„Blue Bridge“ ir didžiausiai Norvegijos finansinių paslaugų grupei priklausanti DNB banko grupė pasirašė 3 metų IT valdymo ir priežiūros sutartį, apimančią 7 paslaugų sritis ir dvi Baltijos valstybes – Lietuvą ir Estiją. Sutarta dėl daugiau nei 1 mln. eurų vertės paslaugų teikimo.

Pirmieji bendro darbo tikslai – didesnis priežiūros veiklos standartizavimas, automatizacija, IT priežiūros apimčių optimizacija, tiekėjo sprendžiamų kreipinių skaičiaus didinimas ir jo kompetencijų panaudojimas kuriant DNB IT vystymo strategiją.

IT kompetencija ir saugumas – tarp prioritetų

IT valdymo ir priežiūros paslaugomis DNB naudojasi jau dešimtmetį ir yra vienas didžiausių tokių paslaugų pirkėjų Lietuvoje. Bendradarbiavimas su „Blue Bridge“ prasidėjo laimėjus tiekėjo konkursą, kuriame dalyvavo IT įmonės ne tik iš Lietuvos, bet ir Skandinavijos, Didžiosios Britanijos, Lenkijos, Latvijos.

„Kelerius pastaruosius metus itin daug dėmesio skiriame IT infrastruktūros iškėlimo ir priežiūros paslaugoms – nuolat plečiame savo komandą ir kompetencijas, tad į DNB paskelbtą konkursą įsitraukėme iškart. Šios įmonės IT branda smarkiai lenkia Lietuvos vidurkį, be to, itin akcentuojamas saugumas dėl įmonės veiklos specifikos. Siekdami atitikti aukštus kliento standartus, tinkamai pasirengėme: ypatingai svarbu buvo tai, kaip atliekame įvairius procesus, ankstesnio darbo patirtis, pakankama IT profesionalų komanda, galinti 24 val. per parą, septynias dienas per savaitę atlikti IT priežiūrą“, – pasakoja „Blue Bridge“ paslaugų teikimo direktorius Edvinas Mačiulis bei pabrėžia, kad darbas su DNB reikalauja labai plataus IT kompetencijų spektro.

„Šiuo metu su DNB dirba 30 IT ekspertų komanda. Rūpinamės virtualizacijos platformomis, rezervinėmis kopijomis, fiziniais serveriais, duomenų saugyklomis, kompiuterių tinklais, operacinėmis sistemomis. Taip pat keitimų valdymo, konfigūracijos, saugumo valdymo procesais, kurie parodo aukštą DNB IT brandą“, – pasakoja E. Mačiulis.

Pirmieji tikslai – automatizacija ir optimizacija

IT priežiūrą, susijusią su tiesiogine banko veikla ir vartotojų poreikių tyrimu, DNB administruoja ir teikia pati. DNB IT infrastruktūros vadovo Gintauto Pušinsko teigimu, IT modelis, kai dalis priežiūros paliekama įmonės viduje, o dalis – patikima tiekėjui, pirmiausia patrauklus dėl galimybės automatizuoti didesnį skaičių pasikartojančių užduočių. „Patiems automatizuoti procesus būtų ekonomiškai nenaudinga, kadangi automatizacijos reikalaujančios užduotys per metus pasikartoja tik keliolika kartų. Darbas su IT tiekėju, dirbančiu su daug klientų ir nuolat įgyvendinančiu procesų automatizaciją didesniu mastu, leidžia išlošti: daug pigiau ir profesionaliau automatizuoti to reikalaujančias užduotis“, – sako pašnekovas.

Kitas tikslas, kurio DNB siekia su „Blue Bridge“ – kuo didesnė infrastruktūros optimizacija. „Jau skelbdami konkursą norėjome, kad potencialus tiekėjas būtų linkęs ne į agresyvų savo paslaugų pardavimą, bet atvirkščiai – įsiklausytų į mūsų verslo poreikius ir galėtų priimti sprendimus, kurie mažina IT valdymo ir  priežiūros apimtis, optimizuoja sprendimus ir eliminuoja rankinio darbo poreikį, taigi – mažina ir IT priežiūros sutarties kainą. Matome, kad „Blue Bridge“ puikiai susitvarko su šiuo lūkesčiu ir jaučia balansą tarp poreikio vystyti tam tikrus sprendimus ir poreikio investuoti pinigus tik į tai, kas realiai sukuria pridėtinę vertę verslui“, – pasakoja G. Pušinskas.

Rezultatus matuos keliais būdais

Vienas iš rodiklių, kuriais bus matuojama bendradarbiavimo sėkmė – uždavinių pasiskirstymo balansas tarp „Blue Bridge“ ir vidinio IT. „Siekiame kuo daugiau savo vidinių resursų skirti IT vystymui, specializuotų uždavinių vykdymui. Todėl mums svarbu, jog tiekėjas pirmiausia padėtų spręsti kuo daugiau kasdienių užduočių. Santykis, kiek išsprendžiame mes, ir kiek – tiekėjas, priklauso nuo kiekvienos srities specifikos. Kaip pavyzdį galima pateikti tinklo priežiūros paslaugas. Šiuo metu apie 60 proc. susijusių uždavinių sprendžiame mes, o 40 proc. – tiekėjas. Mūsų tikslas, kad šis santykis pasikeistų ir mes spręstume iki 25 proc., o „Blue Bridge“ – 75 proc.“, – vardija pašnekovas.
Kitas svarbus rodiklis – sėkmingų pakeitimų procentas. „Planuojame vertinti, koks procentas pakeitimų sukelia incidentus, o koks – ne. Žinoma, siekiame, kad kuo daugiau pakeitimų būtų sklandūs“, – sako G. Pušinskas.

Daugiau galimybių vystyti IT strategiją

Kalbėdamas apie kitus IT tiekėjo paslaugų privalumus, G. Pušinskas pastebi, kad pradėjus dirbti su „Blue Bridge“, atsirado galimybės išnaudoti skirtingas tiekėjo kompetencijas kuriant IT strategiją. „Drauge su „Blue Bridge“ labai sėkmingai vystome dialogą apie IT strategiją, technologines kryptis ir drauge galime kelti daug gilesnius klausimus apie reikalingiausių technologijų vystymą, nei galėjome anksčiau, turėdami tik savo vidines kompetencijas“, – sako pašnekovas.

Jau įgyvendintas ir vienas stambesnis projektas, susijęs su IT vystymu – patobulintas IT infrastruktūros stebėjimas. „Iki šiol IT monitoringą atlikdavome skirtingais įrankiais ir siekdami skirtingų tikslų, tačiau pradėję dirbti su „Blue Bridge“ įdiegėme centralizuotą sistemą, per kurią galima stebėti visą IT infrastruktūrą ir gauti visą bazinę informaciją.“, – pasakoja DNB atstovas.

Šiuo metu aktyviai diskutuojama apie dar dviejų sričių tobulinimą – rezervinio kopijavimo ir atstatymo sistemos peržiūrą ir pajėgumų planavimą bei vystymą. „Drauge įvertiname technologijų portfelį, silpnąsias ir stipriąsias turimų sprendimų puses. Kalbant apie vystymą, šiuo metu daugiausiai dėmesio skiriame virtualios infrastruktūros pajėgimų modeliavimui ir aplinkos kūrimui, kuri leistų užtikrinti greitą veiklos skyriaus poreikių tenkinimą ir išlaikyti infrastruktūros pažangumą“, – pasakoja G. Pušinskas.