„Pastebėjome, kad geležinkelių verslui Baltijos šalyse ir Rytų Europoje, pavyzdžiui, Ukrainoje, trūksta sprendimų, panašių į tuos, kokius naudoja kolegos iš Vakarų Europos šalių. Rinkoje nebuvo nei vieno įrankio, kuris galėtų „susikalbėti“ ir siaurosios, ir plačiosios vėžės standartais. Tai įkvėpė imtis „CargoRail“ kūrimo“, – pasakoja programinių sprendimų kūrimo ir vystymo įmonės „Blue Bridge Code“ Geležinkelių industrijų skyriaus vadovė Jolanta Skeivelienė.

Vienoje sistemoje – du pagrindiniai standartai

Atspirties tašku kuriant „CargoRail“ įrankį tapo reali problema – įmonės, vykdančios eksportą į kitokio pločio geležinkelio vėžės teritoriją, turi krovinius lydinčią dokumentaciją parengti „rankiniu būdu“.

„Su tuo daugiausiai susiduria vežėjai iš plačiosios arba „rusiškosios“ vėžės teritorijos. Šie vežėjai dažniausiai naudoja sistemas, pritaikytas plačiajai vėžei, bet neapimančias siaurosios vėžės standartų. Numatėme, kad pradėjus veikti „Rail Baltica“ ir padidėjus krovinių kiekiui siaurąja vėže, ši problema gali tapti aštresnė. Visi procesai turės vykti ne tik didesniu mastu, bet ir greičiau. Todėl nusprendėme pagelbėti vežėjams ir sukurti sprendimą, kuris „mokėtų“ abu standartus“, – pasakoja J. Skeivelienė.

„CargoRail“ palengvina kitoms šalims informaciją perduodančių žmonių darbą ir eliminuoja pranešimų kodavimo būtinybę. Sprendimas automatiškai parengia ir išsiunčia šiuos pranešimus pagal veiklos operacijų duomenis, taip, kaip numatyta pagal konkretų standartą.

Procesų skaitmeninimas ir žmogiškųjų klaidų mažinimas

Tačiau „CargoRail“ skirtas ne tik dirbantiesiems su užsienio šalimis. Sprendimas pritaikytas visoms geležinkelių srityje dirbančioms įmonėms – infrastruktūros valdytojams, vežėjams, manevruotojams. Su sprendimu galima skaitmeninti visų šių geležinkelių industrijos dalyvių vidinius procesus ir operacijas.

„CargoRail“ centre – procesai, o ne pavieniai dokumentai ar funkcijos. Tokių procesų kaip krovinių pakrova, iškrova, traukinio formavimas, lokomotyvo priskyrimas ir t. t. automatizacija leidžia išvengti žmogiškųjų klaidų ir sumažina mechaninį, laikui imlų darbą. Didžiausia šio skaitmeninimo proceso nauda atsiranda, kai reikia komunikuoti ne tik vienos šalies ar sistemos viduje. Tačiau net jei dirbama tik Lietuvoje, vidinių operacijų suskaitmeninimas atneša naudą. Sprendimas leidžia tiksliai apmokestinti visas operacijas, automatiškai suformuoti sąskaitas, matyti bei analizuoti visas darbo brigadų atliktas operacijas ir išvengti paklaidų“, – pasakoja „Blue Bridge Code“ Geležinkelių industrijų skyriaus vadovė.

Kadangi geležinkelių industrija pasižymi tuo, kad nuolat keičiamasi daugybe svarbios informacijos, toks duomenų kaupimas ir operacijų automatizacija suefektyvina administracinį darbą. „CargoRail“ sukurtas taip, kad duomenis užtenka suvesti tik vieną kartą ir sprendimas pats automatiškai suformuoja pagal juos visus krovinius lydinčius dokumentus arba perduoda informaciją kitoms suinteresuotoms šalims, įskaitant geležinkelių infrastruktūros valdytojus, manevruotus ir muitines kitose valstybėse“, – sako pašnekovė.

Ateityje bus pritaikytas ir dirbtinis intelektas

Vystant sprendimus geležinkelių industrijai įsibėgėja ir naujausių technologijų, tarp jų – dirbtinio intelekto pritaikymas. „Blue Bridge Code“ komanda taip pat planuoja išplėsti „CargoRail“ naujais planavimo funkcionalumais, kurie bus grįsti dirbtiniu intelektu.

„Funkcionalumai naudos visus duomenis, kuriuos turime. Tai leistų daug paprasčiau vykdyti užsakymus, priskirti vagonus, lokomotyvus ir mašinistus. Dirbtinis intelektas turėtų parinkti šiuos tris komponentus atsižvelgdamas į kainą, nuotolį bei kitus svarbius kriterijus. Pavyzdžiui, žinodami per kiek laiko vidutiniškai vagonai nuvažiuoja nuo Kenos iki Klaipėdos, pasitelkę šį įrankį ir planuodami tokį pat užsakymą, galėsime numatyti kelionės trukmę, sustojimų skaičių ir žinosime, kada galėsime tuos pačius vagonus panaudoti kito užsakymo vykdymui. Be to, įrankis automatiškai parinkdamas vagonus vertintų ir kainą bei išrinktų pigiausią variantą“, – sako „Blue Bridge Code“ atstovė.

Daugiau apie „CargoRail“ sprendimą www.cargorail.eu.


Norite pasikalbėti plačiau apie „CargoRail“ galimybes? Susisiekime!