT infrastruktūros sričių specialistai iš „Blue Bridge“ ir HPE“.

Kartu su naujos įrangos įdiegimu, įgyvendintas ir patikimumą didinantis sprendimas – SAP sistema perkelta iš vieno į du duomenų centrus. „Šis sprendimas leidžia užtikrinti sistemos veikimą bet kokiomis sąlygomis. Pavyzdžiui, jeigu kažkas atsitinka pirmajam duomenų centrui, sistema gali toliau nepertraukiamai veikti iš antrojo duomenų centro“, – paaiškina „Blue Bridge“ Duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas.

Galingesnė, bet taupesnė įranga

Pasakodamas apie svarbiausius projekto pasiekimus, „Franmax“ IT centro vadovas M. Stundžia atkreipia dėmesį į sklandų sudėtingo projekto įgyvendinimą: „Kadangi visiškai nenutraukti sistemos darbo neįmanoma, siekėme, kad sistemos neveikimo laikas būtų kuo trumpesnis ir šis tikslas buvo pasiektas. Nebuvo jokių netikėtumų, viskas vyko pagal planą, tad vertiname projekto įgyvendinimą kaip labai sėkmingą.“

Atnaujinant infrastruktūrą, naudotos naujausios technologijos, leidžiančios ženkliai sumažinti išlaidas, skirtas IT infrastruktūros išlaikymui ir jos palaikymui. „Tai svarbu, nes būtent IT palaikymo išlaidos sudaro didžiausią IT infrastruktūros kainos dalį. Atnaujinimas ne tik padidino sistemos našumą ir duomenų talpą, bet ir leidžia operatyviau prieiti prie duomenų. Pavyzdžiui, ataskaitų parengimas, anksčiau užtrukdavęs kelias dienas, dabar tėra kelių valandų darbas. Tai tik vienas iš pavyzdžiui, kaip pažangi IT infrastruktūra sukuria naujas galimybes verslui lanksčiau ir greičiau reaguoti į pokyčius“, – pasakoja M. Chvoinicki.

Stanislovas Globis atkreipia dėmesį, kad nauja įranga – ne tik galingesnė, bet ir taupesnė, todėl investicijos į naujos kartos infrastruktūrą – atsiperka: „Šiuo atveju, nauja, kelis kartus galingesnė įranga užima ženkliai mažiau vietos nei senoji, naudoja mažiau energijos. Tačiau svarbiausia tai, kad naujoji infrastruktūra – puiki bazė dar vienam svarbiam pokyčiui – pačios VVS sistemos modernizavimui, panaudojant HANA komponentus.“.

Naujoji SAP IT platforma, kurią naudoja mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“– viena didžiausių tokių platformų Baltijos šalyse.