Praėjusių metų pabaigoje „Gartner“ apklausė 2 600 informacijos vadovų (angl. Chief Information Officer (CIO)) iš viso pasaulio ir išsiaiškino, kad į skaitmeninę transformaciją ketinama investuoti vis daugiau. Skaitmeninių technologijų integravimui į verslo procesus šiemet vidutiniškai numatyta skirti apie 18 proc. IT biudžeto, o kitąmet – 28 proc. Tiesa, panašu, kad sėkmingai prisijaukinti pokyčius galės organizacijos, jau atlikusios „namų darbus“ ir susikūrusios tvirtą pagrindą naujovėms – pavyzdžiui, pasirūpinusios nepriekaištingu sistemų ir IT įrangos veikimu.

Patrauklios ne vien pažangiausios technologijos

„Matome, kaip produktai tampa paslaugomis skaitmeninėje ekosistemoje“, – konstatuoja vienas iš tyrimų autorių, „Gartner“ analitikas Andy Rowsell-Jones. Tarp svarbiausių šių pokyčių variklių – naudotojai, jau pripratę prie tokių „mielybių“ kaip mobiliosios aplikacijos, tarpusavyje sujungti išmanieji įrenginiai ir daiktų internetas, bei – didieji rinkos žaidėjai, diktuojantys skaitmeninių naujovių madas.

Nors ryškiausi skaitmenizacijos pavyzdžiai paremti naujausiomis technologijomis ir originaliomis idėjomis, tarptautinės konsultavimo paslaugų milžinės „McKinsey & Company“ ekspertai ramina, kad iš tiesų itin gerą įspūdį palieka „nepastebima“ skaitmeninė patirtis, kai naudotojui susidaro įspūdis, kad paslaugos ir produktai pasiekia jį „savaime“ – t. y. be didesnių pastangų (pvz., nuolatinio prašymo patikslinti savo asmens duomenis) ir techninių problemų (pvz., „pakibusios“ ir į užklausas nereaguojančios sistemos).

Apskritai, vienas svarbiausių naujojo pasaulio bruožų yra ne originalumas, o tai, kad jame nėra vietos kasdienės veiklos klaidoms.

Naujas žvilgsnis į senas IT funkcijas

Siekiant sukurti arba bent jau priartėti prie „nematomos“ patirties, nereikia nei didelių investicijų, nei genialių idėjų – pakanka pasitelkti egzistuojančias technologijas tobulinant jau turimas sistemas ir IT įrangą, naudojamą veiklos procesuose. O tai reiškia, kad žvilgsnį tenka nukreipti ir į organizacijos IT infrastruktūrą, kuri užtikrina dalies sistemų veikimą.

„Skaitmeninių technologijų atėjimas į organizaciją nėra vienos „įdomybės“ sukūrimas – tai visą apimantis procesas, paliečiantis ir IT infrastruktūrą, ir IT kompetencijas, kurios turi augti bei tapti vis įvairesnės, kad galėtų užtikrinti sklandų viso IT mechanizmo veikimą“, – pastebi „Blue Bridge Bond“ pardavimų vadovė Asta Jaruševičienė.

Pradžia – pažįstamų problemų išsprendimas

Taigi – pirmoji užduotis prieš skaitmeninių „desertų“ kūrimą – kokybiškas „buitinių“ klausimų sprendimas: žmogiškųjų ir technologinių pajėgumų stiprinimas.

„Nuosekliai galvojant apie skaitmeninių technologijų integracijos galimybes, dažnai išryškėja įsisenėjusios bėdos – pvz., kompetencijų trūkumas, būtinybė atnaujinti infrastruktūrą, pasirūpinti, kad IT sistemų veikimo problemos nepasiglemžtų laiko ir pinigų, kurie galėtų būti skirti inovacijoms ir t. t. Visai tai paskatina imtis konkrečių veiksmų IT priežiūros srityje, kurie anksčiau galbūt buvo atidedami kaip nebūtini. Nors atrodytų, kad tokių problemų sprendimas turi mažai bendro su inovacijomis, tai – žingsnis teisinga kryptimi“, – atkreipia dėmesį „Blue Bridge Bond“ atstovė.

Tarp rimčiausių iššūkių – IT profesionalų trūkumas

Pasitinkant kasdienius IT iššūkius ir ieškant technologiškai pažangesnių problemų sprendimo, itin svarbų vaidmenį vaidina IT personalas ir jų kompetencijos.

„IT profesionalų klausimas svarbus ir ilguoju laikotarpiu. Juk ateityje, kartu su naujais sprendimais organizacijoje, atsiras ir naujos darbuotojų rolės. Tačiau, jei daugelį darbuotojų bus galima apmokyti dirbti su pažangiais sprendimais, gauti jų kūrimui, vystymui ir priežiūrai reikalingas IT kompetencijas – kur kas sudėtingiau. Ypatingai, jeigu kalbame apie „retus“ IT įgūdžius, kurių prireikia tik periodiškai“, – pastebi A. Jaruševičienė.

Verta pasidairyti palaikymo komandos

Nors gali pasirodyti, kad kiekviena organizacija turi pati nustatyti, kaip efektyviausia išspręsti kasdienius iššūkius ir pajudėti skaitmeninių technologijų integracijos link, profesionali IT pagalba tampa vis prieinamesnė. Ir tai – iš tikrųjų gera žinia.

„Dalis su skaitmenizacija susijusių iššūkių gana paprastai išsprendžiami, jeigu vertinami ne tik „vidiniai“ organizacijos pajėgumai, bet tai, ką gali pasiūlyti IT paslaugų rinka. Organizacijoms jau seniai nebereikia visko daryti pačioms – tiek kalbant apie IT priežiūrą, tiek apie specifinių IT kompetencijų „medžioklę“. Aukščiausios kokybės paslaugomis rūpinasi IT tiekėjai, o pačios įmonės gali skinti vaisius – skirti visą dėmesį pagrindinei savo veiklai ir pajudėti link skaitmeninių sprendimų, galinčių pritraukti naujų klientų“, – sako pašnekovė.

IT idėjos – ne tik techninių iššūkių sprendimui

Greta „techninių“ IT tiekėjų privalumų, egzistuoja ir „idėjiniai“ – galimybė pažvelgti į veiklos procesus iš šalies, tiekėjo akimis, ir pamatyti tai, kas iš organizacijos vidaus yra nepastebima arba net nenorima pastebėti.

„Būtent todėl kalbant apie darbą su IT tiekėju, vis dažniau vartojamas žodis „partnerystė“. Pirmiausia tai reiškia, kad IT tiekėjas ne tik vykdo jam pavestas užduotis. Remdamasis savo patirtimi su skirtingais klientais ir turimomis kompetencijomis, jis taip pat įvertina organizacijos galimybes tobulėti, teikia rekomendacijas ir nurodo „trumpesnius kelius“, apie kuriuos pati organizacija, dėl nusistovėjusių procesų inercijos, net nepagalvoja“, – apibendrina A. Jaruševičienė.

Apie tai, kaip išmokti pasitikėti IT tiekėju, rašėme ankstesniame straipsnyje. Skaitykite čia >>