BlueBridge

Ar IT pasaulį vis dar formuoja technologijos?

Kaip technologijos keičia klientų lūkesčius IT versle? Kaip keičiasi pats IT verslas? Koks technologijų vaidmuo sprendžiant veiklos problemas? Atsakymų į šiuos klausimus „Blue Bridge“ 25-erių metų gimtadienio diskusijoje ieškojo „Blue Bridge“ atstovai – generalinis direktorius Zbignev Gulbinovič, verslo plėtros direktorius Aldas Glemža, duomenų centrų infrastruktūros skyriaus vadovas Miroslav Chvoinicki ir strateginių klientų ir projektų skyriaus vadovas Ričardas Baranauskas.

Aldas Glemža. Kokios technologijos, atsiradusios per ketvirtį amžiaus, Jūsų nuomone, labiausiai pakeitė verslo procesus?

Zbignev Gulbinovič. Jeigu reikėtų įvardyti vieną įtakingiausią technologiją, sakyčiau, kad tai – internetas. Bet apskritai IT tampa nepamainomu dalyku. Daugelis organizacijų nebegalėtų išgyventi be IT.

Miroslav Chvoinicki. Prasidėjus virtualizacijai, pasikeitė požiūris į IT galimybes. Dabar galima virtualizuoti serverius, diskų erdves, darbo vietas, aplikacijas… viskas tapo virtualu. Be to, drastiškai pasikeitė duomenų medija – šiandien jau atėjome iki „flash“ technologijų, kurios pradėjo lenkti mechaninius diskus.

Ričardas Baranauskas. Tarp pastarojo meto įtakingiausių technologijų – GSM ir mobiliosios technologijos. Jos įgalino nebepriklausyti nuo vietos. Net keliaudamas gali turėti viską – internetą, virtualizacijos sprendimus, aplikacijas.

Aldas Glemža. O kokios technologijos tapo svarbiausiomis įgyvendinant „Blue Bridge“ projektus?

Zbignev Gulbinovič. Technologijos jau nebėra svarbiausios. Nuo jų pereiname prie paslaugų teikimo. IT paslaugos tampa naująja elektra – kol ji yra namuose, niekam neįdomu, kokie sprendimai už to slypi.

Ričardas Baranauskas. Anksčiau visi pirkdavo konkrečius įrankius – serverį, darbo vietą, o šiandien ateina norėdami išspręsti problemą. Pavyzdžiui, vienas didžiausių mūsų projektų – virtualių darbo vietų diegimas didelėje valstybinėje organizacijoje. Viena vertus, šiuo projektu reikėjo sumažinti kompiuterizuotų darbo vietų išlaikymo kaštus, kita vertus, lanksčiau valdyti IT resursus. Mes pasiūlėme virtualių darbo vietų sprendimą. Šiandien toje organizacijoje jau yra apie kelis tūkstančius tokių darbo vietų. Jos visos valdomos ir prižiūrimos centralizuotai, darbuotojai gali prisijungti prie savo darbo vietos būdami bet kur, be to, net jeigu sugenda kompiuteris, informacija, svarbiausi dokumentai gali būti pasiekiami per kitą kompiuterį – viskas saugoma „debesyje“. Patogu ir paprasta, bet už šio sprendimo slepiasi daugybė IT specialistų darbo valandų, galvosūkių, apie kuriuos klientas net neįtaria. Šis projektas buvo vienas sudėtingiausių būtent dėl savo paprastumo.

Miroslav Chvoinicki. Didelę įtaką daro virtualizacija. Šiuo metu virtualizacijos lygis iš dalies net atspindi organizacijos IT brandą. Pastebime, kad dalies organizacijų IT ūkis vis dar pasižymi chaotiškumu, kuris pakiša koją virtualių darbo vietų diegimui. Tai tampa stabdžiu, nes raktas į efektyvų šios technologijos panaudojimą yra gana aukštas standartizacijos lygis – t. y. visi procesai turi būti vienodi ir aiškiai aprašyti. Taigi – virtualizacija kaip technologija diktuoja reikalavimus IT ūkiui ir jo valdymui ir šia prasme dažnai yra svarbi įgyvendinant IT projektus.

Aldas Glemža. Virtualizacijai reikia IT brandos. O ar yra pažangių technologijų, kurios nereikalauja jokio įdirbio? Ar klientai ieško tokių sprendimų?

Zbignev Gulbinovič. Tarp mažiausiai įdirbio reikalaujančių technologijų – IT infrastruktūros technologijos. Jos tampa vis našesnės ir pigesnės. Pavyzdžiui, jeigu anksčiau rimtai sistemai reikėjo dviejų brangių serverių ir viso projekto kaina galėjo siekti net milijoną, jau po penkerių metų tai pačiai sistemai galėjome pasiūlyti kelis kartus našesnę ir kelis kartus pigesnę IT infrastruktūrą.

Aldas Glemža. Informacijos apie IT sprendimus kaip niekada daug. Kaip keisis profesionalių IT konsultacijų reikšmė ateityje?

Zbignev Gulbinovič. Man atrodo, profesionalių konsultacijų vaidmuo didės didėjant IT įvairovei ir sudėtingėjant patiems IT sprendimams. O verslo poreikis išliks tas pats – įsigyti pačius naudingiausius, daugiausiai naudos atnešančius sprendimus. Galbūt net reikės vis dažniau atkalbinėti nuo naujausių technologijos įsigijimo, jeigu matysime, kad organizacijai jos neatneš naudos.

Ričardas Baranauskas. Pačių IT konsultacijų pobūdis jau pasikeitė. Jeigu anksčiau IT tiekėjai tiesiog turėjo daugiau informacijos apie produktus, tai šiandien reikia patirties, sugebėjimo patarti ką daryti konkrečiu atveju. Dėl informacijos pertekliaus jaudinčiausi mažiau. Taip, internete galima rasti atsakymus, kaip išsigydyti visas ligas, bet vis tiek einame pas gydytojus… Tas pats ir su IT.

Komentuoti

„Blue Bridge“ IT žinių centras

Kodėl svarbus Pentagono sprendimas įsigyti debesijos paslaugų už 10 mlrd. JAV dolerių?

Skaitykite