BlueBridge

Didžiausia sensacija buvo darbuotojo išėjimas

„Blue Bridge“ darbuotojai apie organizacinę kultūrą

 „Pamenu, kad didžiausia sensacija, kuri nutiko „Blue Bridge“ man pradėjus dirbti prieš 20 metų, buvo darbuotojo išėjimas. Darbuotojų kaita „Blue Bridge“ buvo labai nedidelė, ir jeigu priimdavome naują žmogų, jam reikėjo kurti naują darbo vietą. Manau, kad šis fenomenas liudija, kad „Blue Bridge“ pavyko sukurti organizacinę kultūrą, kurioje gera dirbti“, – neslepia „Blue Bridge Baltic“ finansų skyriaus vadovė Ramutė Kerienė.

Apie IT įmonės kultūros ypatumus ir saviraiškos laisvę, leidžiančią pasiekti geriausių rezultatų – pokalbis su „Blue Bridge“ grupės darbuotojais.

Siekiant sukurti idealią darbovietę

Organizacijos kultūrą galima vadinti įmonės DNR, kurią labai sunku „perprogramuoti“, jeigu pradžia – netinkama, atvirai sako „Blue Bridge Baltic“ finansų direktorius Giedrius Zdanys. „Ne veltui sakoma, kad kultūra suvalgo strategiją pusryčiams. Organizacija, kaip bet kuris organizmas, turi nuolat vystytis, bet jos esminiai principai negali keistis, keičiantis aplinkai ir net kartoms. Manau, kad „Blue Bridge“ pavyko sukurti būtent tokią vidinę kultūrą“, – sako G. Zdanys.

Kaip vieną svarbiausių organizacinės kultūros kūrimo veiksnių, „Blue Bridge Baltic“ personalo direktorė Alma Reketienė pamini ir įkūrėjų vertybes. „Blue Bridge“ šia prasme labai pasisekė – vienas iš įmonės įkūrėjų nusprendė sukurti savo verslą iš dalies dėl to, kad jo netenkino požiūris į jį, kaip į darbuotoją, kitose įmonėse. Šis impulsas matyti įmonę iš darbuotojų perspektyvos buvo labai stiprus ir padėjo formuoti tokią kultūrą, kurioje pirmiausia gera darbuotojams“, – pažymi pašnekovė.

„IT versle ir platesnėje rinkoje nuolat matome radikalių permainų pažadus, tačiau, atvirai pasakius, darbuotojams tai nebūtinai atrodo patrauklu. Todėl, man rodos, „Blue Bridge“ pasirinko labai teisingą kelią – ieškoti naujų dalykų, negriaunant senųjų iš pagrindų. Tai kelias, leidžiantis visiems tobulėti drauge. Pavyzdžiui, naujausi pokyčiai susiję su LEAN metodikos atradimu. Ši metodika skirta būtent įgalinti pačius darbuotojus dirbti efektyviau“, – pasakoja „Blue Bridge“ strateginių klientų ir projektų skyriaus vadovas Ričardas Baranauskas.

Vidinių sistemų pagrindas – pasitikėjimas

„Blue Bridge“ grupės darbuotojai vienbalsiai sutinka, kad vertybės turi būti palydimos įrankiais, leidžiančiais paversti pasitikėjimą ir atvirumą kiekvieno darbuotojo kasdienybės dalimi.

„Supažindindamas naujus darbuotojus su „Blue Bridge“ dažnai sakydavau – po kelių savaičių jausitės čia taip, lyg būtumėte praleidę kelis mėnesius. Kalbėjau ne tik apie bendrą „Blue Bridge“ atmosferą, bet ir apie įrankius, pavyzdžiui, darbuotojų savitarnos sistemą, kuri leidžia darbuotojams greitai pritapti, sužinoti vadovų ir klientų vertinimus. Kuo daugiau informacijos – tuo daugiau motyvacijos. Spėčiau, kad šie įrankiai prisidėjo prie to, kad turime darbuotojų, kurie per kelerius metus užaugo iki skyrių vadovų“, – pasakoja „Blue Bridge Baltic“ verslo plėtros direktorius Aldas Glemža.

„Bendradarbiavimo erdvė taip pat leidžia sužinoti, kaip įmonei sekasi, kokie mūsų rodikliai. Viena vertus, tai užtikrina skaidrumą ir sąžiningumą, antra vertus, leidžia kiekvienam pasijusti komandos dalimi, pamatyti savo indėlio svarbą“, – pastebi A. Reketienė.

Daugiau nei dešimtmetį „Blue Bridge“ dirbantis Ričardas Baranauskas akcentuoja, kad šių sistemų svarbiausias elementas – pasitikėjimas – atsirado daug anksčiau nei pačios sistemos: „Anksčiau neturėjome procedūrų, sistemų – tik pasitikėjimą. Šiandien, išaugus kompanijai, tiesiog suteikėme šiam pasitikėjimui pavidalą.“

Įvairovė leidžia pasiekti geresnių rezultatų

Kaip ir Alma Reketienė, A. Glemža pastebi, kad viena didžiausių „Blue Bridge“ kultūros stiprybių – saviraiškos galimybė įvairiems žmonėms. „Vien pažvelgus į mūsų darbuotojų hobius – nuo bėgimo iki muzikavimo ir bičių auginimo – galima pamatyti, kad po vienu stogu dirba labai skirtingi žmonės. Tai, kad jie ne tik toleruoja vieni kitus, bet ir jaučia, kad darbovietė yra saugi erdvė jų saviraiškai, viena didžiausių mūsų stiprybių. Požiūrių ir patirčių įvairovė atsinešama į darbą, o tai leidžia drauge pasiekti geresnių rezultatų. Taip pat – mokytis vieniems iš kitų. Net šiandien mūsų pardavimų skyriuje yra žmonių, iš kurių aš nuolat mokausi“, – pasakoja A. Glemža.

Būtent formalus ir neformalus mokymasis yra vienas svarbiausių „Blue Bridge“ prioritetų. „Nuolatiniai mokymai, kurių reikia ne tik dėl mūsų specialybės, bet ir lavinant bendrąsias kompetencijas, stebina iki šiol. Turime „Blue Bridge“ akademiją, kurioje mokomės vieni iš kitų ir perimame patirtį“, – pastebi R. Baranauskas.

Įsiklausyti į kolegų ir klientų poreikius skatina ir grįžtamojo ryšio metodika, taikoma „Blue Bridge“. „Priimti ir teikti grįžtamąjį ryšį visada yra sudėtinga, tačiau šiandien tai leidžia mūsų skyriams spręsti bendras problemas, tarpusavio bendravimo klausimus ir orientuotis ne į klaidas, bet į pokyčius“, – pasakoja A. Reketienė.

Vidinės kultūros eksportas, arba kodėl organizacijos kultūros nepaslėpsi?

Nuo bendrų įmonės švenčių iki susitikimų su klientais ir didelių projektų vykdymo – visur yra vidinė organizacijos kultūra, kurios nepaslėpsi. „Pirmoji pažintis su „Blue Bridge“ kolektyvu įvyko per „Blue Bridge“ vasaros šventę, visiems drauge statant improvizuotą namą pliaupiant lietui. Galima sakyti, kad ta diena buvo pranašiška – po sunkaus darbo sudėtingomis sąlygomis vakare susėdome savo pastatytame puikiame name ir apėmė džiaugsmas! Manau, kad tai puiki „Blue Bridge“ kultūros metafora“, – prisimena R. Baranauskas.

„Klientai pastebi organizacinę kultūrą ir iš to, kaip su jais bendraujama. Bendravimui įtaką turi bendras darbuotojų nusiteikimas, jų savijauta. Klientų personalo specialistai negaili komplimentų pastebėję būtent šias detales – šypsenas, nuoširdų norą padėti. Akivaizdu viena – vidinė kultūra „išskaitoma“ iš daugybės mažesnių detalių, jos neįmanoma paslėpti“, – pabrėžia A. Reketienė.

„Blue Bridge Baltic“ verslo plėtros direktorius A. Glemža neslepia, kad organizacijos kultūra pastebima ir įgyvendinant svarbius projektus: „Buvo etapas, kai padėjome įmonėms rengti IT strategijas. Šį procesą iš dalies lydėjo ir mūsų vidinės kultūros „eksportas“ į kliento įmones. Apskritai, IT įmonės – tai verslo sektorius, kuriuo Lietuvos visuomenė pasitiki labiausiai. Tam yra rimtų priežasčių, tarp kurių – skaidrumas, kompetencijomis ir patirtimi, o ne pažintimis grįstas įdarbinimas ir karjera. Visa tai – vertybės, kurių šiandien daugelis pasigenda žiūrėdami į kitus verslo sektorius. Gera žinia yra ta, kad esame atviri ir nebijome dalytis savo patirtimi“, – akcentuoja A. Glemža.

 

 

 

Komentuoti

„Blue Bridge“ IT žinių centras

Kodėl svarbus Pentagono sprendimas įsigyti debesijos paslaugų už 10 mlrd. JAV dolerių?

Skaitykite