Prieš pradedami IT vadybininko karjerą „Blue Bridge“, jie visi vienaip ar kitaip jau buvo susiję su IT pasauliu. Tačiau prisijungus prie savo naujųjų komandų, prasidėjo nauja pažintis su kompleksiniais IT sprendimais, kuriuos „Blue Bridge“ kuria savo klientams. Kaip sako vienas iš pašnekovų, IT paslaugų vadybininkas Rokas, pradėjus dirbti „Blue Bridge“, pasijunti it kompiuteriniame žaidime, kuriame už kiekvieno posūkio atsiveria vis naujas žemėlapis, apverčiantis aukštyn kojomis tavo suvokimą apie IT. Su „Blue Bridge“ IT vadybininkais Roku, Asta, Evelina ir Kipru susėdome aptarti IT pardavėjo darbo ir to, kokie iššūkiai bei laimėjimai laukia pasirinkus karjerą, kuri įpareigoja mokytis kone kasdien.

Pradžioje – tobulėjimo džiaugsmai ir iššūkiai

Pasakodami apie savo karjeros pradžią „Blue Bridge“, pašnekovai neslepia, kad ji nebuvo lengva ir prireikė maždaug pusės metų, kad jie pasijustų tvirčiau naujose pareigose, nepaisant to, kad visų ankstesnė darbo patirtis buvo susijusi su informacinėmis technologijomis.

„Nuo pat mokyklos žinojau, kad noriu dirbti su kompiuteriais ir link to kryptingai ėjau – baigiau informatikos bakalaurą bei magistrą, daugiau nei 10 metų dirbau kompiuterinės technikos didmeninės prekybos įmonėje. Žinoma, maniau, kad apie fizinę įrangą nusimanau neblogai. Tačiau atėjus čia, paaiškėjo, kad dar nieko nežinau. Pirmaisiais mėnesiais mokytis reikėjo visko – nuo duomenų centro architektūros pagrindų iki to, kas yra virtualizacija, duomenų saugyklos, rezervinio kopijavimo sprendimai“, – pasakoja serverių produktų vadybininkė Evelina.

Panaši patirtis ir infrastruktūros sprendimų vadybininko Kipro. Kaip sako pats pašnekovas, tai, su kuo jis dirbo prieš ateidamas į „Blue Bridge“, šiandien tėra siaura jo specializacijos dalis: „Ankstesniame darbe dirbau tik su mokymais, o dabar – su visa „Microsoft“ programine įranga, skirta IT infrastruktūrai – nuo serverių iki kompiuterinių darbo vietų“. Šyptelėjęs pripažįsta, kad pirmąjį pusmetį jo mokymosi tvarkaraštis buvo gana intensyvus ir apėmė vidinius bei išorinius mokymus, drauge su vadovu numatytų tobulėjimo tikslų įgyvendinimą.

Visi pašnekovai vienbalsiai sutaria, kad vos pradėjus dirbti ir mokytis naujų dalykų padėjo komanda – kolegų buvo galima klausti visko bei sužinoti atsakymus ir į teorinius, ir į praktinius klausimus. „Taip pat yra ir šiandien – eini konsultuotis su kolegomis, jeigu kas nors neaišku, pasirodė tam tikros naujovės arba tiesiog nori išgirsti dar vieną nuomonę apie sprendimą. Ateidamas į „Blue Bridge“, turi būti pasiruošęs tam, kad niekada neišauš tokia diena, kai galėsi pasakyti „viskas, dabar žinau viską apie IT“. Technologijos atsinaujina nuolat – kaip ir klientų poreikiai“, – sako ketvirtus metus „Blue Bridge“ dirbanti Evelina.

Daugiau nei tarpininkas

Rokas Ališauskas

Kaip Evelina ir Kipras, Rokas pirmuosius tris mėnesius „Blue Bridge“ atsimena kaip metą, kai kiekviena laisvesnė akimirka buvo skirta mokymuisi ir gilinimui į debesų kompiuterijos technologijas ir IT priežiūrą. Be tokio starto būtų sunku įsivaizduoti sėkmingą IT paslaugų vadybininko karjerą „Blue Bridge“, įsitikinęs pašnekovas.

„Nors IT pardavėjai neturi gilintis į kiekvieną debesų kompiuterijos sritį taip nuodugniai kaip IT inžinieriai, geras parduodamų paslaugų ir technologijų išmanymas – būtinas. Dirbdamas šį darbą negali būti tiesiog tarpininkas tarp kliento ir IT inžinierių, informacijos „perdavėjas“. Turi gerai išmanyti verslo poreikius ir tai, kokie IT sprendimai gali iš tikro padėti išspręsti kliento problemas. Produktų ar technologijų „pardavimas dėl pardavimo“ nėra mūsų užduotis“, – pabrėžia Rokas.

Kipras atkreipia dėmesį, kad nors dažnai manoma, kad IT įmonėse svarbiausios užduotis atitenka IT specialistams, „Blue Bridge“ netrūksta projektų, kuriuose didžiąją dalį darbų turi atlikti pats vadybininkams. „Pavyzdžiui, licencijų auditą įgyvendina vadybininkai ir jie turi turėti atitinkamas kompetencijas, nes IT inžinieriai šiuo atveju padeda tik duomenų rinkimo fazėje.“

Per 2 metus – 10 sertifikatų

Visi pašnekovai akcentuoja, kad IT pardavėjų tobulėjimas „Blue Bridge“ ne tik matuojamas konkrečių tikslų įgyvendinimu, bet ir sulaukia formalaus įvertinimo – tai įvairūs sertifikatai, susiję su IT paslaugomis. Tam, kad juos gautum, reikia išlaikyti atitinkamus egzaminus.

Kaip pastebi ketvirtus metus kompiuterinių tinklų sprendimų vadybininke dirbanti Asta, gamintojų egzaminai, pritaikyti IT vadybininkams, leidžia tvirčiau jaustis kasdieniame darbe ir papildyti vadybininkui būtinas asmenines savybes technologinėmis žiniomis.

„Nors man labai praverčia ir ankstesnė darbo patirtis, kuri buvo susijusi su projektų įgyvendinimu, be technologijų išmanymo tiesiog negalėčiau dirbti. Laimei, esu „tiksliukė“ ir darbas su saugumo sprendimais negąsdino, nors tai sritis, kurioje svarbų vaidmenį vaidina ne tik patys saugumo sprendimai, bet sistemos, kuriose jie bus diegiami. Pavyzdžiui, vadybininkas turi išmanyti reikalavimus, kuriuos turi atitikti sistemos, kad jose veiktų vienas ar kitas saugumo sprendimas. Apskritai, svarbu suprasti IT ūkio struktūrą, kad galėtum pasiūlyti saugumo sprendimą, kuris būtų adekvatus ir kainos, ir kokybės požiūriais“, – pasakoja Asta ir prisimena, kad pradėjusi vadybininkės karjerą „Blue Bridge“, per pirmuosius dvejus metus išlaikė net 10 egzaminų ir gavo pagrindinių saugumo sprendimų gamintojų sertifikatus: „Reikėjo mokytis apie viską – nuo ugniasienių iki tinklų ir kompleksinių saugumo sprendimų. Pirmieji metai buvo tikrai įsimintini. Tiesa, šiuo metu jau mąstau apie šių sertifikatų perlaikymą – bus labai įdomu pamatyti, kaip seksis šįkart, sukaupus daugiau praktinės patirties.“

Teorinės žinios, padedančios perprasti IT rinką

Apie formalaus tobulėjimo naudą kasdieniame darbe pasakoja ir Rokas, turintis naujausios versijos ITIL 4 sertifikatą: „ITIL metodika orientuota į IT valdymą, IT paslaugų teikimo gerąsias praktikas ir IT procesų tobulinimą, todėl žinios, įgautos ruošiantis šiems egzaminams, padeda ne tik geriau suprasti kliento poreikius, bet ir atkreipti dėmesį į mūsų įmonės procesus, pamatyti juos kliento akimis, ir pasiūlyti būdus, kaip galėtume tobulinti savo paslaugas.“

Nors IT vadybininkams sertifikatų turėjimas nėra būtinas prieš prisijungiant prie „Blue Bridge“ komandos, vis dėlto, visi pašnekovai pastebi, kad toks būdas įgyti papildomų žinių padeda klientui pasiūlyti tinkamiausią sprendimą, egzistuojantį rinkoje.

„Ypač kalbant apie konkrečius gamintojus ar produktus, gamintojų sertifikatai suteikia galimybę palyginti skirtingus sprendimus, aklai nesiūlyti to, ką siūlo gamintojas, o turėti savo viziją, koks sprendimas galėtų geriausiai atitikti individualius organizacijos poreikius“, – sako Kipras, per 3 metus darbo „Blue Bridge“ įgijęs 5 „Microsoft“ sertifikatus.

Galimybė ateityje gilintis į kitas IT sritis

Kalbėdami apie savo ateities planus, „Blue Bridge“ IT vadybininkai pastebi, kad papildomų krypčių ir motyvacijos tobulėti suteikia pažintis su technologijomis ir sprendimais, prie kurių dirba kiti skyriai.

„Pavyzdžiui, džiaugiuosi galimybe dirbti vienoje komandoje su Evelina, kuri dirba su sprendimais, skirtais nuosaviems duomenų centrams. Nors mano specializacija debesų kompiuterija, kuri yra pagrindinė nuosavų duomenų centrų IT infrastruktūros konkurentė, galimybė iš arčiau pamatyti duomenų centrams skirtas technologijas plečia profesinį akiratį. Galiausiai, siūlydamas klientams sprendimus, gali drąsiai pasakoti ne tik apie savo rinką, bet ir apie alternatyvas. Taip pat iškart pamatyti, kai iš tikrųjų klientui reikia ne tavo srities, bet kitokio sprendimo“, – sako Rokas.

Kipras pastebi, kad IT vadybininkų tobulėjimo kryptis diktuoja ir rinkos tendencijos: „Pavyzdžiui, šiuo metu matomas didėjantis susidomėjimas atvirojo kodo produktais, kuriuos vis mieliau renkasi ne tik mažos bei vidutinės, bet ir didelės įmonės. Todėl yra tikimybė, kad viena iš mano mokymosi krypčių ateityje bus atvirojo kodo produktai.“

Prisijunk prie „Blue Bridge“ grupės komandos!

Užsuk pasižiūrėti, ko šiuo metu ieškome >>