BlueBridge

Kai sutampa darbuotojų vertybės, amžius vaidina antraeilį vaidmenį

Iš 96 „Blue Bridge“ darbuotojų 50 proc. dirba 5 ir daugiau metų. Apie 50 darbuotojų karjera prasidėjo prieš daugiau nei dešimtmetį. Tokie nedideli darbuotojų kaitos tempai kaip niekada dinamiškoje IT verslo aplinkoje – didelė retenybė. Todėl savo 25-ojo gimtadienio proga „Blue Bridge“ nusprendė pasidalyti, kas padeda išlaikyti IT talentus, kodėl svarbu suteikti darbuotojams kuo įvairesnės karjeros galimybes bei kaip derinti vis reiklesnį IT verslą su stabilumu. Atsakymai į šiuos ir daugelį klausimų apie personalo valdymą IT įmonėje, „Blue Bridge Baltic“ personalo direktorės Almos Reketienės ir verslo plėtros vadovo Aldo Glemžos pokalbyje.

Aldas Glemža. Kokie veiksniai svarbiausi siekiant išlaikyti geriausius darbuotojus? Atlyginimas, karjeros galimybės, vidinė organizacijos kultūra? Galbūt „Blue Bridge“ jau pavyko išsikristalizuoti savo teoriją, kuria galėtume pasidalyti?

Alma Reketienė. Įvairios personalo valdymo teorijos įvairiai grupuoja skirtingus veiksnius, tačiau iš esmės visur kalbama apie tą patį – svarbiausia, kad būtų patenkinti baziniai poreikiai. Tarp jų – ne tik sąžiningas atlyginimas, bet ir, pavyzdžiui, priklausymo kolektyvui jausmas. Taigi – kalbame apie labai įvairius poreikius, tarp kurių turi būti balansas. Sakyčiau, kad būtent visapusiškumas, įvairių poreikių atliepimas, yra pati geriausia personalo valdymo strategija. Mes negalime apsimesti, kad atlyginimas nesvarbus, ir visus vien tiktai girti. Žodžiais sotus nebūsi. Kita vertus, be psichologiškai palankios atmosferos, dideli atlyginimai nepavers darbuotojų laimingais. Manau, kad „Blue Bridge“ pasisekė, nes nuo pat pradžių vadovai turėjo pakankamai įžvalgumo ir išminties, kad rūpintųsi visomis sritimis. Viena vertus, daug dėmesio skiriama psichologinių poreikių užtikrinimui – darbuotojai ne tik gerbiami, bet ir sulaukia pripažinimo. Kita vertus, nuolat vystomos motyvacinės sistemos, nepaliaujamai ieškoma sprendimų, kurie tikrai motyvuotų darbuotojus.

 Aldas Glemža. Ar skirtingos kartos motyvuojamos skirtingai?

Alma Reketienė. Didžiausią įtaką turi ne karta, bet etapas, kuriame yra žmogus. Pavyzdžiui, tarp naujokų greičiausiai bus daugiau jaunų žmonių, kurių svarbiausias siekis – mokytis ir gerai jaustis darbe. Tačiau jeigu prie įmonės prisijungia žmogus, jau sukūręs šeimą ir turintis būsto paskolą, jam svarbiausi dalykai bus augimo galimybės, atlygis. Svarbu, kad ir vienas, ir kitas žmogus atėjęs į įmonę rastų viską, ko jam reikia ir jaustų, kad įmonėje galvojama apie visus. Tokios nuostatos laikomės „Blue Bridge“. Beje, prie bazinių poreikių labai gražiai dera ir kiti dalykai – pavyzdžiui, laimėjimai, sėkmės patirtis, gera įmonės reputacija. Tai patinka visiems.

Žinoma, galima būtų pastebėti, kad Z kartai svarbesnė laisvė, grįžtamasis ryšys. Jau po pusės metų jie nori išbandyti ką nors naujo. Viskas tartum vyksta greičiau nei anksčiau. Tačiau visų šių norų šerdis – prasmingas darbas, atnešantis naudą. Mūsų atveju tai – reali vertė klientui. To nori visų kartų žmonės. Jau atrankos procese įsitikiname, kad kandidatų vertybės – panašios į mūsų įmonės vertybes. Kai sutampa darbuotojų vertybės, amžius pradeda vaidinti antraeilį vaidmenį.

Aldas Glemža. Vis dėlto šiandien IT verslas veikia kaip niekada konkurencingoje aplinkoje. Esame apsupti naujų startuolių, fintecho įmonių, paslaugų centrų. Įdomus, bet įtemptas laikas. Verslas neišvengiamai turi keistis, norėdamas išlaikyti pranašumą. Kaip „Blue Bridge“ derina šią tobulėjimo būtinybę su stabilumu, kurio tikisi daugelis patyrusių profesionalų?

Alma Reketienė. Viena iš „Blue Bridge“ vertybių – atvirumas pokyčiams, todėl nuolat ieškome naujų metodų, galimybių, technologijų. Naujai prie komandos prisijungusių žmonių visada prašome pasižiūrėti į viską nauju žvilgsniu ir pateikti mums patarimų. Tačiau, žinoma, „Blue Bridge“ dirba įvairių žmonių. Dalį pokyčiai vilioja – tai žmonės, per kelerius metus pakeitę kelias sritis, pradėję kaip programuotojai, jie tapdavo vadovais, arba pereidavo į kitą poziciją ar net kitą grupės įmonę. Kita dalis darbuotojų iš tikrųjų pirmiausia tikisi stabilumo ir į pokyčius žvelgia atsargiai. Laimei, „Blue Bridge“ nėra diktatūros, kai naujos taisyklės ar reikalavimai nuleidžiami iš viršaus. Mums svarbu paaiškinti, kodėl vienų ar kitų pokyčių reikia, koks jų tikslas. Paaiškinus šiuos dalykus pasipriešinimo nebelieka – darbuotojai jaučia, kad drauge su mumis siekia svarbaus tikslo. Galiausiai, jeigu ilgą laiką liksime savo komforto zonoje – ir kaip įmonė, ir kaip darbuotojai – netrukus pavirsime pelke.

Aldas Glemža. „Blue Bridge“ yra žmonių, kurie dirba nuo pat pirmos dienos, taigi – 25 metus. Tačiau tikriausiai ilgamečių darbuotojų „Blue Bridge“ yra ir daugiau?

Alma Reketienė. Įprasta ilgamečiu darbuotoju laikyti žmogų, išdirbusį įmonėje bent penkerius metus. Tokių darbuotojų „Blue Bridge“ yra apie pusę. Tai tikrai stebinantis skaičius IT industrijoje. Turime tradiciją pasikalbėti su savo darbuotojais apie tai, kokių pokyčių jie norėtų. Apie tai su darbuotojais kalbasi ir vadovai, jei pastebi, kad kažkam darbe sunku, nuobodu ir t. t. Taip užkertame kelią darbuotojų praradimui ir ateiname su pasiūlymu. Teko kalbėtis su darbuotoju, kuris „Blue Bridge“ jau pakeitė tris ar keturias sritis. Nors dirba vienoje įmonėje jau ilgai, prisipažino, kad kaskart keisdamas sritį turi visko mokytis iš naujo. Taigi – „Blue Bridge“ gali pasiūlyti savo darbuotojams įvairias karjeros trajektorijas: galimybę kopti į viršų pasirinktoje srityje ir tapti tikru „guru“ arba keisti sritis, mokytis ir išbandyti save skirtingose amplua. Žinoma, šalia vertybinio pagrindo, turime ir galimybes pateikti tokius pasiūlymus – „Blue Bridge“ jungia penkias skirtingas įmones ir kiekvienas darbuotojas gali atrasti sau tinkamiausią vietą. Manau, kad tai viena iš svarbiausių „Blue Bridge“ sėkmės paslapčių, kalbant apie personalo valdymą.

Aldas Glemža. Pastebėjau, kad Metų darbuotojų rinkimai sulaukia net daugiau dėmesio iš kolektyvo nei finansinės ataskaitos apie įmonės rezultatus. Ar numanai kodėl?

Alma Reketienė. Tradicijos, skirtos įvertinti kiekvieną darbuotoją, jį paskatinti, užima svarbią vietą. Turime nemažai švenčių ir iniciatyvų, kurių metu darbuotojai sulaukia atgalinio ryšio ne tik iš vadovų, bet ir kolegų. Kuriame progas pasakyti vienas kitam gerus žodžius. Be to, taip geriau susipažįstame su įmone, pamatome šalia kokių įdomių žmonių dirbame. Atrodytų, viskas seniai žinoma, tačiau esmė ta, kad „Blue Bridge“ visa tai sėkmingai įgyvendinama praktiškai. Daugelis įmonių deklaruoja, kad darbuotojai – didžiausias jų turtas, tačiau reta elgiasi taip, kad parodytų, jog tai – tiesa.

Komentuoti

„Blue Bridge“ IT žinių centras

Kodėl svarbus Pentagono sprendimas įsigyti debesijos paslaugų už 10 mlrd. JAV dolerių?

Skaitykite