Vienai įtakingiausių žiniasklaidos ir technologijų rinkos tyrimų bendrovei „Gartner“ priklausanti programinės įrangos vertinimo ir tyrimų platforma „Software Advice“ paskelbė pasaulinėje rinkoje pirmaujančių CRM (klientų valdymo sistemų), skirtų smulkiam verslui, analizę, kurioje pagal kokybės (angl. capability) ir sukuriamos vertės (angl. value) santykį įvertintas „Teamgate“.

Svarbiausias „Software Advice“ Lyderių (angl. „FrontRunners“) analizės tikslas – identifikuoti 25–30 pasaulyje pirmaujančių CRM sprendimų ir suskirstyti juos į 4 grupes vadinamajame „Gartner“ kvadrante. Šios 4 grupės suskirstytos pagal CRM sprendimo funkcionalumo ir sukuriamos vertės galutiniam vartotojui santykį. „Teamgate“ priskirtas „Užduodančiųjų tempą“ CRM sprendimų (angl. Pacesetters) grupei.

Teamgate Gartner kvadrante

Priskiriant CRM sprendimus vienai iš 4 grupių, buvo vertinama:

  • sprendimų funkcionalumas,
  • paprastumas,
  • klientų aptarnavimas,
  • esamų klientų pasitenkinimas sprendimu,
  • kaip klientai vertina sprendimo kainos ir kokybės santykį,
  • ar rekomenduotų šį sprendimą kitiems.

Visose kategorijose CRM sprendimai galėjo surinkti nuo 1 iki 5 balų.

„Džiaugiamės patekę tarp stipriausių CRM rinkos lyderių, pirmiausia dėl to, kad tokį pasiekimą lėmė klientų ir ekspertų atsiliepimai, reitingai. Džiugina ir didesnis žinomumas, kurį suteikia „Gartner“ valdomos įmonės įvertinimas ir paties kvadranto populiarumas. Kalbant konkrečiau apie poziciją, kurią užėmė „Teamgate“, svarbu tai, kad „Software Advice“ vertino CRM sprendimus pagal tai, ką jie gali pasiūlyti būtent smulkiajam verslui, neslėpdama visų vertintų CRM sprendimų stiprybių ir silpnybių. Dabar aiškiai matome, kad pasiekti dar aukštesnes pozicijas galime ryžtingiau pabrėždami „Teamgate“ sukuriamą vertę vartotojui“, – pasakoja „Teamgate“ vadovas Marijus Andrijauskas.

Situacija Lietuvoje keitėsi neženkliai

Lietuvoje 2016 m., kaip ir 2015 m., „Teamgate“ augo 40 proc. Kadangi pernai dar spartesnio augimo tikėtis buvo sunku, didžioji dalis resursų nukreipti į užsienio rinkas.

„Įdomu tai, kad net įdėję sąlyginai nedaug pastangų, Lietuvoje gana lengvai pasiekėme savo klientus. Nors vis dėlto tenka pastebėti, kad CRM poreikis Lietuvoje formuojasi gana netolygiai. Skirtingi verslai subręsta šiam įrankiui skirtingu laiku. Pavyzdžiui, didžiosios kompanijos vis dar nedrąsiai perka ir diegia pavienius sprendimus atskiroms komandoms ar padaliniams, nors dažnai šios komandos pačios pasirenka sprendimus, su kuriais norėtų dirbti. Dabar Lietuvoje vis dar vyrauja tokios verslo valdymo sistemos kaip „MS Dynamics“ ir „SAP ERP“. Kaip žinia, tokie sprendimai bando apimti labai daug skirtingų verslo procesų“, – pastebi M. Andrijauskas.

Pernai, kaip ir prieš metus, „Teamgate“ CRM įsigijusios įmonės pasiskirstė taip: didžioji dauguma – apie 60 proc. tai paslaugas teikiančios įmonės, 30 proc. – prekybos verslas ir likę 10 proc. – gamybos įmonės.

Pastebima, kad dauguma įmonių, pasirinkdamos CRM sprendimą, didžiausią dėmesį skiria sistemos naudojimo mokymams ir jos aptarnavimui, o mažiau svarbus sistemos funkcionalumas. Didelis mokymų ir aptarnavimo aktualumas išduoda edukuotų, mokančių dirbti su sistema specialistų trūkumą pačiose organizacijose.

„Atlikus klientų pasitenkinimo tyrimą paaiškėjo, kad laimingesni tie klientai, kurie turi integralių sprendimų, t. y. tokie klientai savarankiškai apsijungė sistemą su įvairiomis kitomis sistemomis, svetainėmis, integracinėmis platformomis tokiomis kaip „Zapier“, leidžiančiomis jungtis iškart prie šimtų kitų sistemų. Vidutinė pardavimo trukmė vis dar siekia 45 dienas, vidutinė trukmė iki pilno įsisavinimo ir savarankiško darbo – 2 mėnesiai. Vertinti šiuos rodiklius kaip blogus ar gerus sunku. Tačiau jie labai skiriasi nuo tų, kuriuos matome Vakarų Europoje arba už Atlanto“, – sako pašnekovas.

Šuolis užsienyje

„Teamgate“ vadovas pasakoja, kad dar pernai metų pradžioje tapo aišku, kad 2016-ieji taps lūžio metais užsienio rinkose.

„Užklausų skaičius augo kasdien. Jos plaukė iš daugiau kaip 100 skirtingų šalių. Tik vėliau paaiškėjo, kad tas 100 šalių spektras nėra toks patrauklus, kaip atrodė iš pradžių. Pirmiausia atsirado daug informacinio triukšmo, 24 valandų budėjimas. Pradėjo trūkti resursų. Visa tai parodė, kad užklausų filtravimas neišvengiamas. Jau antrąjį 2016-ųjų pusmetį atsirinkome tik anglakalbes šalis.

Daugiausiai dėmesio nukreipėme į JAV, Kanadą ir keletą Europos šalių. Mūsų vertinimu, labiausiai pažengusi CRM rinka – JAV. Tačiau dirbti joje sudėtingiausia – ir dėl didelės konkurencijos, ir dėl labai aukštų reikalavimų. Verslas ten apsuptas daugybės pasiūlymų, mokymų, edukacijos, nemokamų produktų. O tai reiškia, kad tu gali lengvai pavirsti „pertekline informacija“. Išvengti to padeda geras, originalus marketingas, leidžiantis pasiekti savo klientą. O kai klientą pasieki, privalai parduoti greitai“, – dėsto „Teamgate“ vadovas.

Jis skaičiuoja, kad vidutinė pardavimo trukmė JAV siekia iki 1 dienos, su 50 proc. sėkmingo sandorio tikimybe, arba iki 7 dienų su 15 proc. sėkmės tikimybe. „Kitaip tariant, sprendimai priimami labai greitai. Jei pardavimo galimybė atvira ilgiau nei savaitę, galima ją uždaryti. Europoje situacija šiek tiek kitokia. Tarkim, vokiečiai sprendimus priima greitai, o prancūzai – gana lėtai“, – pastebi pašnekovas.

Skyrus daugiau dėmesio anglakalbėms šalims, per gana trumpą laiką „Teamgate“ pavyko pritraukti daugiau nei 100 naujų klientų. „Teamgate“ padalinio Didžiojoje Britanijoje augimas pernai siekė 1000 proc. Nors toks augimas neturi įtakos „Teamgate“ pozicijai „Gartner“ kvadrante, ši pozicija mums vis tiek labai svarbi – užsienyje įprasta tikrintis informaciją apie paslaugos tiekėją, tad „Gartner“ kvadrantas tik pridės mums svorio rinkoje“, – sako pašnekovas.

Pozicija „Gartner“ kvadrante – nebe pirmas kartas, kai „Teamgate“ atkreipia pripažintų ekspertų dėmesį. Jau daugiau kaip metus sprendimas reitinguojamas taip pat „Gartner“ valdomos įmonės „GetRank“ sudaromame pasauliniame CRM reitinge.