IT žinių centras
užsisakykite naujienas!
Eksperto įžvalgos

Migracija į debesis – ant kokio grėblio neužlipti? I dalis

Svarstymai apie tai, kad laikas persikelti į „debesis“ tampa rutina vis didesniam skaičiui organizacijų. Džiugiai skaičiuojama, kiek debesijos paslaugos leis sutaupyti pinigų ir laiko, tačiau, kaip pastebi debesijos paslaugų ekspertai, dažnai pamirštama, kad prieš tai laukia persikėlimas arba migracija į debesis – procedūra, reikalaujanti ypatingo dėmesio ir pasirengimo.

Pasitelkęs „Microsoft Office 365“ verslui debesų paslaugos pavyzdį, „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Povilas Kaminskas vardija, kokie iššūkiai laukia kiekvienos organizacijos pakeliui į debesijos paslaugas bei pataria, ką daryti, kad šie iššūkiai nesugriautų daug žadančių planų atversti naują puslapį savo IT istorijoje.

Įsivertinti debesijos paslaugų būtinumą

Nors nuomonė, kad debesų paslaugos visada kainuoja pigiau nei nuosava IT infrastruktūra, yra labai paplitusi, praktika rodo ką kita. „Vienos taisyklės, kuri galiotų visais atvejais, nėra. Kai kada debesijos paslaugos iš tikrųjų kainuoja pigiau, o kai kada – brangiau. Tam, kad išsiaiškintumėte, kiek jos kainuos Jūsų organizacijai, būtina sudaryti individualų verslo atvejį ir vadovautis tik juo. Svarbiausia – nepamiršti, kad debesijos paslaugos yra tik kita IT paslaugų forma“, – pasakoja P. Kaminskas.

Pavyzdžiui, skaičiuojant „Office 365“ naudą, į šio sprendimo, apimančio verslo klasės el. pašto, dokumentų bendrinimo, tiesioginių pranešimų siuntimo ir vaizdo konferencijų rengimo funkcijas, kainą reikia įtraukti ir „Azure AD“, o tai reiškia papildomą – ir virtualių serverių ir licencijų serveriams – kainą.

„Antra, už paprastai skambančio sprendimo migruoti į „Office 365“, slepiasi daugybės taikomųjų programų perkėlimas. Pavyzdžiui, gali tekti perkelti „Exchange“, „SharePoint“, „Skype for Business“, įdiegti „One-Drive“ ir taip toliau. Be to, jau po migracijos gali prireikti pagalbos tvarkantis su naujomis paslaugomis, tad į sprendimo kainą galbūt vertėtų įtraukti ir papildomas išlaidas priežiūrai – „Microsoft Premier Support“ arba partnerio teikiamų priežiūros paslaugų įsigijimą . Žinoma, migracija vyksta tik vieną kartą ir daugelis su ja susijusių investicijų vienkartinės, vis dėlto, jos yra gana apčiuopiamos ir apie jas būtina žinoti iš anksto“, – pabrėžia pašnekovas.

Atsižvelgti į „nematomą“ naudą

Dar viena svarbi individualaus verslo atvejo dedamoji – numatomas įmonės augimas (t. y. darbo vietų didėjimas) arba priešingai – optimizacija (t. y. darbo vietų mažėjimas).

„Jeigu įmonė ketina optimizuoti savo savo veiklą, t.y. mažinti darbuotojų skaičių, greičiausiai debesijos paslaugos bus geriausias sprendimas. Kitaip nei savo IT infrastruktūros dalių ir nebereikalingų licencijų, jų nereikės „išpardavinėti“ – tereiks susimažinti paslaugų kiekį. Tuo atveju, jei įmonė numato augimą, detalesnis debesijos paslaugų naudos skaičiavimas būtinas. Gali paaiškėti, kad pradinė investicija į debesijos paslaugas, norint gauti naudą ilguoju laikotarpiu, turi būti šiek tiek didesnė nei numatyta. Be to, bus galima žinoti, kada debesijos paslaugos pradės atsipirkti lyginant su IT infrastruktūros išlaikymu, ir kiek tiksliai procentų bus sutaupyta“, – paaiškina P. Kaminskas.

Skaičiuojant ekonominę naudą, svarbu įvertinti ir šalutines naudas. Aktualiausia iš jų – saugumo sprendimų kaina, kurią reikėtų sumokėti liekant su nuosava IT infrastruktūra. „Šiuo metu daugelis įmonių keliasi į debesį būtent dėl didesnio ir pigesnio saugumo. Kuo mažesnė įmonė, tuo brangiau jai kainuoja užtikrinti saugumą. Juolab, atakos tampa vis sudėtingesnės. Tačiau net didesnėms įmonėms viešojo debesies saugumas patrauklus – juk jį garantuoja „Microsoft“ duomenų centre realiu laiku pažeidimus fiksuojantys ir neutralizuojantys IT profesionalai ir dirbtiniu intelektu paremti sprendimai. Nemažų kaštų reikalauja ne tik saugumo sprendimai, bet ir nuosavo IT personalo išlaikymas, o šią problemą gali išspręsti būtent debesijos paslaugos“, – dėsto „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas.

Nepakankamas dėmesys procesinei projekto daliai

dreamstime_xxl_89490508

Apsisprendus migruoti į debesis, būtina parengti detalų veiksmų ir komunikacijos planą, kad perkėlimo procesas nesukeltų nepatogumų ir netaptų staigmena IT administratoriams ir pagalbos tarnybai, jeigu tokia yra, pažymi P. Kaminskas.

„Debesis paprastai valdomas, tačiau migruoti į jį – gana sudėtinga, todėl labai svarbu supažindinti su migracijos planu visą organizacijos IT personalą ir galutinius naudotojus. Kodėl? Migruojant gali sulėtėti sistemų darbas, naudotojų gali būti prašoma iš naujo įvesti slaptažodžius ir t. t. Apie tokias problemas tuoj pat bus informuota pagalbos tarnyba arba tiesiogiai IT administratoriai. Žinoma, kad jie pradės problemas spręsti. Galiausiai visa situacija primins didžiulį chaosą. Išvengti šių problemų galima tik įtraukiant visą IT personalą į migracijos planus ir pasirūpinus, kad IT specialistai netrukdytų vieni kitiems dirbti“, – dėsto pašnekovas.

Kai kurias atvejais, informuojant naudotojus apie galimus nesklandumus, būtinas ir tiekėjo įsitraukimas, akcentuoja P. Kaminskas: „Užsakovas ne visada gali numatyti, kokie procesai ir kada bus vykdomi, kadangi už juos bus atsakinga trečioji šalis, pavyzdžiui, „Exchange“ tarnyba.“

Ne mažiau svarbu apie migracijos planus pranešti kitiems organizacijos skyriams – galbūt paaiškės, kad tuo metu, kai numatyta migracija, sistemų būtinai prireiks. „Pavyzdžiui, gali paaiškėti, kad kaip tik tuo metu planuojamas sezoninis išpardavimas arba kokia nors akcija, kai sistemų labai reikės. Todėl kuo daugiau žmonių žinos apie migracijos planus, tuo šis procesas bus sklandesnis ir trumpesnis“, – paaiškina P. Kaminskas bei pastebi, kad sutrumpinti migracijos projekto laiką gali ir didesnis IT inžinierių skaičius: „Keliantis į debesį daugelis darbų gali būti atliekami lygiagrečiai, tačiau tam reikia kelių žmonių, todėl drąsiai reikalaukite iš savo tiekėjo skirti daugiau specialistų jūsų projektui.“

Skaitykite antrą dalį >>


Povilas Kaminskas – UAB „Blue Bridge“ Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas, turintis 18 metų patirtį IT infrastruktūrinių sprendimų, licencijavimo, debesų kompiuterijos, IT paslaugų kūrimo ir palaikymo srityse.

1 Komentaras

  1. Mintys teisingos, bet iš savo patirties galiu pasakyt, kad esant reikalui gali susitvarkyti ir vienas IT administratorius (kuris kartu ir helpdeskas).. :) Be to reikia numatyti “investicijas” į nuolatinius debesijos paslaugų pokyčius, prie kurių reikės prisitaikyt, mokyti darbuotojus, atnaujint dokumentaciją, kurti palaikymo užklausas ir pan.

Palikite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus rodomas.

*