Pirmoje straipsnio dalyje buvo apžvelgti tokie migracijos į debesis pavojai, kaip netinkamas debesijos paslaugų būtinumo ir kainos vertinimas bei nepakankamas dėmesys migracijos projekto įgyvendinimui ir komunikacijai. Antroje straipsnio dalyje „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Povilas Kaminskas apžvelgia likusius 4 iššūkius, kurie gali kilti persikeliant į „Microsoft Office 365“ verslui.

Nepasinaudojama gamintojo suteikiamais resursais

Migracijos kaštai gali būti sumažinti, tačiau tam reikia pasinaudoti finansavimo galimybėmis, kurias siūlo gamintojas. „Pavyzdžiui, „Microsoft“ turi kelias programas, kurios padeda įgyvendinti migraciją paprasčiau ir pigiau“, – sako P. Kaminskas.

Pirmoji nemokama programa – „Microsoft FastTrack“. „Šios programos dalyviams nemokamai suteikiama techninio migravimo komanda, t. y. „Microsoft“ skiria jums specialistus, kurie padeda atlikti migraciją į „Office 365“. Prisijungiant prie šios programos svarbu žinoti, kad tai standartizuota paslauga, todėl jūsų projektas turi atitikti tam tikrus parametrus. Antras dalykas, kurį reikėtų įsidėmėti – suteikiama tik techninė, o ne organizacinė pagalba, tad projekto vadyba teks pasirūpinti patiems. Paprastai rekomenduojame savo klientams prisijungti prie šios programos, nes iš savo patirties matome, kad ji padeda įgyvendinti migracijos projektus kokybiškiau ir pigiau“, – dėsto „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas.

Antroji programa – „Business Investment Funds“ investicijos, kurias „Microsoft“ skiria prieš įsigyjant „Office 365“ licencijas. „Pagal šią programą finansuojami „Microsoft“ partnerių darbai, padedant įgyvendinti projektą konkrečiam klientui. Apjungus šį finansavimą su „Microsoft FastTrack“, pinigų gali pakakti tam, kad visas persikėlimas į „Office 365“ klientui nieko nekainuotų“, – komentuoja pašnekovas.

Bandoma atkartoti tai, kas buvo iki šiol

Planuojant migraciją į debesį, būtina išlaikyti realistišką žvilgsnį į debesijos paslaugas, pabrėžia P. Kaminskas. „Tai reiškia, kad reikia prisitaikyti prie naujos IT paslaugos, o ne bandyti atkartoti tai, ką turėjote nuosavoje IT infrastuktūroje. Kodėl svarbu tai įsiminti? Jeigu priimsite tam tikrus paslaugų standartus, kurie ateina su debesijos paslaugomis, projektas ir jo kaina bus optimalūs – pavyzdžiui, migracija bus įgyvendina per 1-3 mėnesius ir kainuos 3-10 tūkst. eurų. Tačiau jeigu bandysite perkelti į debesį viską, ką turėjote savo infrastruktūroje, bet ko nėra tarp standartinių debesijos paslaugų, projektas išsiplės – taps ir ilgesnis, ir brangesnis“, – dėsto „Blue Bridge“ atstovas.

„Blue Bridge“ atstovas pataria priimti naujas debesijos paslaugas kaip progą įsigyti tai, kas siūloma gamintojo bei kūrybiškai pritaikyti savo poreikiams standartines paslaugas. „Gali būti, kad teks keisti tam tikrus įpročius“, – neslepia P. Kaminskas.

Naudojamos netinkamos licencijavimo programos

dreamstime_xxl_28372039

Nuo šių metų rugsėjo „Microsoft“ paskelbė, kad palaikys tik dvi licencijavimo programas: „Enterprise Agreement [Subscription]“ (EAS) ir „Cloud Solutions Provider“ (CSP). „Tai reiškia, kad visos kitos programos, pavyzdžiui, „Open Licensing“, yra nebevystomos, nauji produktai ir licencijų paketai arba pasirodys pavėluotai, arba išvis nepasirodys, o dauguma tiekėjų nebeprekiaus nepalaikomų programų licencijomis“, – paaiškina „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas.

Kaip pasakoja pašnekovas, tarp dviejų aktyviai palaikomų programų – dideli skirtumai, tad renkantis tinkamiausią, būtina išsamiau susipažinti su abiem arba kreiptis į tiekėją.

„EAS“ skirta didelėms organizacijoms: verslui, turinčiam daugiau nei 500 darbo vietų, ir viešojo sektoriaus institucijoms, turinčioms daugiau nei 250 darbo vietų. Šios programos sutartis pasirašoma 3 metų laikotarpiui, o sąskaita atsiunčiama už visus metus. Tai vienintelė programa, dėl kurios kainos galima derėtis ir gauti nuolaidų“, – pasakoja P. Kaminskas.

Antroji programa – „Cloud Solutions Provider“ (CSP), skirta ir didesnėms, ir mažesnėms organizacijoms, programos sutartis – neterminuota, o licencijų skaičių galima didinti arba mažinti dienų tikslumu. „Sąskaitos su šia programa gaunamos kas mėnesį, be to, reikia vykdyti apskaitą. Tai paprastai atlieka tiekėjas. Ši programa leidžia sutaupyti licencijų sąskaita“, – sako specialistas.

Pamirštama sprendimo priežiūra

Debesijos paslaugos – tęstinė IT paslauga, kuriai reikia adekvačios priežiūros, akcentuoja P. Kaminskas.

„Įsigijus debesijos paslaugas, IT priežiūros modelis pasikeičia. Anksčiau jis buvo dvišalis: naudotojas ir IT personalas, o dabar atsiranda dar dvi šalys – gamintojas, kurio duomenų centre yra saugomi duomenys, ir tiekėjas, kuris rūpinasi licencijų aktyvavimu ir valdymu. Visa tai reiškia, kad IT priežiūra turės būti kruopštesnė ir gali pareikalauti specifinių žinių. Problemų gali kilti patiems bandant aktyvuoti licencijas arba problemų gali turėti pats gamintojas, tačiau apie jas sužinosite tik turėdami patikimą tarpininką – tiekėją – kuris galės išsiaiškinti, kur slypi kylančių nesklandumų priežastys ir kaip jas išspręsti“, – pasakoja „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas.

Galiausiai, sėkmingai pasirūpinusi debesijos paslaugų priežiūra, svarbiausia… nepamiršti naudotis naujomis paslaugomis. „Skamba neįtikėtinai, tačiau norėčiau pažymėti – projektas užbaigiamas tik tuomet, kai pradedate naudoti tai, ką įsigijote. Dar kartą įdėmiai peržvelkite savo verslo atvejį – ar gali būti, kad patys to nepastebėdami sustojote pusiaukelėje, perkėlėte į debesis tik el. paštą, o kitos paslaugos liko ten, kur buvo, jūsų infrastruktūroje? O galbūt priešingai – jums nereikia tam tikrų debesijos paslaugų ir jas užsisakėte iš inercijos? Atsakymas glūdi jūsų verslo poreikiuose“, – apibendrina pašnekovas.

Praleidote pirmąją straipsnio dalį? Skaitykite čia >>


Povilas Kaminskas – UAB „Blue Bridge“ Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas, turintis 18 metų patirtį IT infrastruktūrinių sprendimų, licencijavimo, debesų kompiuterijos, IT paslaugų kūrimo ir palaikymo srityse.