BlueBridge

Gyvenimas IT įmonėje: „Ši aplinka neleidžia užsistovėti vienoje vietoje“

Nuo IT inžinieriaus iki vadovo – tokia „Blue Bridge“ vieno iš ilgiausiai dirbančio darbuotojo, paslaugų teikimo direktorius Edvino Mačiulio karjeros trajektorija. Edvinas – vienas iš vidurinės kartos IT specialistų, prieš kurių akis formavosi ir augo Lietuvos IT rinka. Ką daugiau nei 25 metai, praleisti IT sektoriuje, atskleidė jam kaip samdomam darbuotojui, ir jau vėliau – kaip vadovui? Apie tai –nuoširdžiame pokalbyje.

Pradėjęs kaip IT inžinierius, vėliau tapai paslaugų teikimo direktoriumi. Visi šie karjeros pokyčiai įvyko vienoje įmonėje, todėl galėjai stebėti požiūrio, perspektyvos kaitą „kontroliuojamoje aplinkoje“. Ar skiriasi tai, kaip IT verslą mato darbuotojai ir vadovai?

Edvinas Mačiulis. Man, kaip samdomam darbuotojui, nuo pat pradžių svarbiausi buvo du dalykai – kolegos ir vadovai. Pačiam tapus vadovu prisidėjo dar ir trečias aspektas – mano suburta komanda, žmonės, kuriuos aš surinkau bendram darbui. Man imponuoja vadovai, kurie sugeba įkvėpti ir tuo pat metu gerai žino, ką daro ir kokiame versle yra. Įdomu tai, kad pats pradėjęs samdyti žmones taip pat ieškojau panašių charakteristikų. Rezultatas toks, kad šiandien turiu komandą, kuri veda mane į priekį ir neleidžia snausti ant laurų. Nenuobodu, bet tempas didelis. Visa „Blue Bridge“ aplinka neleidžia užsistovėti vienoje vietoje.

Turi patirties ir kitose IT įmonėse. Ar bandei kada nors bent mintyse lyginti savo patirtį dirbant skirtingose kompanijose?

Edvinas Mačiulis. „Blue Bridge“ pasižymi atvirumu, kuris teoriškai yra didelė vertybė, bet praktiškai gali tapti iššūkiu. Būti atviram – reiškia pasirinkti sunkesnį kelią. Daugelis žengia lengviausiu – apsimestinio mandagumo. Kita vertus, atvirumas skatina taisytis, eiti į priekį.

Priežastys dėl kurių norisi likti IT sektoriuje ir konkrečiai „Blue Bridge“ yra gana aiškios. O kaip gi dėl iššūkių, su kuriais teko susidurti?

Edvinas Mačiulis. Įdomu tai, kad didžiausias iššūkis kaip tik susijęs su mano, kaip vadovo patirtimi. Būtent būdamas vadovu susidūriau su didžiausiu iššūkiu. Tai buvo 2008 metų ekonominė krizė, kai teko atleisti nemažai savo surinktos komandos narių ir dirbti su daug mažesnėmis ambicijomis negu anksčiau. Turėjome daryti tik tai, kas leistų išgyventi. Žinoma, vėl atsistojome ant kojų ir tęsiame darbus, bet tai buvo skausminga patirtis.

Karjeros kelyje tikriausiai pasitaikė ir laimėjimų? Koks brangiausias laimėjimas tau?

Edvinas Mačiulis. Dalyvavau nuo pat pradžių kuriant „Blue Bridge“ duomenų centrą. Įgyvendinant šį projektą labai padėjo „Blue Bridge“ vidinė kultūra ir aukščiausių vadovų palaikymas. Nors iš pradžių buvo nemažai diskusijų, ar verta kurti duomenų centrą, skirtą debesijos paslaugoms, kai buvo priimtas sprendimas, vadovai visiškai pasitikėjo mūsų komanda ir tais sprendimais, kuriuos priėmėme. Jie rūpinosi tik tuo, kad turėtume pakankamai lėšų, vietos ir darbuotojų ir galėtume siekti tikslo savo pasirinktais keliais. Patys turėjome spręsti ir iššūkius, kurių atsirado duomenų centro veiklos pradžioje. Ir kalbu ne tik apie iššūkius, kurie kilo dėl klientų baimių ir žinių stokos, bet ir apie tuos, kurie kilo dėl tikrų techninių problemų, su kuriomis susidūrėme. Niekada nebijome pasakyti savo klientams, jeigu turime problemų, nors tai labai sunku – ypatingai pristatant naują paslaugą. Tačiau tuo pat metu tai vienintelis būdas pelnyti tikrą pasitikėjimą.

Komentuoti

„Blue Bridge“ IT žinių centras

Kodėl svarbus Pentagono sprendimas įsigyti debesijos paslaugų už 10 mlrd. JAV dolerių?

Skaitykite