BlueBridge

Technologijos keičiasi, bet kokybės standartai išlieka

„Kokybės sąvoka kinta, tačiau ji visada lengvai pamatuojama, todėl net nykstant vienoms technologijoms ir atsirandant kitoms – kokybė išlieka mūsų kelrode žvaigžde. Šiemet švenčiame 25 gyvavimo metus, todėl darau prielaidą, kad prioritetą pasirinkome teisingai“, – sako „Blue Bridge“ įkūrėjas Zbignev Gulbinovič diskusijoje su „Blue Bridge Baltic“ verslo plėtros direktoriumi Aldu Glemža.

Apie IT paradigmos pokytį, pasitikėjimo svarbą IT versle bei kainą, kurią tenka sumokėti už inovacijų diegimą – pokalbis su didžiausios lietuviško kapitalo IT įmonės steigėju bei vadovu Z. Gulbinovič.

Aldas Glemža. Per 25-erius metus technologijų pasaulyje daug kas pasikeitė. Išnyko ištisos kartos technologijų, kuriomis prekiavo „Blue Bridge“. Tuo pat metu tam tikra „nešančioji konstrukcija“ išliko. Kas sieja įmonės šiandieną ir praeitį?

Zbignev Gulbinovič. Versle, kaip ir gyvenime, yra aspektų, kurie pasiduoda kaitai, ir tų, kurie nepasiduoda, nes tai – kertiniai principai, pagal kuriuos pasirinkai gyventi. „Blue Bridge“ gyvenime šie principai – tai kokybės parametrai. Anksčiau stengėmės pateikti kokybiškus IT produktus, o šiandien – paslaugas. Beje, kokybės sąvoka irgi kinta, tačiau ji visada lengvai pamatuojama, todėl net nykstant vienoms technologijoms ir atsirandant kitoms – kokybė išlieka mūsų kelrode žvaigžde. Šiemet švenčiame 25 gyvavimo metus, todėl darau prielaidą, kad prioritetą pasirinkome teisingai.

Aldas Glemža. Ar IT kokybę šiandien matuojame taip pat, kaip anksčiau?

Zbignev Gulbinovič. Taip, tai – nauda, kurią technologijos kuria organizacijai. Tai – atsiperkančios investicijos į IT. Greta su ekonominiais rodikliais žengia ir socialiniai. Pirmiausia – pasitikėjimas. Jeigu pasitiki kolegomis ir savo tiekėjais, sumažėja kaštai. Pasitikėjimas kaip vadybos principas yra daug pigesnis nei kontrolė. Būtent todėl pasitikėjimą skiepijame į bet kurį santykį, susijusį su „Blue Bridge“. Taip gimė mūsų motto – „Vertinga partnerystė“.

Aldas Glemža. Bėgant laikui klientai taip pat pradėjo vertinti pasitikėjimą? Kaip keitėsi jų lūkesčiai IT tiekėjui?

Zbignev Gulbinovič. Anksčiau buvo svarbūs IT žmonių lūkesčiai „kliento pusėje“. Šiandien iš IT tiekėjo tam tikrų dalykų tikisi visa organizacija – IT skyrius, marketingas, finansų skyrius ir t. t. Išgyvename radikalius pokyčius – IT tampa verslo strategijos dalimi. Deja, niekur nedingsta įtampos dėl biudžeto. Kitaip tariant – lūkesčiai ir investicijų į technologijos dydžiai ne visada sutampa. Todėl didžiausias iššūkis ir įdomumas šiandien – drauge su klientu ieškoti optimalių, subalansuotų sprendimų, „aukso vidurio“.

Aldas Glemža. Užsiminei apie tai, kad IT tampa verslo strategijos dalimi. Mokomės šnekėti verslo kalba, ar verslo dalis mokosi mąstyti IT kategorijomis?

Zbignev Gulbinovič. Dalį sprendimų priima žmonės, kurie nėra IT specialistai, tačiau dažniausiai tai būna žmonės, kurie žino, kokią naudą jiems turi atnešti technologija. Vėlgi – analogija su gyvenimu – kai žmonės žino, ko jiems reikia, susitarti visada lengviau. O mąstymas IT kategorijomis… šiandien jo nebereikia. Nebesvarbu, kokia technologija, svarbu, kad ji atitiktų poreikį. Tai dar vienas didelis pokytis. Prieš 25 metus prekiavome būtent technologijomis, jos buvo esmių esmė. Šiandien tiesiog sprendžiame verslo problemas, pasitelkę technologijas. Beje, ir klientų, ir mūsų dėmesio centre šiandien yra informacija, jos valdymas. Dėl to mūsų gebėjimas suprasti informacijos apdorojimo ir pateikimo svarbą tampa žymiai reikšmingesnis nei anksčiau.

Aldas Glemža. Tai, ką pasakei, priminė, kad iš tikrųjų „Blue Bridge“ tam tikra prasme net buvo užbėgus klientų lūkesčiams už akių. Buvome pirmoji įmonė Lietuvoje, pristačiusi duomenų centrą, skirtą debesijos paslaugoms. Rinka žiūrėjo į tą duomenų centrą ir į visą debesijos koncepciją įtariai. Šiandien šiek tiek juokinga, bet ar anuo metu tai nebuvo rimtas išbandymas inovacijas skatinančiai IT įmonei?

Zbignev Gulbinovič. Su debesijos paslaugų atsiradimu pradėjo keistis visa IT paradigma, ir šie pokyčiai apėmė ne vieną sritį, todėl tai natūraliai buvo sudėtingas laikas. Tai dalis IT transformacijos, apie kurią jau kalbėjau – kelias nuo produkto prie paslaugos. Mums padėjo realistiškas požiūris – žinojome, kad esame šalyje, kuri atsargiai pasitinka naujoves. Visiems atrodė, kad „serveris po stalu“ – saugiau, nei debesijos paslauga iš duomenų centro. Taip, prireikė nemažai laiko, kol visi susipažino su debesijos paslaugomis, bet šiandien matome, kad pasirinkimas teikti tokią paslaugą buvo teisingas. Šiandien jau visi patys kalba apie debesijos paslaugas, o mums dar reikėjo pasitelkti seminarus. Bet tapdami išsišokėliais laimėjome daugiau nei būtume laimėję, jei tada siūlytume technologiją, kuri šiandien jau būtų mirusi. Baimė rizikuoti ir debesijos centro atsisakymas galėjo atvesti prie to, kad po kelerių metų būtumėte galėję tik pasidžiaugti, jog anuo metu buvome „teisingame kelyje“. Įsivaizduojate, kaip būtų buvę apmaudu? O šiandien – džiaugsmas ir nauda. „Blue Bridge“ duomenų centras – svarbi verslo dalis.

Aldas Glemža. Ar tokių pavyzdžių renkantis sprendimus ir gamintojus buvo daugiau?

Zbignev Gulbinovič. Taip, ir net keli. Mes visada ieškojome kokybės, norėjome ją atstovauti. Ir neklydome atpažinę ją pas tam tikrus gamintojus. Tai įrodo įdomus dėsningumas – partnerius, kuriuos pasirinkdavome, netrukus įsigydavo žinomi vardai, didelės įmonės, su kuriomis dirbame šiandien. Reiškia – turime „gerą uoslę“, nes tos mažesnės įmonės retai turėdavo gerą marketinginį įvaizdį. Mes jas „atsekdavome“ pagal savo kokybės kriterijus.

Aldas Glemža. Ir pabaigai – kurti IT verslą šiandien yra lengviau, nei prieš 25-erius metus?

Zbignev Gulbinovič. Lengva nebuvo nei tada, nei dabar. Kalbant rimčiau, viena vertus, informacijos ar žinių trūkumas visada sukuria pranašumą. Tu gali klestėti, jeigu turi daugiau informacijos už kitus. Tokių verslų buvo ir Lietuvoje. Tačiau bėgant laiku jie buvo „demaskuoti“. Juk visi viską sužinojo. Dabar svarbiausią vaidmenį vaidina patirtis. Arba moki, arba ne. „Blue Bridge“ privalumas šiandien – būtent patirtis, kuri atėjo diegiant daugybę sprendimų. Net didelių projektų sėkmė slypi detalėse… kaip ir minėjau, lengvo laiko nėra.

Komentuoti

„Blue Bridge“ IT žinių centras

Kodėl svarbus Pentagono sprendimas įsigyti debesijos paslaugų už 10 mlrd. JAV dolerių?

Skaitykite